kozzen Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Hallo, Is er in gemini3 een optie of plugin om de picons op het lcd scherm van de dreambox te laten weergeven zoals in newnigma2? merci
denbosch Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 ik heb deze vraag ook al eens gesteld. en heb daar ook nooit meer wat van gehoord
Gast m-e Geplaatst: 21 mei 2011 Geplaatst: 21 mei 2011 Je bedoelt dus om de picons sowieso te laten zien? Kun je niet aangeven vanaf welke locatie de picons geopend moeten worden? En vanaf welke locatie ga je de picons laten starten? USB of HDD? Mocht toevallig de picons op je harde schijf staan dan zou je de verwijzing misschien eens kunnen proberen. Open een telnet window en dan: ln -sfn /media/hdd/picon /usr/share/enigma2/picon Dan verwijst de standaard locatie naar de HDD en "denkt" de Dreambox dat hij de picons vanaf vanuit het interne geheugen ophaalt. Hoop dat dit een oplossing is.
denbosch Geplaatst: 21 mei 2011 Geplaatst: 21 mei 2011 toen ik een openpli versie van begin januari in mijn ontvanger had kreeg ik de picons te zien. bij de latere versies is deze functie eruit gehaald.
Gast MiLo Geplaatst: 21 mei 2011 Geplaatst: 21 mei 2011 Kijk bij openpli eens in /usr/share/enigma2/skin_display.xml (precieze filenaam weet ik zo niet). Hierin staat voorbeeld code voor Picon display, die kun je naar /etc/enigma2/skin_user.xml overzetten en dan heb je voortaan Picons op het display.
denbosch Geplaatst: 21 mei 2011 Geplaatst: 21 mei 2011 ik snap eerlijk gezegd niet wat je bedoelt met code overzetten de map heb ik wel gevonden.
tajvdz Geplaatst: 20 juli 2011 Geplaatst: 20 juli 2011 ja ik wilde dit ook weten. en werkt dat op een DM8000 hetzelfde?
Littlesat Geplaatst: 20 juli 2011 Geplaatst: 20 juli 2011 Op een DM8000 werkt dat anders. De DM800HD SE heeft een kleurenscherm en die kan dus gekleurde picons weergeven. De DM8000HD heeft een zwart wit scherm. Hier kan je alleen eventueel "speciale" gemodificeerde picons meer weergeven. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
tajvdz Geplaatst: 20 juli 2011 Geplaatst: 20 juli 2011 ok.. een vriend van mij heeft dat wel geloof ik op een 8000. dat is wel mwet newenigma. en ik gebruik pli. en ik zie dat in dit topic weer gemini staat. Maar hoe doe je dat dan bij Pli op een 8000?
Littlesat Geplaatst: 20 juli 2011 Geplaatst: 20 juli 2011 In PLi is standaard picons op je LCD scherm niet voorzien... Ik neem wel aan dat de nodige plugins die je hiervoor ook in Newnigma of Gemini nodig hebt ook bij PLi moeten kunnen werken, want in princype horen dit gewoon skin renderers te zijn die dit mogelijk maken (hopelijk hebben die ipk-tjes source codes>) Waarom wil je dat eigenlijk? Het display van de DM8000 is eigenlijk niet echt geschikt om fatsoendelijk picons te kunnen laten zien. Het is wit of zwart..... niet eens grijstinten zijn mogelijk. Dan kun je nog beter de naam en lopende programma e.d. blijven zien lijkt me??? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
tajvdz Geplaatst: 20 juli 2011 Geplaatst: 20 juli 2011 als de picon in het display ten koste gaat van de zender- en programma naam dan wil ik er inderdaad niet aan beginnen! Ik dacht dat hij er bij kwam. Bij mij is de kleur trouwens niet zwart en wit maar zwart met oranje tekst...
karlskoga Geplaatst: 26 december 2011 Geplaatst: 26 december 2011 Kijk bij openpli eens in /usr/share/enigma2/skin_display.xml (precieze filenaam weet ik zo niet). Hierin staat voorbeeld code voor Picon display, die kun je naar /etc/enigma2/skin_user.xml overzetten en dan heb je voortaan Picons op het display. de methode van Kimble klopt 100% heb zelf geprobeerd en Voila picons op lcd schermpje 800se. thanks Kimble
SIMBAke Geplaatst: 27 december 2011 Geplaatst: 27 december 2011 ik heb dat ooit gehad in een image ( peter pan dacht ik ) maar daarna nooit meer gezien ik heb trouwens een groen/zwart display in mijn 8000 , een zwart/wit heb ik wel al gezien maar dat is enkel optioneel ? VU+ ultimo en ultimo 4K Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar ) Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen