Tuneboy Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Hallo, Op mijn VU+ DUO heb ik op tuner 1 een 10x1 diseqc switch en op tuner 2 een 4x1 diseqc switch. Gisteren heb ik mijn twin LNB's vervangen door nieuwere types. Ik heb de ontvanger op standby gezet vooraleer ik ik de nieuwe lnb's aangesloten heb. Nu heb ik het volgende probleem en dat is dat ik op tuner 2 maar enkel op poort A van de 4x1 switch nog beeld heb. Op de andere 3 poorten BCD heb ik niks meer van signaal. De 10x1 switch werkt nog perfect en daar heb ik nog op alle poorten beeld. Zou het kunnen dat mijn 4x1 switch kapot is door het wisselen van de LNB's? Alvast bedankt
Tonskidutch Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 zou kunnen, ook in standby staat spanning op de coax. maar kan ook zijn dat je de f-connecters slordig gesneden hebt en er is een massadraadje aan de koperkern. ciao True North Rebekka Bakken
satencom Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Het lijkt er op dat de diseqc switch. stuk is ,want hij blijft op a staan Als je verder niks heb verandert aan de indeling op de switch en alleen de lnb's hebt verandert, dan is hij stuk Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Tonskidutch Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Origineel bericht van: satencom Het lijkt er op dat de diseqc switch. stuk is ,want hij blijft op a staan dat had ik dus wegens die slecht aangesneden coax ook bij de installatie van mijn broer na nieuw netter f-connectors aanbrengen was het probleem weg. ciao True North Rebekka Bakken
Tuneboy Geplaatst: 15 mei 2011 Auteur Geplaatst: 15 mei 2011 Origineel bericht van: satencom Het lijkt er op dat de diseqc switch. stuk is ,want hij blijft op a staan Als je verder niks heb verandert aan de indeling op de switch en alleen de lnb's hebt verandert, dan is hij stuk Hij blijft idd op a staan. Ik heb enkel de LNB's verwisseld. Heb wel de F connectors er terug moeten afhalen maar dan zouder er 3 van de 4 slecht gedaan zijn. Heb ze ook uitgemeten met een multimeter en ze liggen niet kortgesloten. Is wel raar dat mijn 10x1 switch nog perfect werkt. Nuja heb een andere switch besteld zal het tegen eind deze week wel weten. Thanks
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Ook bij 1 fout aangesloten f-connector zou het kunnen dat je switch niks meer wil. Je hebt het nagemeten, dus zal de switch inderdaad wel stuk zijn.
Tuneboy Geplaatst: 15 mei 2011 Auteur Geplaatst: 15 mei 2011 Mja dacht echt wel dat de kabel volledig spanningsloos was indien je de vu+ in standby zet. Dit staat toch zo omschreven op vele forums. Zal in het vervolg de ontvanger volledig uitschakelen
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Ja, of ff de kabel los... Als de ontvanger op standby staat, dan komen nog steeds dingen als kaart-updates binnen, dus spanningsloos zijn de LNB's dus niet.
Tuneboy Geplaatst: 28 mei 2011 Auteur Geplaatst: 28 mei 2011 Ter info, Vandaag nieuwe switch geinstalleerd en alles werkt terug Greetz
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen