Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemorgen mensen

IK probeer in te loggen op mijn VU+DUO met behulp van het programa puty om nieuwe zenderlijsten van Henksatsetings erin over te zetten, dat lukt met het programa dcc niet aangezien die een gebruikersnaam en een wachtwoord wil hebben wat de VU+ na een nieuwe flash niet meer heeft, wel een gebruikersnaam root.

NU heb ik me laten vertellen dat je met puty alleen of een gebruikersnaam of een ip adres kunt invoeren om een telnet conectie met je box te maken.

Maar als ik op internet google vind ik alleen engelse handleidingen over puty en ik kan wel engels maar het is ook niet van die mate dat ik het woord voor woord begrijp.

Is er iemand die mij dit op een simpele manier kan vertellen hoe ik dit moet doen met puty ?

IK lees namelijk ook voor plugins en dergelijke ook dingen die je handmatig kunt instaleren maar dan moet ik wel in de box kunnen komen om de bestanden eensdoor te bladeren en te kunnen kijken wat waar precies onder valt

Alvast bedankt voor alle hulp

Vriendje Stokvis

• Moderator
Geplaatst:

als je putty wil gebruiken voor ssh zul je een password aan de gebruiker moeten geven. Je kan voor zover ik weet niet ssh gebruiken zonder password.

Wat je wel kan doen in putty is kiezen voor telnet, dat mag dan weer wel.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

beetje omslachtig lijkt mij

dreamboxedit 4.1.0.2 doet dat met het juiste loginnaam en paswoord ingesteld ook erg goed via ftp.

andere mogelijkheden zijn er natuurlijk ook

via de internetbrowser ftp://ip_van_je_vu

-kan zijn dat je de overige instellingen nog niet hebt aangepast voor http en/of https

-kan ook zijn dat je nog niet de VU+ in dezelfde WORKGROUP hebt staan als je pC's ( zie /etc/samba/smb.conf regel 8)

als je dat geregeld hebt kun je de VU+ als lid van je netwerkomgeving ook direkt benaderen.

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Hoi Tonskidutch

Mischien een domme vraag maar hoe krijg ik dat schermpje dan te zien wat jij in die bijlage meestuurde moet ik daar nog iets voor downloaden

Ik zie namelijk om dit moment wel de VU+ in mijn netwerk

Zag namelijk een tijdje de Vu niet in het netwerk en kreeg toen een tip door een snelkopeling te maken naar het ip adres van de Vu, als ik die aanklik zie ik ook staan via windows verkenner harddisk en root

Kun je via de windows verkenner ook plugins handmatig plaatsen of welke handeling dan ook verichten of heb je dan echt een ftp programma nodig ???

Geplaatst:

hoi Vriendje stokvis,

mijn OS op de pC is linux dus zo'n plaatje zul jij wellicht niet zien

maar wel zie je "als je de etc/samba/smb.conf aanpast betreffende regel 8 en de workgroup die BM750 in je netwerk omgeving

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Ahh tonskidutch op die solex (lol)

Maar je had waarschijnlijk over een deel van mijn vraag heengelezen kun je het een en ander zoals bijvoorbeeld plugins handmatig instaleren of je cc cam file benaderen ook via de windows verkenner doen ?

Geplaatst:

Hoi vriendje Stokvis.

Om root een password te geven (dan kun je ook ftp-en) start met putty een telnet sessie.

Log dan in met root (je hoeft geen password mee te geven).

type dan: passwd

Nu moet je een password opgeven.

Nu kun je ftp-en en ssh-en met root.

Om te editen kun je gebruik maken van vi (vb: vi /folder/file), maar een vriendelijker editor is nano, maar deze moet je eerst installeren. Ga naar Pakket beheer en zoek dan nano en installeer deze.

Hier wat info over nano http://www.nano-editor.org/

en hier over vi http://www.eng.hawaii.edu/Tutor/vi.html

Wil je bestanden alleen bekijken, gebruik dan cat

vb: cat /folder/file | more

(de | more is om de tekst te stoppen als het scherm is gevult. Als je dan op enter of spatiebalk drukt gaat de tekst verder).

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen