Ga naar inhoud


[IDL7000/Lemon070] Opnemen met de Lemon en kijken tegelijk?!


Gast nicolet

Aanbevolen berichten

Gast nicolet

Hallo

 

Ik zit met de volgende vraag nl,

 

Ik ben in het bezit van een Lemon070 en heb er net een nieuwe module in gekocht van Canaldigital.

Ik had een Astoncrypt CI-module maar deze gaf storing.

Met deze oude CI-module kon ik wel kijken en opnemen van een andere zender tegelijk maar met de versie van Canaldigitaal dus niet..

Klopt dit?

Zo ja weet iemand dan welke CI-module ik zou moeten aanschaffen waarbij ik wel kan kijken en opnemen tegelijk.

 

gr.Nicolet

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast nicolet

bedankt voor je reactie!

 

Ja mijn cam is gelijk aan die op het plaatje.

nu dus eentje via canaldigitaal en nu kom ik er dus achter dat ik niet kan kijken en kan opnemen.

 

@ Gerard ;

De storing die hij gaf was voornamelijk bij het schakelen van het ene naar het andere kanaal, dat na een paar seconden het beeld bevroor en ik dus eerst weer naar een ander kanaal moest en daarna weer terug. Helaas ging dit de laatste tijd wel heel vaak.

Voor de rest kon ik alles wat ik had opgenomen niet meer terug zien, gaf hij zwart beeld.

 

gr.Nicolet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt toch beide tuners aangesloten? Ik ondervind hier totaal geen probleem om zelfs twee programma's op te nemen en gelijktijdig naar een derde te kijken.

 

Ik wil er wel even bij vermelden dat als dame Inverto hier eens stijfkoppig doet ze meteen een fabrieksreset aan de broek gesmeerd krijgt. Daarna houd ze weer enkele maanden op met haar stijfkoppig gedrag.

 

Nog hooguit een maand of twee en ze wordt ontslagen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast nicolet

ja alles is goed aangesloten.

Problemen waren er ook niet met opnemen bij de Astoncrypt.

Nu met de CI-module van Canaldigital beginnen de problemen.

Opnemen gaat wel als ik bv niet thuis ben, maar ben ik er wel kijk ik dus naar wat anders dan wat ik opneem dan blijft het opgenomen beeld zwart.

Mijn conclusie is dus dan dat deze nieuwe module dus niet beide aankan crazy

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast nicolet

is het niet mogelijk dat jij dan toch een andere Cl module hebt van canaldigitaal?

 

misschien heb ik de goedkopere simpele versie?

ja ik weet het ook niet natuurlijk.

Maar ruilen is denk ik geen optie heb dat ding nu al 2 weken in gebruik en hij is besteld online bij Canaldigitaal.

 

toch maar een goede astoncrypt kopen?

of mijn oude laten updaten is dat een optie?

 

groet. Nicolet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: nicolet
is het niet mogelijk dat jij dan toch een andere Cl module hebt van canaldigitaal?

Geen idee, dat ding zal destijds bij de kaart toen ik een abbo afsloot. Maar die is na enkele weken al de kast ingegaan en vervangen door een Astoncrypt. Ik meen dat het versie 2.17 is en dat is dus intussen ook al een oudje.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Het opnemen is meestal gedecodeerd dus waarom zou je niet kunnen kijken. Ik kan twee zenders opnemen en een derde kijken. Ik heb twee volledige tuners (geen doorlus), maar zolang je in dezelfde buurt blijft maakt dat ook niet uit. Ik gebruik de standaard module, maar ik geef toe dat ik vaak na het bekijken van een opname de kast helemaal uit moet zetten omdat hij anders geen beeld geeft.

Inverto IDL 7000 PVR/ CTVDIGRCU usb-stick (digitenne FTA), Multytenne twin schotel, Azbox Premium + HD, TopField digitenne KPN

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het opnemen is meestal gedecodeerd dus waarom zou je niet kunnen kijken. Ik kan twee zenders opnemen en een derde kijken. Ik heb twee volledige tuners (geen doorlus), maar zolang je in dezelfde buurt blijft maakt dat ook niet uit. Ik gebruik de standaard module, maar ik geef toe dat ik vaak na het bekijken van een opname de kast helemaal uit moet zetten omdat hij anders geen beeld geeft.

Idem als Kralingen: 2x opnemen 3e kijken afhankelijk van de transponder(s). In mijn Inverto zit een (oude) AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T].

Dit heeft 6 maanden probleemloos gewerkt! Tot heden: optredend probleem: hangen van het beeld bij live kijken en van de HDD kijken zowel gecodeerd als gedecodeerd. Het wisselen van de zender (bij live) en het in/uit halen van de CI-module is voldoende om e.e.a. tot leven te wekken. Koiude start en geformateren van de HDD gaf geen resultaat. Blijft over het resetten(alleen Instellingen) van de ontvanger. Maar even doen als er niet gekeken wordt! Kunnen meteen de zenderlijsten vernieuwd worden!

 

Als ze het dan nog niet doet ga ik in scheiding!!

 

Groet, Henk

aangepast door HenkRood

Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103|

CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T]

Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel

Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update vorig bericht:

Heb net na het terugzetten naar de fabrieksinstellingen (alleen instellingen) gezien dat de Cam weer op zijn virgin-state (v1.0300B) is teruggevallen. Was mij vóór deze reset niet opgevallen!

 

Maar even aanzien of het bevriezen van het beeld (live en afspelen van HDD) weer terugkomt. Kan mij herinneren dat dát vorig jaar juist de reden was van het bevriezen! Dus óf weer laten updaten naar v2.2300T en het alsnog proberen .......

 

Inverta lijkt het nu wel goed te doen; Kijken of dat morgen óók nog het geval is!

 

Groet, Henk

Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103|

CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T]

Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel

Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inverta lijkt het nu wel goed te doen; Kijken of dat morgen óók nog het geval is!

Niet dus! Bleef na 2 uur toch weer hangen!

Kl%$e Aston maar weer laten updaten ...

Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103|

CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T]

Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel

Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...