Ga naar inhoud

C schijf formatteren met Windows 7 installatie DVD mogelijk

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Morgen gaat mijn computer naar de dealer voor een upgrade.

Wil de C schijf geformatteerd in de computer afgeven.

Na upgrade wordt Windows 7 opnieuw geïnstalleerd.

Is het mogelijk, om de C schijf te formatteren met de Windows 7 installatie DVD.

Kan er met de zoekfunctie niet iets over vinden.

Wil de computer schoon inleveren.

Geplaatst:

Je doet je CD erin en start je PC opnieuw op.

Als het goed staat ingesteld in je BIOS zal hij vragen of hij moet opstarten vanaf je CD-Rom mits het een bootable CD is.

Als het niet lukt even in je BIOS kijken naar iets in de geest van 'start-up order'. Je BIOS kun je benaderen in het allereerste scherm bij opstarten. Meestal F2 of de DEL toets. Dan staat er iets van "Click F2 to enter BIOS"

Sommige mobo's geven ook de mogelijkheid om de opstart type handmatig te kiezen. Dit zie je ook in het eerste scherm iets van "Click F10 to select Boot device".

Als je uiteindelijk zeker weet dat je eerst via je CD-Rom opstart (deze MOET voor je HDD staan in de volgorde) en je krijgt nog steeds niet de melding 'Press any key to start from CD-Rom' dan is je CD niet bootable.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Henri

woon je echt in Aalten wil ik je wel helpen

heb al vele pc`s een upgrade gegeven en geformatteerd

Ik woon nu in beltrum geef maar een PM

Integra | Marantz | TechniSat HD S2&multytenne | Panasonic | Kef, Rel |mede8er, synlogy, asus

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Het is opgelost, sorry voor het late antwwoord.

De C schij is geformatterd, en de computer is nu bij de dealer, voor de upgrade.

Bedankt allen voor de anatwoorden.

Geplaatst:

Even een opmerking:

Met een format is de hd zeker niet "schoon" en kan je met een beetje moeite (als in zoeken naar het juiste tooltje) de hele harddisk weer in de orgineele staat (voor de format) terug brengen!

Het meeste werk is je bestanden doorspitten naar dat ene rekeningnummer wink

Er zijn betere tools online te verkrijgen om een hd schoon te maken (simpel gezegd: de hd wordt dan random en meerdere malen overschreven) maar formateren is NIET de juiste manier!

Geplaatst:

Er wordt direct weer een ander OS op gezet...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Er is gratis programma genaamd KillDisk, die dit grondig uitvoert. Je moet wel eerst opstarten bijvoorbeeld vanaf een diskette.

Om vertrouwelijke gegevens echt definitief te verwijderen, is het beste de harde schijf te slopen en met een hamer aan diggelen te slaan.

Groet,

Bram

• Moderator
Geplaatst:

je hoeft die disk niet fysiek te slopen. Als je er met een wipetool slechts een keer alle sectors overschrijft met 0000 dan moet je een forensisch detective zijn om nog wat terug te kunnen vinden.

Voor de paranoide gebruikers onder ons kan je dat natuurlijk vaker dan 1x doen, maar om nou de disk stuk te slaan gaat mij iets te ver.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Ik heb/had mijn opmerking over dat "het formateren niet goed schoon maakt" alleen als extra informatie toegevoegd.

Dat er een ander OS eroverheen gezet wordt is nog steeds geen garantie dat je niets meer kan of zou vinden wat oud(er) is.

Voor veel (hopelijk de meeste) is op het oog lege schijf voldoende, tenminste dat zou het moeten zijn en in dit geval krijgt ie hem geupdate weer terug.

Alleen als je een werkende schijf zou weggooien/wegbrengen/inleveren zou ik deze zeker niet alleen formateren om zeker te zijn dat er niks met je gevoelige data kan gebeuren.

• 2 weken later...
Geplaatst:
Origineel bericht van: wiz
je hoeft die disk niet fysiek te slopen. Als je er met een wipetool slechts een keer alle sectors overschrijft met 0000 dan moet je een forensisch detective zijn om nog wat terug te kunnen vinden.

Voor de paranoide gebruikers onder ons kan je dat natuurlijk vaker dan 1x doen, maar om nou de disk stuk te slaan gaat mij iets te ver.

TIP:
Ik gebruik het programma CCleaner met daarin de optie "harde schijf wisser".
Hiermee kan je ook alleen de vrije ruimte wissen.
Zelfs tot 35x overschrijving.
Geplaatst:

We gaan er van uit dat het probleem niet meer speelt. Het systeem is verbouwd en weer geïnstalleerd.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Heb inderdaad een geheel nieuwe installatie toegepast, op de zelfde SSD schijf. Opgelost, Bedankt allen voor de adviesen en meedenken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen