Ga naar inhoud

mobile websites...wie heeft er al gemaakt

Aanbevolen berichten

Gast SatMann
Geplaatst:

Hi guys,

iemand vroeg mij of ik een mobile website kon maken.

In IOS 4 zie ik het niet zitten omdat ik daar de ballen van ken.

in asp, aspx, ms sql schrijf ik lijntjes alsof ik lees :-)

de vraag is, zijn er bepaalde zaken waar je echt rekening moet mee houden zoals : geen flash en blabla...

allé, shoot it wink

Geplaatst:

Eigenlijk is niet zoveel verschil.

Waar je rekening mee moet houden is de leesbaarheid. Groter lettertype, max breedte 700px

Vermits de meest schermresoluties van computers groter zijn dan 700px creëer je extra ruimte naast de content van je site. Dit kan je laten verdwijnen door onderstaande code aan de head van je html toe te voegen

<meta name="viewport" content="width=700" />

Dit heeft enkel effect als de website door een smartphone word bezocht.

Het beste maak je een website 2 maal.

1 maal voor gewone bezoeker en 1 maal voor smartphone bezoekers.

Met een controle op de index pagina of het een smartphone is die je bezoek of niet stuur je ze door naar de juiste site.

Gebruik geen grote header die een volledig scherm in beslag neemt.

En zoals je zelf vermeld zo weinig mogelijk media gebruiken. (flash, filmpjes, enz)

Hieronder een controlescript om te detecteren als het een smartphone of gewone browser is.

Php Code:

<?php $mobile_browser = '0'; if(preg_match('/(up.browser|up.link|mmp|symbian|smartphone|midp|wap|phone)/i', strtolower($_SERVER['HTTP_USER_AGENT']))) {	$mobile_browser++;} if((strpos(strtolower($_SERVER['HTTP_ACCEPT']),'application/vnd.wap.xhtml+xml')>0) or ((isset($_SERVER['HTTP_X_WAP_PROFILE']) or isset($_SERVER['HTTP_PROFILE'])))) {	$mobile_browser++;}	 $mobile_ua = strtolower(substr($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'],0,4));$mobile_agents = array(	'w3c ','acs-','alav','alca','amoi','audi','avan','benq','bird','blac',	'blaz','brew','cell','cldc','cmd-','dang','doco','eric','hipt','inno',	'ipaq','java','jigs','kddi','keji','leno','lg-c','lg-d','lg-g','lge-',	'maui','maxo','midp','mits','mmef','mobi','mot-','moto','mwbp','nec-',	'newt','noki','oper','palm','pana','pant','phil','play','port','prox',	'qwap','sage','sams','sany','sch-','sec-','send','seri','sgh-','shar',	'sie-','siem','smal','smar','sony','sph-','symb','t-mo','teli','tim-',	'tosh','tsm-','upg1','upsi','vk-v','voda','wap-','wapa','wapi','wapp',	'wapr','webc','winw','winw','xda','xda-'); if(in_array($mobile_ua,$mobile_agents)) {	$mobile_browser++;} if (strpos(strtolower($_SERVER['ALL_HTTP']),'OperaMini')>0) {	$mobile_browser++;} if (strpos(strtolower($_SERVER['HTTP_USER_AGENT']),'windows')>0) {	$mobile_browser=0;} if($mobile_browser>0) {   header("location: smartphonewebsite/index.php");}else {   header("location: normalewebsite/index.php");}    ?>

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Gast SatMann
Geplaatst:

Hi Puchie :D

merci.

na uren zoeken en de beste eruit halen deze

gevonden die ik ook met je wilde sharen (geen card share maar link share wink )

het zijn to the point dingen die je misschien wist, maar ik onthoud je ze niet.

voldoen ze niet aan de eisen van sat4all, dan delete je ze maar, maar ik denk dat ze tiptop zijn.

LINK1 How to

een pak voorbeelden en ook kijken bij resources

Gast SatMann
Geplaatst:

graag gedaan.

heb jij toevallig al gevonden hoe je die scrolling content horizontaal kan doen?

dus dat je zo bolletjes krijgt en links en rechts kan verschuiven?

of zou dat puur ios4 shit zijn?

Geplaatst:

Heb je een site die dat gebruikt want ik begrijp niet wat je bedoeld?

Ik heb zo'n ios4 shit ding :D

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Gast SatMann
Geplaatst:

pst ik heb ook een ios shit ding dat aifoon noemt :D

ik bedoel, ken je de apps van HLN de krant?

daar kan je bv links en rechts de data doorscrollen...

probeer maar, je krijgt dan typisch apple die bolletjes die tonen hoeveel pagina's er zijn...snappie snappie? crazy

Geplaatst:

Yep, snappie,

Zal wel iets javascript ism jquery zijn.

Iets als die fotosliders die je tegenwoordig overal ziet.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Gast SatMann
Geplaatst:

joat, da zou kunnen.

heb dat ook al gedaan das die carrousel.

we zullen moeten testen hé...een mobile sat4all hahaah..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen