tritium Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 hoi satters, is het mogelijk om de zorgverzekering op te zeggen en onverzekert door het leven te gaan? ik heb werk,(vrouw ook) maar het leven is elk jaar duurder aan het worden. deze vraag stel ik om dat wij de kosten niet meer kunnen betalen. ik ga met mijn vakantiegeld de schulden van mijn vrouw af betalen, maar daarna zie ik alles weer groeien kwa schuld. wie herkent zich hierin? de zorgverzekering is bij ons 200 euro/maand en dat kunnen we dus niet meer betalen.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Nee, dat levert alleen maar boetes op. Wel kun je 'snijden' in de kosten van de zorgverzekering door bv een hoger eigen risico voor lief te nemen. Dat kan steeds met ingang van het nieuwe verzekeringsjaar, dus op 1 januari. Hoewel je daar op dit moment niet veel aan hebt, adviseer ik je dat ook niet in jouw situatie.
The Pope Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Beste Tritium, Ik zou je dit ten strengste afraden. Ik ben het met je eens dat het belachelijk duur aan het worden is en dat het helemaal nergens meer over gaat. Maar mocht je als onverzekerde toch medische hulp nodig hebben heb je financieël nog veel meer ellende. Probeer je geld ergens anders weg te halen ( bezuinig niet op de verkeerde dingen ) Suc6
leo1949 Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Ik zou als ik jou was naar de gemeente gaan en vragen om schuldhulpverlening, en dat is iets wat je heel snel moet doen. Mocht je betalingsachterstand bij de ziektekostenverzekering te groot worden kom je vanzelf bij het CJIB (ja die van de bekeuringen) terecht en dan kost het 145 €uro per persoon per maand. Dus ga echt naar de gemeente want die kunnen je verder helpen. Veel succes Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
tritium Geplaatst: 12 mei 2011 Auteur Geplaatst: 12 mei 2011 het is gewoon zo dat de kosten de pan uit rijzen.. en als de kosten zo hoog worden dat je het niet meer kunt betalen, krijg je aanmalingskosten. en dan buitengerechtelijke kosten... en dan rente... in 2 jaar kun je 4000 euro opbouwen in korte tijd door geld gebrek. hoe doen zwervers dat? hebben die ook een schuld met 3 a 4 nullen?
Sjattuh Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Zorgverzekering is verplicht in Nederland. De rest niet. En het zal alleen maar duurder worden om jezelf te verzekeren. Als je zo vast zit zou ik maar eens met de schuldeisers gaan praten en kijken wat jouw gemeente aan oplossingen biedt. Sommige gemeentes zijn in sommige gevallen b.v. bereidt alle schulden over te nemen zodat je bij maar een schuldeiser terecht komt en op die manier een afbetalingsregeling kan treffen welke haalbaar voor jullie is. Maar het begint bij jezelf, alle onnodige kosten (b.v. internet, auto, abbo's op sportschool en bladen/kranten etc.) eruit. Duurt misschien een paar jaar, maar onoverkomelijk is het niet. Het probleem zit bij jullie, in deze korte posting van je, niet in het duurder worden van het leven, maar in je schulden. Eerst hiervan af zien te komen lijkt mij. Maar ik vind het ongelooflijk dat je met een dubbel inkomen er niet uit kan komen... Ik weet niet hoeveel je al hebt gedaan, maar begin eens met een lijstje te maken van al je vaste lasten en je inkomsten. Streep dan 1 voor 1 weg wat je niet nodig hebt en kijk wat je goedkoper kan maken. Verhuizen naar een goedkopere woning, als je echt een auto moet hebben voor je werk misschien een zuinigere met kleinere motor, T.V. pakket naar minimaal etc. Er zijn altijd zat plekken om op te bezuinigen als je maar zoekt en wilt. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Origineel bericht van: The Pope Ik ben het met je eens dat het belachelijk duur aan het worden is en dat het helemaal nergens meer over gaat. Daar sla je wat mij betreft de plank een klein beetje mis. Het was voorheen zo, dat je een percentage van je inkomen afstond en daarbovenop de inderdaad lage premie van de ziekenfondsverzekering. Nu bestaat die inhouding op je loon niet meer (nettoloon dus omhoog) en betaalt iedereen hetzelfde (nou ja, ongeveer dan, afhankelijk van de maatschappij etc.).
leo1949 Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Origineel bericht van: tritium hoe doen zwervers dat? hebben die ook een schuld met 3 a 4 nullen? Wordt ingehouden op de uitkering. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
tritium Geplaatst: 12 mei 2011 Auteur Geplaatst: 12 mei 2011 Origineel bericht van: The Pope Beste Tritium, Ik zou je dit ten strengste afraden. Ik ben het met je eens dat het belachelijk duur aan het worden is en dat het helemaal nergens meer over gaat. Maar mocht je als onverzekerde toch medische hulp nodig hebben heb je financieël nog veel meer ellende. Probeer je geld ergens anders weg te halen ( bezuinig niet op de verkeerde dingen ) Suc6 als ik die 200 euro elke maand in een potje doe dan kan ik na 2 jaar mijn eigen heel goed verzorgen. en als het dan toch te duur wordt, dan is dat jammer. we betalen ook nog eens heel veel geld via de werkgever, dus het is niet alleen die 200 euro. waar blijft al dat geld?
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Origineel bericht van: Sjattuh alle onnodige kosten (b.v. internet, auto, abbo's op sportschool en bladen/kranten etc.) eruit. Vergeet ook niet de welbekende gsm (hoef je niet af te staan, maar abonnement kan wellicht goedkoper), kijk kritisch naar je energieleverancier, verzekeringen, misschien dubbele verzekeringen, boodschappen etc. Verhuizen naar een goedkopere woning kan inderdaad ook, maar levert op korte termijn eerst wat kosten op.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Origineel bericht van: tritium we betalen ook nog eens heel veel geld via de werkgever, dus het is niet alleen die 200 euro. De werkgever betaalt voor jou een deel van de zorgkosten en over dat bedrag betaal jij inderdaad belasting. Dat is maar een paar euro per maand.
leo1949 Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Origineel bericht van: tritium waar blijft al dat geld? Daar kan de schuldhulpverlening je mee helpen die zetten je financien weer op poten. Ze maken afspraken met schuldeisers zodat je niet alles hoeft terug te betalen Na 3 jaar zou je dan schuldenvrij verder kunnen. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Origineel bericht van: leo1949 Daar kan de schuldhulpverlening je mee helpen die zetten je financien weer op poten. Ze maken afspraken met schuldeisers zodat je niet alles hoeft terug te betalen Als je in gesprek gaat vervallen in sommige gevallen inderdaad de aanmaningskosten etc.
The Iron Maiden Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Ik heb even mijn polis nagekeken en ik betaal 116 euro per maand met 170 euro eigen risico per jaar. Als je met z'n tweeën 200 euro betaalt zit je niet eens zo slecht denk ik. mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
tritium Geplaatst: 12 mei 2011 Auteur Geplaatst: 12 mei 2011 Origineel bericht van: Sjattuh Zorgverzekering is verplicht in Nederland. De rest niet. En het zal alleen maar duurder worden om jezelf te verzekeren. Als je zo vast zit zou ik maar eens met de schuldeisers gaan praten en kijken wat jouw gemeente aan oplossingen biedt. Sommige gemeentes zijn in sommige gevallen b.v. bereidt alle schulden over te nemen zodat je bij maar een schuldeiser terecht komt en op die manier een afbetalingsregeling kan treffen welke haalbaar voor jullie is. Maar het begint bij jezelf, alle onnodige kosten (b.v. internet, auto, abbo's op sportschool en bladen/kranten etc.) eruit. Duurt misschien een paar jaar, maar onoverkomelijk is het niet. Het probleem zit bij jullie, in deze korte posting van je, niet in het duurder worden van het leven, maar in je schulden. Eerst hiervan af zien te komen lijkt mij. Maar ik vind het ongelooflijk dat je met een dubbel inkomen er niet uit kan komen... Ik weet niet hoeveel je al hebt gedaan, maar begin eens met een lijstje te maken van al je vaste lasten en je inkomsten. Streep dan 1 voor 1 weg wat je niet nodig hebt en kijk wat je goedkoper kan maken. Verhuizen naar een goedkopere woning, als je echt een auto moet hebben voor je werk misschien een zuinigere met kleinere motor, T.V. pakket naar minimaal etc. Er zijn altijd zat plekken om op te bezuinigen als je maar zoekt en wilt. dubbel inkomen? ik werk fulltime en vrouw werkt nadat ik thuis kom part time. maar dat zeg niks over hoeveel euro's er binnen komen. toen ik 18 was, was ik rijk, en verdiende ik geen ene ruk. toen ik ouder werd en steeds meer ging verdienen, werd ik eigenlijk steeds armer... invoering van de euro en invoering van deze ziekefonds wet. ten tijde was de verzekering 30 gulden. nu 250 gulden p.p en laten we wel zijn, de zorgverzekeraars zijn net zulke oplichters als de banken....
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen