Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb tot nu toe een Triax 78cm schotel en een Quad LNB duo voor Astra 1 en 3.

Nu wil ik nog Astra 2 erbij en misschien nog een 4e satelliet.

Zelf heb ik gedacht om een tweede schotel ernaast te hangen voor Astra 2, en wat switches, maar werkt dat dan met dm500+ en dm7025? Zijn er ook Quad LNB's duo's voor Astra 2 en iets anders?

De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...

• Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Op deze manier zou je het ook kunnen doen KLIK

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Dat had ik al gezien, maar ik heb al een LNB duo. Dus kan een tweede schotel behalve Astra 2 nog iets anders mee oppikken in Nederland?

Geplaatst:

^dat is een optie, maar er zijn ook andere mogelijkheden.

Voor alle duidelijkheid; je hebt een quad LNB duo (2 sat/4 uitgangen?) Wanneer ze ingebouwde swithes hebben, kun je hem beter laten vervallen. Anders zou je uncommited switch(en) moeten toepassen voor je andere koppen, en die zijn nogal prijzig.

Zit er geen switch in, dan is het vrij makkelijk om er nog een (of twee) duo LNB bij te hangen.

Als je ruimte hebt voor een tweede schotel, zou je 23.5 + 28.2/28.5 op een schotel kunnen pakken. En 19.2 + 13 op een andere.

Tweede schotel werkt wel perfect, zo heb ik jaren een oud 64cm Triax schoteltje alleen voor Astra 2 gebruikt (voor de komst van de Wave Frontier).

Geplaatst:
Origineel bericht van: SimonLeBon

Voor alle duidelijkheid; je hebt een quad LNB duo (2 sat/4 uitgangen?) Wanneer ze ingebouwde swithes hebben, kun je hem beter laten vervallen. Anders zou je uncommited switch(en) moeten toepassen voor je andere koppen, en die zijn nogal prijzig.

Zit er geen switch in, dan is het vrij makkelijk om er nog een (of twee) duo LNB bij te hangen.

Daar was ik al bang voor. Er zit een ingebouwde switch in, gezien dat er maar 4 uitgangen zijn, die via DiSeq protocol werken. Dus een tweede schotel erbij met alleen Astra 2 en een Quad LNB werkt niet eenvoudig, omdat ik het bestaande Duo LNB Quad niet makkelijk kan integreren?

Indien ik het bestaande LNB moet laten vervallen, dan kan ik vermoedelijk beter voor een heel ander opstelling met een ander schotel gaan.

Weer wat geleerd.

Geplaatst:
Citaat:
Het ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...

Het is: DE ultra geheime telefoon smile
Geplaatst:

Sorry voor foutief taalgebruik. Maar het verschil tussen de en het krijg ik niet onder de knie.

Gast bobelen
Geplaatst:

ik zou geen 2e schotel nemen maar een wave t55

met 4 lnb's

je kan zelfs meerdere lnb's plaatsen

gr

Geplaatst:

Of de Triax houden en de LNB-houder omwisselen met een multiblock waar je ook 4 LNB's op kwijt kan...

Je ziet dat zo'n Astra1/3 monoblock z'n beperkingen heeft wanneer je wil uitbreiden, ik gebruik zo'n monoblock voor Astra3/2 (werkt ook) als 2e schotel op vakantie wanneer het vakantiehuis al een schotel heeft voor Astra1.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Lutz
Daar was ik al bang voor. Er zit een ingebouwde switch in, gezien dat er maar 4 uitgangen zijn, die via DiSeq protocol werken. Dus een tweede schotel erbij met alleen Astra 2 en een Quad LNB werkt niet eenvoudig, omdat ik het bestaande Duo LNB Quad niet makkelijk kan integreren?

Het kan op zich wel makkelijk, maar de switches zijn nogal duur. Waarschijnlijk duurder dan een nieuwe LNB houder, schotel en switches. Zeker weten doe ik het niet, ik heb de prijzen de laatste paar jaar niet meer gevolgd.

Het hangt ervan af hoeveel ontvangers er naar de extra sat moeten kunnen kijken. Zoveel uncommitted switches (+LNB) heb je namelijk nodig. Je hebt ook de mogelijkheid nog een duo LNB Quad te gebruiken.

Andere mogelijkheid is een switch die op 12V schakelt, die waren destijds niet al te duur. Heb ik ooit gebruikt om meer dan 4 sats op mijn Nokia Mediamaster 9200 aan te kunnen sluiten. Maar dan moet je wel een 12V uitgang op je ontvanger hebben of met de hand gaan schakelen.

Het kan best zijn dat de uncommitted switches tegenwoordig wat goedkoper zijn. Vroegâh (2003?) ben ik iig flink van de prijs geschrokken...
Geplaatst:

Wat zou ik allemaal nodig hebben om Astra 1 3 op 4 ontvangers te kunnen kijken?

Of ik hou mijn schotel en koop een nieuw mulitblok houder, of ik koop een TD90.

Dan moet 3 quad lnb's hebben, kunnen die normaal maatvoering hebben of moeten dat smalle zijn?

En hoeveel switches heb ik dan nodig?

Wat is er anders indien ik naar 4 satellieten wil kijken? Is dat dan een switcht extra en een lnb extra?

Stekkers en kabels kan ik dan zelf berekenen...

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: Fatfreddy
Alps lnb's passen altijd.

Hier moet ik toch opmerken dat ze bijna altijd passen... Op een T55 bijvoorbeeld passen de twin/quads van Alps niet in het midden. Op een T90 weet ik het niet zeker.
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb gisteren zo een mulitblock houder gekocht voor mijn Triax schotel en 3 quad lnb's, waarvan eentje van Alps. Op 19,2 heb ik een gewoon Quad LNB gericht, en op 23,5 een Alps. Nu krijg ik bij Astra 3 geen ontvangst. Ik ben wel de handleiding van Connexion op dit forum gevolgt.

Ik heb eerst het LNB voor Astra 1 geplaatst met gekanteld rail, vervolgens vastgezet en dan de schotel op Astra 1 gepositioneerd. Maar dan nog Astra 3 erbij krijgen, daar zit al wat kink in de kabel.

Om te testen heb ik een enkel sat aangenomen en ik zet het coaxkabel van de eene naar de ander lnb.

Moet ik misschien voor Astra 1 en Astra 3 een Alps lnb hebben?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen