cedric14 Geplaatst: 16 mei 2011 Geplaatst: 16 mei 2011 Hoi, Ik heb een digitenne buitenantenne. Deze heeft 5V / 100mA voeding nodig, maar mijn dvb-t ontvanger heeft dat niet. Ik ben nu van plan om mijn insterter te voeden vanuit een vrij USB poort. Kan ik zomaar 100mA uit mijn USB poort "jatten" zonder dat dit nadelige gevolgen heeft? Alvast bedankt, Cedric
cedric14 Geplaatst: 16 mei 2011 Auteur Geplaatst: 16 mei 2011 Tja, Ik had ook google / wikipedia even moeten raadplegen. Volgens wikipedia mag 100mA: http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus#Non-standard_devices Groetjes, Cedric
iemand Geplaatst: 16 mei 2011 Geplaatst: 16 mei 2011 Theoretisch is de standaard 500mA voor een USB-poort. Dus dat zou moeten kunnen; wel origineel idee ! gr. Erik
iemand Geplaatst: 16 mei 2011 Geplaatst: 16 mei 2011 haha ik reageer net na (jezelf). tja in de rechterkantlijn durf men zelf 500-900 te roepen maar ik ken de 500 limiet. heb je al iets van een schema op het oog ? suc6 met het experiment. gr. Erik
cedric14 Geplaatst: 16 mei 2011 Auteur Geplaatst: 16 mei 2011 Citaat: heb je al iets van een schema op het oog ? Ja, ik ga 2 of 3 USB DVB-t ontvangertjes gebruiken, en dan zo aan elkaar knopen: Buitennantenne -spoeltje - USB stekker (voor 5V/100mA) | condensatortje | weerstand | | | weerstand weerstand weerstand ontvanger1 ontvanger2 ontvanger3 Ik zit nog even te twijfelen wat de weerstandswaarden moeten worden, want ik moet wel aanpassen aan de kabelimpedanties. Voor de condensator heb ik minimaal 7pF nodig. Ik weet dat ik minimaal 400MHz moet kunnen ontvangen, voor een beetje marge neem ik 300MHZ: C = 1/(2*pi*kabel imp.*frekwentie) C = 1/(2*pi*75*300MHz) C = 7*10-12 F = 7pF Groetjes, Cedric
chellohacker Geplaatst: 21 mei 2011 Geplaatst: 21 mei 2011 Origineel bericht van: cedric14 Citaat: heb je al iets van een schema op het oog ? Ja, ik ga 2 of 3 USB DVB-t ontvangertjes gebruiken, en dan zo aan elkaar knopen: Buitennantenne -spoeltje - USB stekker (voor 5V/100mA) | condensatortje | weerstand | | | weerstand weerstand weerstand ontvanger1 ontvanger2 ontvanger3 Ik zit nog even te twijfelen wat de weerstandswaarden moeten worden, want ik moet wel aanpassen aan de kabelimpedanties. Voor de condensator heb ik minimaal 7pF nodig. Ik weet dat ik minimaal 400MHz moet kunnen ontvangen, voor een beetje marge neem ik 300MHZ: C = 1/(2*pi*kabel imp.*frekwentie) C = 1/(2*pi*75*300MHz) C = 7*10-12 F = 7pF Groetjes, Cedric
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen