Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb de DSR7141 aangesloten op een duo-LNB-2. Aan de tweede aansluiting wilde ik een andere ontvanger aansluiten maar toen kreeg ik een lichte elektrische schok toen ik de afscherming van de coax aanraakte en de aarde. Bij meten blijkt er 85Volt op de afscherming te staan afkomstig van de DSR7141 ontvanger.

Je mag een gegeven paard (gekregen van canal digitaal bij eredivisie-live abbonnement) niet in de bek zien maar dit is toch wel bedenkelijk zeg.

Geplaatst:

Dat kan ook lekstroom zijn. Dat zou komen doordat er maar twee fases in de straat liggen. Hier staat op sommige apparaten ook stroom op de buitenkant als ik ze in bepaalde stopcontacten steek (vooral niet-geaarde). Hier zit er rond de 75V op. En die stroom kan soms redelijk hevig zijn als je er aan komt. Aarden is het enige wat je er aan kunt doen.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

• 2 weken later...
Geplaatst:

Als je de ontvanger met een HDMI kabel of andersoortige kabel met een elektrische verbinding hebt aangesloten dan kan ook je andere randapparatuur de oorzaak zijn.

Als je alle apparatuur van elkaar loskoppelt kan je met een multimeter bepalen wat de beste richting voor de stekker is.

Je meet iedere keer de wisselspanning van een enkel apparaat tussen de metalen behuizing en de aardpen van het stopcontact.

Na de eerste meting draai je de stekker een halve slag en meet je nog een keer.

De kant die de laagste waarde oplevert is de goede.

Ik heb een tijdje geleden bij een goede vriend ook zo'n opdonder gehad en toen bleek de Wii uiteindelijk de schuldige, en helemaal niet de satelliet ontvanger.

Stekker andersom erin, en opgelost.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen