Beobuddy Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Ik heb een MSI EX 700 laptop waarvan de videokaart kuren geeft (blijft zwart). Zowel via het beeldscherm als via de VGA uitgang heb ik geen beeld. Wel doet de backlight het. Ik heb de videokaart al eens uitgebouwd en eenmalig in de oven gedaan. 10 minuten op 200 graden heeft er voor gezorgd dat de laptop het voor een 6-tal weken weer heeft gewerkt. Wie weet op welke plaats op het videokaartje ik nog eens moet kijken, of wie weet (via pm) waar ik een los videokaartje kan krijgen? Alle services die ik gezien, willen dat je de laptop opstuurd. En daar heb ik geen zin in. Er zijn voorbeelden te over van retour gestuurde laptops met de schroeven door het toestenbord heen en dergelijke. Alvast bedankt voor iedere hulp. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Big fellow Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Waarschijnlijk is de video chip niet goed gesoldeerd. Je moet dus zoeken naar iemand/een bedrijf welke een BGA repair station heeft, met reball mogelijkheid. De chip moet namelijk verwijderd worden, worden schoongemaakt en daarna worden voorzien van nieuwe "ballen". Als laatste stap moet dan de chip opnieuw gesoldeerd worden. Met de juiste apparatuur is het niet lastig. Zonder de juiste apparatuur is het onmogelijk! “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Beobuddy Geplaatst: 16 mei 2011 Auteur Geplaatst: 16 mei 2011 Bedankt voor de suggestie. Maar dat gaat mij toch een bruggetje te ver. Ik heb wel een (re)flow workstation, maar dat met die balletjes wordt idd te lastig. Zou het werken door specifiek een gewichtje op het ic'tje te leggen tijdens het verwarmen? DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen