Ga naar inhoud


Bitcoin, de nieuwe virtuele P2P munteenheid: wie gebruikt hem al?


Kowalski

Aanbevolen berichten


Ik denk dat het pas begint... dit is veel te leuk voor al die mensen die vechten voor 'internet vrijheid' en zij zullen dit zien als iets wat daar onderdeel van is... een soort moderne Engelse treinroof.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel simpel om ook snel en zonder wisselkoersen, bankkosten  oid. spullen uit verwegisstan te kunnen bestellen.

Je moet het gewoon zien als een munt waarmee je overal ter wereld (dat is de bedoeling tenminste) kunt betalen en die overal even veel waard is.

Dus hier koop je er om de hoek je bakje friet mee en in Bhutan bij de kloosterforten van Punakha koop je er net zo eenvoudig een ijsje mee. En dat allemaal zonder dat er een bank/overheid of wat dan uit met zijn vingers tussen zit en een deel van het geld afroomt voor zgn. kosten.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het probleem met deze virtuele betaalmiddelen is dat je een virtueel tegoed hebt, je er mogelijk virtueel een goed rendement mee kunt behalen, maar je er in ieder geval ECHT armer van wordt als je ze aanschaft ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou ik bitcoins willen?

Nou, zo kun je elke drugsbaron en wapenhandelaar betalen zonder dat er een haan naar kraait.

Geen fiscus die weet wat je bezit dus de belastingparadijzen kunnen afgeschaft worden.

Zo kun je dus alle kosten op anderen afschuiven die wel zo stom zijn om eerlijk hun belastingformulier in te vullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk asociale munt dus... Zwart geld, of criminele activiteiten en belastingontduikers! En wie denkt dat "ze" jouw activiteiten op internet niet kennen... Bestaan die mensen nog die dat geloven?

 

En een ijsje ermee betalen...? Moet je wel internet verbinding hebben... Is vooral buiten europa niet overal vanzelfsprekend.

 

Wisselkoersen en bankkosten zijn er binnen europa ook niet, via ideal bestel ik van alles zonder welke kosten dan ook. Die enkele keer dat ik buiten europa ben, kan ik prima met een paar euro bankkosten leven.

 

Nee, met deze argumenten wordt de bitcoin voor mij niet interessanter...

aangepast door bigtwin

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij ook niet, een munt die zo aan schommelingen onderhevig is is gewoon een groot risico dus daar blijf ik ook wel vanaf.

Of het een asociale munt is?

Is het dan wel sociaal dat je over je verdiende geld, waar je al belasting over betaald hebt, telkens maar weer opnieuw belasting moet betalen en zelfs als je dood gaat je nabestaanden nog weer belasting over mogen betalen?

 

Wisselkoersen en bankkosten zijn er nog steeds, ook in Europa.

En dat buiten Europa is qua euro niet zo ver weg hoor.

De 10 lidstaten van de Europese Unie die de euro (nog) niet gebruiken, zijn Denemarken, Zweden, het Verenigd Koninkrijk, Hongarije, Litouwen, Polen, Tsjechië, Bulgarije, Roemenië en Kroatië.

 

Daarnaast zeg ik ook niet dat je op dit moment er overal al een ijsje mee kunt kopen, maar dat zoiets de doelstelling is.

Of nu de bitcoin alleen een tijdelijke hype is en dat er straks wel weer iets anders komt? wie zal het zeggen.

Ik zou mijn geld er in ieder geval niet op durven te zetten maar zie op dit moment wel (naast de nadelen) ook wel wat voordelen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk asociale munt dus... Zwart geld, of criminele activiteiten en belastingontduikers! En wie denkt dat "ze" jouw activiteiten op internet niet kennen... Bestaan die mensen nog die dat geloven?

 

En een ijsje ermee betalen...? Moet je wel internet verbinding hebben... Is vooral buiten europa niet overal vanzelfsprekend.

 

Wisselkoersen en bankkosten zijn er binnen europa ook niet, via ideal bestel ik van alles zonder welke kosten dan ook. Die enkele keer dat ik buiten europa ben, kan ik prima met een paar euro bankkosten leven.

 

Nee, met deze argumenten wordt de bitcoin voor mij niet interessanter...

Asociaal...

Bekijk het ook eens anders. Elke valuta kan door overheden beinvloed worden worden door bijvoorbeeld geld bij te drukken of uit de handel te nemen. Is dit sociaal?

 

Voordeel van bitcoin enzo is dus dat de waarde van deze valuta volledig afhangt van vraag en aanbod. Op zich dus de meest zuivere vorm van waarde bepaling en i.m.o. is bitcoin juist een hele schone vorm van geld.

 

Doordat de geldstromen niet traceerbaar zijn ontstaan er idd vanzelf bijverschijnselen als zwarte handel enzo. Helemaal eens. Alleen zie ik dat meer als een bijverschijnsel dan als doel van deze valuta.

 

Voorlopig zie je nog heel veel schommelingen in waarde door de grote onzekerheid over de acceptatie van deze munt. Zodra deze munt ergens als wettig betaalmiddel gezien wordt, zie je de koers gelijk sky-high gaan. Zodra een land deze munt verbiedt, zie je de koers gelijk vallen. Voorlopig is deze munt dus meer een speculatie middel ipv een betaalmunt. Zodra de acceptatie van deze munt wat meer gesetteld is zal het verschijnsel van de sterk wisselende koers veel minder worden.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Asociaal...

Bekijk het ook eens anders. Elke valuta kan door overheden beinvloed worden worden door bijvoorbeeld geld bij te drukken of uit de handel te nemen. Is dit sociaal?

 

Voordeel van bitcoin enzo is dus dat de waarde van deze valuta volledig afhangt van vraag en aanbod. Op zich dus de meest zuivere vorm van waarde bepaling en i.m.o. is bitcoin juist een hele schone vorm van geld.

 

Doordat de geldstromen niet traceerbaar zijn ontstaan er idd vanzelf bijverschijnselen als zwarte handel enzo. Helemaal eens. Alleen zie ik dat meer als een bijverschijnsel dan als doel van deze valuta.

 

Voorlopig zie je nog heel veel schommelingen in waarde door de grote onzekerheid over de acceptatie van deze munt. Zodra deze munt ergens als wettig betaalmiddel gezien wordt, zie je de koers gelijk sky-high gaan. Zodra een land deze munt verbiedt, zie je de koers gelijk vallen. Voorlopig is deze munt dus meer een speculatie middel ipv een betaalmunt. Zodra de acceptatie van deze munt wat meer gesetteld is zal het verschijnsel van de sterk wisselende koers veel minder worden.

 

Bitcoin is verre van een "schone" of sociale valuta:

  • het werkt deflatie in de hand: het aantal bitcoins beperkt en het minen ervan wordt steeds moeilijker dus er komen er minder bij. De waarde van de bitcoins hangt dan relatief samen met het aantal goederen en diensten. minder coins, minder geld die we kunnen uitgeven want de goederen en diensten groeien wel...
  • het minen is rekenintensief. de "carbon-footprint" is een ramp. dus "groen" kan je de munt niet noemen
  • er is al malware verspreid om bitcoins te maken: het is goedkoper om energie te stelen....
  • de valuta is ontworpen zodat alle transacties gecontroleerd/geverifieerd kunnen worden maar niet getraceerd. Dit maakt het inderdaad de ideale munt voor zwarte handel en illegale praktijken... dus ook belastingsontduiking... wat je ook niet sociaal kan noemen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...