Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Met de dvd player in Newnigma heb ik de laatste maanden regelmatig problemen met de instelbare ondertitels van enkele geleechte Video-TS bestanden en gelezen van de harde schijf. Dan weer gaat het foutloos(pakweg 6 van de 10) en dan weer vallen de ondertitels weg en komen na enkele minuten weer terug en valllen weer weg en komen soms niet meer terug.

Als ik de film dan weer herstart gaat het soms weer goed en dan weer niet. Er is geen pijl op te trekken.

Wanneer ik het bestand op een DVD brand en dan in de Sony dvd lezer van de Dream schuif vallen de ondertitles op precies dezelfde momenten weg.

Laat ik nu ook nog een oude DVD player uit de Ald* hebben en wanneer ik daar de dvd in steek speelt deze "ALTIJD" foutloos af.

Mij lijkt het dat de oude players iets makkelijker omspringen met een eventueel bitje dat verkeerd staat terwijl de Dreambox hier absoluut niet mee weg komt.Of zie ik dat verkeerd?

Heeft iemand soortgelijke problemen met Newnigma en eventueel een oplossing?

Veranderen van image is voorlopig niet de oplossing die ik zoek.

De bestanden komen van een payserver en zijn goed vermits ze foutloos werken op de oude standalone dvd player.

Alvast bedankt voor goede raad.

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Geplaatst:

Bedankt

Aan de ene kant blij dat de oorzaak blijkbaar niet ligt in de box of de image maar teleurgesteld dat Open pli ook dit probleem heeft

zonder oplossing.

Vanavond weer eens filmpje foutloos bekeken.Wat zal het morgen zijn?

Bestaan er eigenlijk nog DVD players als applicatie in te voeren in de images van bvb Pli of Newnigma die naast of over de ingebouwde player werken?

mvg

Gast bobelen
Geplaatst:

met pli geen enkel probleem met dvd player

Geplaatst:

Newnigma heeft meestal ook geen probleem.

Originle DVD's uit de Videotheek geven nooit problemen met ondertitels.

Leech DVD's zonder ondertitels nooit problemen.

Leech met handmatig toegevoegde vertalingen/ondertitels geven dus soms problemen en volgens Harley niet alleen Newnigma maar ook Pli.

Dus het probleem ligt enkel, af en toe ,in de teksten. De film loopt telkens gewoon netjes verder.

Ik ben ook een intensieve en bijna dagelijkse gebruiker. De sporadische gebruiker zal misschien zo een bestand als corrupt wissen.

mvg

Geplaatst:
Origineel bericht van: bobelen
met pli geen enkel probleem met dvd player

dus wel!! ook pli heeft deze problemen.
soms helpt het even een stukje terug te gaan tijdens afspelen door drukken op "1" soms moet je opnieuw opstarten. de problemen met wegvallende ondertitels bij afspelen dvd of avi met str file komen vaak voor als tijdens spelen even pauze wordt gebruikt.

De ondersteuning voor gebruik van de DM8000 als mediaspeler valt heel erg tegen.
Bij Pli werkt DTS downmix ook niet, terwijl dit perfect werkt in Newnigma.
Geplaatst:

De dvd's worden inderdaad telkens minstens een maal onderbroken.

Maar dit geld ook voor de foutloze.

Dts downmix werkt inderdaad perfect in Newnigma maar zo heeft ieder image wel een voor of nadeel denk.

mvg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen