Ga naar inhoud

Wat voor schotel is goed?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

voor de satelieten 13e, 19,2e, 23,5e en 28e is de goedkoopste oplossing een triax 88 cm schotel met rail voor 4 lnb's. Wil je naar een oplossing waarbij je later nog meer satelieten wil ontvangen (tot hoek 40 a 45 graden) kom je snel uit bij de T90 of de visiosat big bisat. Laatste is wel wat duurder, echter ook weer kwalitatief iets beter qua materiaalkeuze.

Suc6 met de keuze. smile

XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500

Geplaatst:

Het is maar net wat je wilt ontvangen ,een T 90 met 16 lnb's /T55 8 lnb's /triax 88 cm met 4 lnb's

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Gast djbosanac
Geplaatst:

om eerlijk te zijn dacht ik dat 1 LNB voldoende was, maar nu ik dit hoor, moet ik me nog meer erin verdiepen..

Hmm..

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

1 LNB kan, dan zou je naar draaibaar moeten gaan, inclusief de ergernis van wachten, als je van satelliet naar satelliet zapt...

Gast djbosanac
Geplaatst:

Ik heb wel een electrische motor, dus zou het moeten.

Maar hoe meer LNB's des te beter, en minder wachten??

Geplaatst:

't is maa wa jewilt smile

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Gast djbosanac
Geplaatst:

Ja als ik jullie berichten lees, hoef je geen elektrische motor te nemen als je meer LNB's hebt, maar als je 1 lnb hebt moet je wel een elektrische motor, betekend het ook meteen, dat zonder motor, het moeilijker is om kanalen te vangen?

ik heb een golden interstar motor? kan je hier wat mee?

Geplaatst:

de rotor en daarop een antenne

is een multifeed antenne

die kan alle zichtbare satposities ontvangen binnen de "beam<>footprint"

maar deze is meest gebruikt voor enkel een tuner

dus een 1op1 oplossing

der zijn ook andere multifeed antennes

die kunnen 1opX

met meerdere "pitten" (LNB's) geschakeld via een diseqc switch

daarmee kun je meerdere tuners bestieren.

heb je een twin tuner receiver kun je met twin LNB's en twee diseqc switches werken

heb je een quattro tuner receiver (zoals dm8000) kun je met quad LNB's en vier switches werken

is allemaal al geschreven en een schema is meestal het meest verhelderend.

ciao

Pabadam

Yonderboi

Gast willem100
Geplaatst:

canaldigitaal verplicht je al om minimaal een duo lnb, of een schotel met minimaal 2 lnb's erin te nemen.

de goedkoopste oplossing is een wave T55,

als je daar 2 lnb in zet, kan je er later altijd bij zetten.

Geplaatst:
Origineel bericht van: willem100
canaldigitaal verplicht je al om minimaal een duo lnb, of een schotel met minimaal 2 lnb's erin te nemen.

de goedkoopste oplossing is een wave T55,
als je daar 2 lnb in zet, kan je er later altijd bij zetten.

CanalDigitaal verplicht helemaal niets. Als je geen behoefte hebt aan HD en/of de regionale zenders, wat moet je dan met een duo lnb?

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Geplaatst:

Beste djbosanec

Je vraag was: Wat nou een goeie schotel is..

Je bent van beroep Autotechnicus. Stel nu dat ik aan jou de vraag stel: Wat is nu een goede auto?

Dan zal jij als kenner vragen, wat wil je er mee?

Wil je een stadsautotje of wil je er hard mee kunnen rijden of wil je veel mensen en bagage mee kunnen nemen, is een sportief uiterlijk belangrijk of moet hij heel erg zuinig rijden, moet het een diesel, gas of benzine zijn enz. enz.?

En dat is nu net zoals de vraag die jij stelt. Wat wil je er mee. Wil je liefst 50 verschillende satellieten ontvangen of is de Astra 1 ook voldoende, wil je er meerdere tv’s op aansluiten of slechts eentje. Wat wil je er maximaal aan uitgeven enz., enz.

Dus met de vraag: Wat is een goede schotel, kunnen we erg weinig. Je zult je wensen specifieker moeten maken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen