Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik draai op pli met cccam en mij kaart krijgt geen activatiepuls meer. Al 2 keer een heractivatie aangevraag op één gezet ed de kaart blijft staan op TVVlaanderen 13/05/11 en management 15/05/11 wat kan ik hier aan doen

Geplaatst:

geduld hebben en vooral op de zender laten staan

(als de code aangevraagd is en verstuurd wordt door de provider is er meestal binnen een half uur beeld.)

indien niet gewoon blijven wachten.

- controleer kaart gulden chip naar beneden

- controleer of er signaal is op de zender snr/agc/ber

- controleer of er een standaard CCcam.cfg in de receiver staat (backup naar pC en laadt een verse van de feed +conf)

- herstart de CCcam een enkele keer

- herstart de receiver een enkele keer

meer kun je niet doen.

misschien is TVVlaanderen op vakantie wink

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

zorgt die cccam.cfg dan voor de update want ik hed die leeg gemaakt niet slim dus

Heb net mijn aston module gebruikt en de kaart is geupdate

kan je zeggen welke tekst er moet inzitten voor de update in de config

Geplaatst:

daar de TVvlaanderen zenders ook in multicrypt zenden, dus meerdere crypt (versleuteling) in signaal hebben dient CCcam bij voorkeur de seca emm en ecm naar kaart te sturen (0100)

dus helemaal onderaan in je cccam.cfg staat een gedeelte om seca3 preferent te maken.

doe dat en het is klaar voor volgende maand wink

het bestand oogt groot maar kan gewoon worden gebruikt zonder overige aanpassingen.

ciao

Second Life

Mungo Parker

Gast Duolist
Geplaatst:
Origineel bericht van: Paraty
zorgt die cccam.cfg dan voor de update want ik hed die leeg gemaakt niet slim dus ..

Het bestand moet aanwezig zijn, maar kan voor gebruik met je eigen kaart geheel leeg zijn. Sterker nog: dat is aan te bevelen.
Geplaatst:
Code:
# The seca handler is used to better support simulcrypt on the same ident# # With this setting you can change the behaviour of how SECA has to be used# This setting is ignored unless SECA2/SECA3 simulcrypt is detected!!## When disabled CCcam behaves like previous versions## When "prefer SECA3 over SECA2" is enabled try to use SECA3 ecm first, then SECA2# # When "Ignore SECA2" is enabled, ignore all SECA2 ecm so a SECA3 card will not get SECA2 request which it cannot handle## When "Ignore SECA3" is enabled, ignore all SECA3 ecm so a SECA2 card will not get SECA3 request which it cannot handle# ## The following settings can be used## SECA HANDLER: <value># <value> : 0 = disabled, 1 =  prefer SECA3 over SECA2, 2 = prefer SECA2 over SECA3, 3 = Ignore SECA2, 4 = Ignore SECA3## default: 1## Example try to use SECA3 ecm first, then SECA2#SECA HANDLER: 1## Example try to use SECA2 ecm first, then SECA3#SECA HANDLER: 2## Example to ignore all SECA2 ecm so a SECA3 card will not get SECA2 request which it cannot handleSECA HANDLER: 3## Example to ignore all SECA3 ecm so a SECA2 card will not get SECA3 request which it cannot handle#SECA HANDLER: 4

oké term multicrypt was verkeerd, men noemt het simultcrypt

helpt dat?
ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

staat er toch?

SECA HANDLER: 3

er zijn meer regeltjes die men kan / maar niet hoeft aanpassen

een en ander heeft met de situatie te maken

ik heb twee kaartjes die OOK simulcrypt providers betreffen, dus ik filter ook CAID via het prio bestand

maar dat hoeft niet bij iedereen zo te zijn

wat wel belangrijk is:

voor mij althans

EMM THREADS : 4

2 tuners dus 2x2 listeners minimaal

kost wat geheugen van je VU+ maar heeft het voordeel dat "sessionkeys" die dreigen te verlopen tijdens een opname gecompenseerd worden middels een hernieuwde thread te openen.

ciao

Second Life

Mungo Parker

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen