siemed Geplaatst: 17 mei 2011 Geplaatst: 17 mei 2011 Ik snap het even niet. Eindelijk heb ik een Dreambox 8000 en wil deze aan een schotel met motor hangen. Nu staat in de handleiding dat ik twee kabels daarvoor nodig heb? Je kunt toch niet een motor vanaf twee kabels aansturen, of moet de tweede tuner altijd naar de positie van de eerste tuner kijken? Ik heb eerder eens een ontvanger met twee tuners gehad en deze werd achterop de box doorgelust. Zijn er meer met een DM8000 en schotel met motor? Hoe zit deze bij jullie aangesloten? Bij voorbaat enorm bedankt.
Gerard 76 Geplaatst: 17 mei 2011 Geplaatst: 17 mei 2011 De 2e tuner moet idd altijd naar de positie van de motor kijken. in de configuratie staat ie dan op "2e kabel van gemotoriseerde LNB". Dit is idd niet echt handig als je wat flexibeler wilt zijn met je satellietkeuze. Een Multifocus schotel met meerdere LNB's icm een DiSEqC-switch is dan weer handiger. Zeker met meerdere tuners zoals een DM8000.
Sigma Geplaatst: 17 mei 2011 Geplaatst: 17 mei 2011 De dreambox 8000 kun je intern doorlussen. Maar ik heb tuner 1 draaibaar en tuner 2 vast. Als je toch twee kabels wil gebruiken doe je één via motor naar lnb en de andere kabel rechtstreeks naar je lnb allen kun je dan via tuner 1 je schotel bedienen Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
siemed Geplaatst: 17 mei 2011 Auteur Geplaatst: 17 mei 2011 Hartelijk dank voor de reacties, dat van het intern doorlussen wist ik nog niet. Dat scheelt tenminste.
Sigma Geplaatst: 17 mei 2011 Geplaatst: 17 mei 2011 Neem even een kijkje in het menu Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
STEFFIE Geplaatst: 18 mei 2011 Geplaatst: 18 mei 2011 De kracht van een 8000 zit hem juist in de 2 of meerdere tuners die volledig apart te bedienen zijn dus 2 schotels naar keuze draaibaar of vast of met meerdere lnb Zelf een 8000 met 4 draaibare schotels geeft me de mogelijkheid om alles te ontvangen en op te nemen ! stef
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen