tritium Geplaatst: 12 mei 2011 Auteur Geplaatst: 12 mei 2011 maar even on topic, kan ik mijn verzekering opzeggen? kan ik er van af? en zo ja, dan ben ik blij. edit: het is nog niet zo erg dat ik bij de gemeente aan moet kloppen voor geld. internet is opgezegd:, (shit, kan niet meer op sat4all) gsm is ook opgezegd.
Gerard 76 Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Zet op een rij wat er uit gaat en wat er binnen komt. Let op de abonnementen die je hebt. Zijn ze allemaal echt nodig?
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Origineel bericht van: tritium maar even on topic, kan ik mijn verzekering opzeggen? kan ik er van af? en zo ja, dan ben ik blij. Het simpele antwoord op die vraag is dus: Nee. De rest van de posts zijn ook wel degelijk on-topic, ze zijn allemaal bedoeld om je te helpen. Eigenlijk best wel overweldigend hoe snel je al een draadje hebt met allerlei tips en antwoorden.
The Iron Maiden Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Citaat: invoering van de euro en invoering van deze ziekefonds wet. ten tijde was de verzekering 30 gulden. nu 250 gulden p.p en laten we wel zijn, de zorgverzekeraars zijn net zulke oplichters als de banken.... Dit geldt voor iedere Nederlander. Hoe zal de rest van Nederland dit dan doen? Er zijn tegenwoordig TV programma's over gezinnen die financieel niet meer kunnen rondkomen. Daar wordt ook de financiele situatie van dat gezien doorgelicht en wordt er een besparingsadvies gegeven. Misschien kun je hier wat tips uit halen? mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
vincent1971 Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Ik zelf heb een zorgverzekering met een hoog eigen risico. Het verschil spaar ik maand in maand uit. Na 1 jaar heb ik een behoorlijk bedrag. Die staat op een aparte spaarrekening. Als er dat jaar onverwachts uitgaven zijn betaal ik met dat geld. Vul het bedrag na 1 jaar elke maand aan met de helft wat ik uitspaar. De andere helft is mijn 'winst' Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
1pm Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Krijg je geen zorgtoeslag van belasting dan 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
Noordzee Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 De Basis-Zorgverzekering is een verzekering die inderdaad verplicht is. Wat wel op te zeggen is : - Aanvullende zorgverzekering - Privé-Levensverzekeringen - Schadeverzekeringen, Kijk wel uit daarmee, Een WA verzekering is niet duur, maar wel een goede zaak. - ANW-Hiaatverzekering die misschien via je werk loopt. - Pensioenverzekering via je werk zou je kunnen beeindigen, je wordt dan een weigeraar en bespaart daarmee de eigen bijdrage. Het opzeggen van een verzekering kan in de toekomst nadelig uitpakken, Besef dat wel. Een grote besparing zou ook het verkopen van een auto of motor zijn, daar zitten ook veel vaste lasten aan vast. En heel wat anders, maar wel heel bekend op dit board : Zeg je TV-abonnement op, Alleen Nederland 1/2/3 en FTA zenders is echt genoeg om leuk TV te kunnen kijken. Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
Busje komt zo Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Als het nog niet zo erg is dat je bij de gemeente moet aankloppen voor geld, dan hoef je je zorgverzekering ook niet op te zeggen. Als jij morgen struikelt op straat en je breekt een enkel en er moet een ambu komen, dan kun je alleen daarvoor al rekenen op een rekening van ruim 800 euro. vervolgens ga je naar de SEh, je wordt gezien door de chirurg en geopereerd en vervolgens ben je bankroet. kortom.... hoe je verzekering voorlopig maar. .
Moderator ceesv Geplaatst: 12 mei 2011 Moderator Geplaatst: 12 mei 2011 Paar jaar geleden bij het schaatsen mijn evenwicht verloren en een beetje verkeerd op het ijs gestuiterd. Ongeveer 11.000 Euro later was alles weer heel. Wat je ook doet, zorg ervoor dat je ziektekosten gedekt zijn. Je weet nooit van tevoren wat je te wachten staat. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
The Iron Maiden Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Ik neem aan dat je in een huurhuis woont? Je komt dan in ieder geval in aanmerking voor huurtoeslag. Ook kun je inderdaad zorgtoeslag aanvagen zoals al eerder gezegd is. Ik zou eens naar de gemeente gaan en informeren wat er allemaal aan toeslagen mogelijk is. Vaak is er meer te halen dan je zelf zou denken. Als je de mogelijkheid hebt om via de satelliet TV te kijken zou ik dit zeker doen. Maar het is maar de vraag of je een schotel tegen de muur mag hangen. mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
dream7020 Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 We kennen de situatie niet maar met 2 inkomens moet je toch wel de rekeningen kunnen betalen. Maar met de zorgverzekering had je wat kunnen spelen voor 1 januari door bij extra hoog eigen risico kunnen nemen. (als je gezond bent tenminste) Dan had je 132.50 voor 2 personen betaald per maand. Maar met schulden Ze moeten een bepaald bedrag overlaten zodat je je rekeningen kunt betalen. Misschien betaal je wel teveel aan een incasso Schuld aan de belastingsdienst is anders. Die kan alles pakken. Beter 3 deurwaarders dan 1 belastingdienst. Origineel bericht van: tritium hoi satters, is het mogelijk om de zorgverzekering op te zeggen en onverzekert door het leven te gaan? ik heb werk,(vrouw ook) maar het leven is elk jaar duurder aan het worden. deze vraag stel ik om dat wij de kosten niet meer kunnen betalen. ik ga met mijn vakantiegeld de schulden van mijn vrouw af betalen, maar daarna zie ik alles weer groeien kwa schuld. wie herkent zich hierin? de zorgverzekering is bij ons 200 euro/maand en dat kunnen we dus niet meer betalen. Vu Plus solo 4k Dreambox 8000 ssc Triax 88 multiblock 19-23-28-13 Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra
The Iron Maiden Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Citaat: ik werk fulltime en vrouw werkt nadat ik thuis kom part time. Ik ken je situatie niet dus ik moet opletten wat ik hier zeg. Is het mogelijk dat je vrouw part-time werkt op hetzelfde moment dat jij werkt? Dan ben je in ieder geval samen thuis na het werk. Dit scheelt ook in de kosten (verlichting, koken e.d.) en het lijkt mij veel gezelliger om samen te zijn. Maar ik wil me niet met je prive leven bemoeien, misschien kan het gewoon niet anders. mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
The Pope Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac Origineel bericht van: The Pope Ik ben het met je eens dat het belachelijk duur aan het worden is en dat het helemaal nergens meer over gaat. Daar sla je wat mij betreft de plank een klein beetje mis. Het was voorheen zo, dat je een percentage van je inkomen afstond en daarbovenop de inderdaad lage premie van de ziekenfondsverzekering. Nu bestaat die inhouding op je loon niet meer (nettoloon dus omhoog) en betaalt iedereen hetzelfde (nou ja, ongeveer dan, afhankelijk van de maatschappij etc.). Ik sla de plank helemaal niet mis beste man. Het is gewoon bij het belachelijke af wat je aan premie betaalt. En als je daar nu voor verzekerd was zou ik er misschien nog mee kunnen leven. Maar nu is er ook nog het eigen risico wat uiteraard ook elk jaar duurder wordt. Ik begin me dan af en toe toch af te vragen waar ik nu in hemelsnaam voor verzekerd ben als ik eerst het eigen risico moet opmaken en daarna als je pech hebt het zalfje bij de apotheek ook nog zelf moet betalen. Het is gewoon een feit dat steeds meer mensen achter de feiten aan beginnen te hobbelen wat de ziektkosten betreft. Waarom moet het nu zo belachelijk veel geld kosten. Het wordt gewoon kunstmatig hoog gehouden door allerlei instanties. Denk aan de ziektekostenverzekeraar zelf, de dure heren in de ziekenhuizen en de farmaceutische industrie zelf. Goede zorg mag best wat kosten ,maar we slaan hier in Nederland de plank volledig mis en je zult de gevolgen over een paar jaar gaan merken.
1pm Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Het is gewoon krom hier in ned als je het zo bekijkt je betaalt een bepaalt bedrag aan zorgverzekeraar. per maand dan en vervolgens krijg je weer geld terug van de belastingdienst is toch dief van eigen beurs . maar goed ontopic , ik zou inderdaad eens naar de gemeente gaan . 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Origineel bericht van: The Pope Ik sla de plank helemaal niet mis beste man. Ik legde uit hoe de boel veranderd is en met name hoe de samenstelling van de betaling van het zorgstelsel is veranderd. Heel veel mensen begrijpen hun loonstrook niet en zien inderdaad dat de premie is verdubbeld ten opzichte van bv. de oude ziekenfonds-premie. Dat levert mijns inziens dus ook een mogelijk niet-juiste inschatting op. Wat gewoon klopt is dat premies stijgen, dat zou ook in een situatie als voorheen zijn gebeurd. Mijns inziens zijn we niet duurder uit dan in de vroegere situatie, ook dan zouden de premies zijn gestegen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen