phum3 Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Al enkele weken hebben we het probleem dat onze DM8000's (twee stuks) zich zelf (af en toe) rebooten wanneer ze in standby mode staan. Bij één van de beide toestellen is dit extreem. Hij staat iedere morgen gewoon weer aan. De andere heeft dit slechts af en toe. Daar beide toestellen dit probleem hebben, denk ik niet dat er fysisch iets mis is met de boxen, maar dat er een probleem is met de software, de configuratie of één of andere instelling. Beide boxen hebben normaal de laatste versie van OpenPLi. Maar ik heb gisteren op één van de twee de laatste versie van NewNigma2 gezet, en had vanmorgen exact hetzelfde probleem. Box stond gewoon weer aan. Het uit zich zelf opstarten is wel steeds rond 06:00 uur 's morgens. Het gaat steeds om een reboot (dus volledig opstarten). De enige plugin die volgens mij iets doet wanneer de box is uitgeschakeld (standby), is de EPG plugin van Rytec. Die doet zijn update wel om 05:45 uur, dus vlak voor het opnieuw opstarten. Maar die gebruiken we al zeer lang, en tot voor kort hadden we dit probleem niet. Dus denk ik niet dat dit de oorzaak is. Enkele kennissen hebben een gelijkaardige configuratie/installatie en hebben dezelfde plugin’s geïnstalleerd. Zij hebben het probleem ook niet. Ook op het forum heb ik niets kunnen vinden. Heb beide toestellen al meermaals volledig opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft terug komen. Iemand een idee hoe ik kan te weten komen wat de oorzaak is van dit lastige probleem, en nog beter, hoe ik het kan oplossen. Alvast bedankt voor alle info, Piet
Sjattuh Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Trek eens de ethernet kabel eruit vanavond voordat je gaat slapen en kijk dan eens of hij weer aanstaat morgenvroeg. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
phum3 Geplaatst: 15 mei 2011 Auteur Geplaatst: 15 mei 2011 Ga ik uittesten. Laat je morgen weten wat dit als resultaat geeft. Alvast bedankt voor het meedenken, Piet.
Sigma Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Als je de EPG plugin gebruikt zal je box naar het ophalen opnieuw starten. Doe maar eens hand matig dan krijg je ook de vraag wilt uw de box op nieuw starten. Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
DeBeek Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Niet bij Open-PLi (en die gebruikt de TS normaal op de boxen) 1 van de voordelen van PLi.
Sigma Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Origineel bericht van: Sigma Als je de EPG plugin gebruikt zal je box naar het ophalen opnieuw starten. Doe maar eens hand matig dan krijg je ook de vraag wilt uw de box op nieuw starten. even een aanvulling als je box in standby staat haald hij de epg op en doet een reboot en staat hij weer in standby. zo werkt het teminste bij Newnigma2 Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
mobieltje Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Origineel bericht van: Sigma Als je de EPG plugin gebruikt zal je box naar het ophalen opnieuw starten. Doe maar eens hand matig dan krijg je ook de vraag wilt uw de box op nieuw starten. Klopt dat is alleen maar bij Newnigma2 v3.2.x en de OOzoon image, bij OpenPli start hij niet opnieuw na het binnenhalen van de EPG gegevens. Echter de box staat bij mij ´s morgens ook soms aan als de epg.dat file groter is dan 21Mb. (geheugen te klein) Ook staat hij `s morgens wel eens aan op het bootscherm. Als de file epg.dat kleiner blijft dan 20Mb blijft de box netjes op standby staan. (kies voor de optie minder epg files downloaden) Na een herstart kan je zien hoe groot de file epg.dat is geworden van het downloaden die nacht. Grts
Sigma Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 O maar jij draaid OpenPli? Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
mdu Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Heb je EMC geinstalleerd? oftewel Enhanced Movie Center? Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel
mobieltje Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Origineel bericht van: Sigma O maar jij draaid OpenPli? Openpli 2.0 en Newnigma2 v3.2.1 op de andere box. Origineel bericht van: mdu Heb je EMC geinstalleerd? oftewel Enhanced Movie Center? Nee. Grts.
phum3 Geplaatst: 16 mei 2011 Auteur Geplaatst: 16 mei 2011 Heb vannacht de ethernetkabel uit de box gelaten. Heb deze test gedaan op de box die iedere morgen opnieuw was opgestart. Op dit moment staat daar de laatste versie van newnigma2 op (v3.2.1). Zonder internetverbinding hoor ik om 05:45 de harde schijf opstarten. Op dat moment blijft de klok hangen (stil staan). Rond 06:20 springt de klok ineens opnieuw op het juiste uur en stopt de harde schijf met draaien. De box blijft verder (blijkbaar) gewoon in standby mode staan. Op deze box kan ik nu geen epg.dat file vinden (is dit omdat er geen internetverbinding was?). Wel een epg_new.dat die 54,18Mb groot is. Op de andere box (die het probleem maar af en toe heeft), die op dit moment de laatste versie van OpenPLi draait en die deze nacht wel een internetverbinding had, staat wel een epg.dat file die 5,5Mb groot is. De bestanden staan op beide DM8000 in de map \media\hdd. Is het normaal dat de epg_new.dat zo groot is? In het bericht van Mobieltje lees ik dat deze niet groter zou mogen zijn dan 20Mb. Of is dit niet de epg.dat file en is deze weg omdat er geen internetverbinding was. Mag ik dit bestand gewoon wissen, zodat een nieuwe kleinere file kan worden aangemaakt? Nogmaals dank voor alle suggesties, Piet.
Sigma Geplaatst: 16 mei 2011 Geplaatst: 16 mei 2011 je kun het gewoon wissen geen probleem Heb even een vraag heb jij de epg import plugin gewoon via de blauwe toets gedownload op de Dream waar Newnigma2 op draaid of heb je die via een andere marnier er op gezet. Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
phum3 Geplaatst: 16 mei 2011 Auteur Geplaatst: 16 mei 2011 Gewoon via de blauwe toets gedownload? Is dit OK, of had ik dit anders moeten doen?
Sigma Geplaatst: 16 mei 2011 Geplaatst: 16 mei 2011 nee dat is Oke de groote van de file is wel denk ik afhangkelijk van het aantaal Sources dat je binnen haalt. heb de file net binnen gehaald en is 16.8 MB groot Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
phum3 Geplaatst: 16 mei 2011 Auteur Geplaatst: 16 mei 2011 Zal de EPG file eens verwijderen en opnieuw beginnen met minder Sources en voor een kortere periode => 5 dagen. Ik dacht dat ik het nu had ingesteld voor 10 dagen. Mogelijk scheelt dit ook al een pak en is daarmee ons probleem hopelijk opgelost. Nogmaals dank voor alle hulp, Piet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen