Gerard 76 Geplaatst: 13 mei 2011 Geplaatst: 13 mei 2011 Dan is voor jou de enige optie om alleen het basispakket te nemen en de tandartskosten en evt. fysio kosten uit eigen zak te betalen. Zie het als een hoog eigen risico.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 13 mei 2011 Geplaatst: 13 mei 2011 Origineel bericht van: Gerard 76 Dan is voor jou de enige optie om alleen het basispakket te nemen en de tandartskosten en evt. fysio kosten uit eigen zak te betalen. Zie het als een hoog eigen risico. Of wel in stand laten wat je hebt, maar een vrijwillig eigen risico nemen om de prijs te drukken. Maar zoals eerder gemeld, weet ik niet of dat verstandig is.
Sjattuh Geplaatst: 13 mei 2011 Geplaatst: 13 mei 2011 Origineel bericht van: tritium wow, wat een hoop antwoorden, bedankt allemaal daarvoor, maar de verzekering moet gewoon goedkoper, want het is toch van den gekke dat de premie zoveel gestegen is, hoe deden we dat vroeger dan, toen werd je beter geholpen en waren de premies 15 gulden (7euro) tov 200 gulden (100 euro) grof gezegd dus een stijging van 1233 procent in 15 jaar. de schulden van mn vrouw zijn volgende maand afgelost, (vakantiegeld)dus dat scheeld ook 100 euro/maand, komt wel goed dus. hoeveel zullen we over 10 jaar betalen? Vroeger werd je ervoor gekort op je salaris en betaalde je baas mee, vroeger was er nog geen recessie, vroeger was er nog geen vergrijzing, vroeger maakte de ziekenfondsen nog winst. En ga zo maar door. Ik vind de 125 euro die ik per maand betaal nog maar een schijntje als ik dit vergelijk met b.v. een DGA. Over nog maar te zwijgen wat die vroeger betaalden. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Beheerder Michel Geplaatst: 13 mei 2011 Beheerder Geplaatst: 13 mei 2011 Wat of wie bedoel je met een DGA en wat betaald die meer dan? Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
leo1949 Geplaatst: 13 mei 2011 Geplaatst: 13 mei 2011 Arbeidsongeschiktheidsverzekering Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Big fellow Geplaatst: 13 mei 2011 Geplaatst: 13 mei 2011 Origineel bericht van: tritium bedankt allemaal daarvoor, maar de verzekering moet gewoon goedkoper, want het is toch van den gekke dat de premie zoveel gestegen is, hoe deden we dat vroeger dan, toen werd je beter geholpen en waren de premies 15 gulden (7euro) tov 200 gulden (100 euro) grof gezegd dus een stijging van 1233 procent in 15 jaar. Wil je ook terug naar de medische mogelijkheden van de "7 euro" per maand? Of wil je toch wel de beschikking houden over de modernere technieken/medicijnen ter bestrijding van allerlei (dodelijke) aandoeningen??? En wil je ook terug naar je salaris van toen? Als ik je berichten zo eens lees dan denk ik dat jij behoort tot de groep die claimed dat "de euro" alles duurder heeft gemaakt... Ik kan mij herinneren dat een paar jaar terug het "boodschappen karretje" van de consumenten bond goedkoper was dan in het "gulden tijdperk". (Moet je wel de inflatie meerekenen) De grootste fout die mensen hebben gemaakt vlak na de invoering van de euro is het gebruiken van de euro als gulden, of iets "slimmer" de prijzen te vermenigvuldigen met 2... Ik heb altijd voor prijsvergelijkingen Fl. 2.50 : 1.00 Euro gebruikt en nooit echt problemen gehad... Maar dat is een hele andere discussie denk ik... Om je oorspronkelijke vraag te beantwoorden; Ja, je kan hem proberen op te zeggen. Maar dan ben je wel strafbaar. En... Het is zo ongeveer het "domste" wat je kan doen. Ziektekosten tikken heel erg hard aan. Een keer uitglijden, been breken en naar het hospitaal per ambulance, rontgen foto, arts consult, beetje gips en je bent zo al een paar jaar premie kwijt... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Sjattuh Geplaatst: 13 mei 2011 Geplaatst: 13 mei 2011 Origineel bericht van: Michel Wat of wie bedoel je met een DGA en wat betaald die meer dan? Mvg, Michel Directeur GrootAandeelhouder. Als je een bedrijfje hebt in vennootschapsvorm dan word je helemaal misselijk wat je allemaal moet afdragen. Buiten een jaarlijkse verplichting van een bruto salaris van 41.000 euro waar ruim een derde al naar loonbelasting gaat. En die moet zelf (vrijwillig) een WAO afsluiten wat zomaar 300 euro per maand kost. Neem daarbij 125 euro aan ZFW dan zit je al aan 425/ maand. Als ik uitga van die 41.000 wordt het nog steeds lastig. Punt is ik probeer het een beetje te nuanceren dat het altijd nog erger kan. Als je 1,5 inkomen hebt dan zou je in principe het moeten kunnen redden. Ik vind het geen discussie dat ze schulden hebben, we maken allemaal wel eens een fout. Maar er komt daar minimaal 1500 euro per maand netto binnen en daar moet je het toch mee kunnen doen lijkt mij. Ik heb familie die het met kinderen met minder moeten doen. Al krijgen die waarschijnlijk wel wat meer subsidies, maar daar hoor je mensen nooit over... Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Neptunus Geplaatst: 13 mei 2011 Geplaatst: 13 mei 2011 Ik begrijp best dat de kosten hoog oplopen, zeker nu de grijze golf eraan komt. Maar waar ik zoveel moeite mee heb is de steeds oplopende eigen risico. Ik kan net zo goed een verzekering nemen voor alleen de calamiteiten zoals een ziekenhuisopname en een operatie want al die kleine bezoeken en medicijnen betaal ik toch al zelf. Kortom, ik draag met mijn gezinnetje van man/vrouw en twee kinderen van 17 en 19 flink bij aan de kas. Volgend jaar wordt het nog erger, dan wordt mijn jongste 18, k-ching! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Beheerder Michel Geplaatst: 13 mei 2011 Beheerder Geplaatst: 13 mei 2011 Dat is een AOV. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
uniden Geplaatst: 13 mei 2011 Geplaatst: 13 mei 2011 snap het eigelijk niet,ik werk voor een uitzendburo vrouw werkt niet,heb een huurhuis,met huurtoeslag,en andere toeslagen,we hebben 2 kids en een hond en we kunnen makkelijk rond komen van 60 euro per week,kijk daar ook eens na dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv
RVP Geplaatst: 13 mei 2011 Geplaatst: 13 mei 2011 Dus er komt bij jou ongeveer/gokje 1900 euro binnen en dan ben je blij dat je 6 tientjes daar aan overhoud per week ????? Ik zou daar niet blij mee zijn.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 13 mei 2011 Geplaatst: 13 mei 2011 Zonder stemming te willen maken... Een ieder heeft een patroon van uitgaven, geheel aangepast aan persoon/gezin, dat is niet onderling te vergelijken denk ik...
Sjattuh Geplaatst: 14 mei 2011 Geplaatst: 14 mei 2011 Origineel bericht van: Michel Dat is een AOV. Mvg, Michel Dan bel de belastingdienst maar eens op... zij spreken met ons toch echt over een DGA. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
uniden Geplaatst: 14 mei 2011 Geplaatst: 14 mei 2011 we doen daar de boodschappen mee,en als ik 1900 euro binnensleep per maand,krijg ik geen huurtoeslag meer,dus daar kom ik lang niet aan,mede omdat het uitzendburo ook wat wil verdienen dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv
Gerard 76 Geplaatst: 14 mei 2011 Geplaatst: 14 mei 2011 Origineel bericht van: RVP Dus er komt bij jou ongeveer/gokje 1900 euro binnen en dan ben je blij dat je 6 tientjes daar aan overhoud per week ????? Ik zou daar niet blij mee zijn. Nou,tel alles es even op? Je huur,en alle vaste lasten, Je spaart neem ik aan ook een beetje voor de kids. Zwemles voor 1 kind van ~ 4 of 5 jaar = ruim 100 euro per 2 maand. (geen overbodige luxe vind ik) Dan hou je idd niet zo gek veel over hoor....
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen