Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zit al een aantal dagen met het volgende probleem. sick

De ontvanger zegt de draaibare schotel te draaien, maar dat is opeens regelmatig niet het geval. Of de schotel draait een beetje en dan weer terug en blijft dat oneindig doen. Of hij wil niet blijven staan op de positie waarop ik hem vastzet in het geheugen van de ontvanger.

Ligt het probleem nou bij de diseqc-motor of bij de ontvanger?

Wie herkent dit probleem? Ik word er een beetje gek van. confusedconfused

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Heb je 't ook kunnen testen met een andere ontvanger? Op die manier kun je uitsluiten dat het aan de ontvanger ligt.

Geplaatst:

Ik kreeg bij de andere ontvanger weer andere problemen. cry

Het gekke is dat het probleem soms weg is.

Kan het liggen aan de firmware van de ontvanger?

Die (Clarke Tech 5000HD) is een tijdje geleden voor reparatie bij CT weggeweest.

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Ik heb hier ook motor liggen met het zelfde probleem, ik heb er een nieuwe op gezet

probleem op gelost ,als je zeker weet dat alles goed staat ingesteld ,dan is er maar

1 op lossing een nieuwe motor ,of een T90

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Klinkt als een defecte motor.

Geplaatst:

Ik heb inderdaad de H120.Dank voor je illustraties!

Ik heb nog geen oplossing, maar wil iedereen wel bedanken voor de reacties! Ik kan even verder.

Geplaatst:
Origineel bericht van: iemand
welk type rotor ?

Van de Stab H100 en H120 is bekend dat een flatcable slecht kan worden.

Is die zo gemakkelijk te vervangen als jouw foto's suggereren?

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Contactspray een goed middel wellicht?

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Ik bedoelde hetzelfde denk ik, demonteren en spray gebruiken als cleaner.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Mwoach, sorry hoeft nu ook weer niet. Ik was beetje kort van stof, waardoor je dat inderdaad anders kon interpreteren. My bad.

Geplaatst:

Is het printje met de connectoren er makkelijk uit te halen?

Mijn motor doet het ook niet meer en ik vermoed dat hij het zelfde probleem heeft.

Gaat wel spanning de motor in maar dat komt er niet uit richting LNB.

Zou dus ook een inwendige verbinding kunnen zijn dan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: grondstof
Kan dat printje er zo uitgetrokken worden of zit het nog ergens vast geschroefd/gekit o.i.d?

Als die het toch al niet meer doet , waarom maak je hem niet open, zo moeilijk zijn die dingen niet.
Nog een tip, ik weet niet hoeveel draden, die kabel heeft, maar misschien is een connectoer van de goede afmetingen, steek 2,54 of 1,27 mm, een idee, die haal je vrijwel uit elk apparaat, video rec, etc.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Een bekend probleem, de flatcable zit in de print gesoldeerd en is vaak voorzien van een klodder silikonen kit. Vewijder die klodder want silikonen geeft zuur af wat weer je soldeer verbindingen verpest. Ik neem meestal een stuk flatcable van een oude interne hdd kabel oid uit een oude pc. Maak ook de printen waar de verbindingen zaten goed schoon, en soldeer de nieuwe flatcable er weer in. Je maakt een goede kans dat hij weer werkt. En doe er vooral ggen silikonen meer op, een beetje nagellak oid is voldoende tegen het afbreken. Ik heb zo heel wat Stabs weer tot bewegen gedwongen whistle

idd Sjaak(k), tinzuigertje verricht wonderen, menige tv/monitor/voeding mee hersteld. Ik ben ook altijd nogal kritisch op het gebruikte soldeer; rollen die mij niet bevallen gaan linea recta naar de millieustraat.

Nagellak is voor mietjes LOL, acrylkit kun je ook toepassen, blijft ook redelijk elastisch. Of, als je niet bang bent voor viezigheid, tixophalte ofwel bitumenkit. Zelfs wat goed doorkauwde kauwgom kan volstaan om het flacabletje te fixeren.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen