stronger Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 die lnb zit er in iedergeval goed in weet niet of de linker goed omhoog staat maar dat moet jij zelf even proberen. http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFile...duo-lnb-los.pdf ik weet niet of dit mag maar hier staat een malletje om tegen de lnb aan te houden zodat je hem op de juiste graden zet die kan je uitknippen en ertegen aanhouden dan moet de streep horizontaal zijn. en dan moet je weer de ontvanger laten zoeken naar zenders in canaal digitaal volgorde op sateliet 2
stronger Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 Origineel bericht van: dutchandrew Die andere ingang is bedoeld voor een tweede ontvanger. Dat moet dus niets uitmaken. Als je voorheen tv noord kon ontvangen moet dan nu ook nog kunnen. Heb je in je ontvanger niet de keuze 5.6 snel kanalen installeren? die andere ingang is geen ingang maar uitgang de bovenste is de ingang de onderste de uitgang voor eventueel door te lussen naar een 2e ontvanger.
Sprietje Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 Beste mensen Die duo-lnb zit helemaal niet goed gemonteerd. Hij moet namelijk met de lnb van de Astra 3 in de klem zitten en de Astra 1 moet er bij hangen. Waarom moet dat: De Astra 3 is een stuk zwakker dan de Astra 1. Bovendien hebben HD-zender een betere signaalkwaliteit nodig dan SD-zender, zeker als ze gecodeerd zijn en die zitten nu toevallig allemaal op de Astra 3. Als je de lnb van de Astra 3 in de klemhouder zet, krijgt die het maximale signaal van de schotel. De signalen van de Astra 1 zijn zo sterk, dat het helemaal niet zo veel uit maakt of die lnb wel precies in de bundel staat. Het staat allemaal precies beschreven in de instructies van CanalDigitaal, zie: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFile...set-duo-lnb.pdf
stronger Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 oke weer wat geleerd maar in eerste instantie was het toch altijd andersom tenminste dat had ik voreger bij de beschrijving van de duo lnb. en als je op de link klikt die ik heb toegevoegd dan moet jij het wel met mij eens zijn. satkijker maargoed dat kan dus ook de schotel uitrichten op astra 23.5 en dan de rechter lnb een beetje naar beneden zodat je astra 19.2 er bij hebt
kasato Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 Ik zou zeggen koop een nieuwe ontvanger de nokia is al lang afgeschreven. Deze oude ontvangers laden door de beperkte opslag ( 999 kan ) de nieuwste zenderlijsten niet goed meer in .
dutchandrew Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 Volgens mij staat de oplossing hier: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1992582/2/Strong_Hoe_krijg_ik_alle_CD_ka
vincent1971 Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 Origineel bericht van: kasato Ik zou zeggen koop een nieuwe ontvanger de nokia is al lang afgeschreven. Deze oude ontvangers laden door de beperkte opslag ( 999 kan ) de nieuwste zenderlijsten niet goed meer in . Mijn truuk ( heb die pasgeleden bij een strong 8000 uitgevoerd ) Stap 1: Je laat de zenders in in willekeurige volgorde van astra 19,2 ( meen dat het schotel 1 is ). Je bekijkt nu ongeveer welke zender je als laatste wil houden. Ik voor mij zat ongeveer bij kanaal nummer 700. Stap 2: Je scant nu alles weer op nieuw in van astra 19,2. Bij kanaal nummer x hou je voor de 19,2 astra lnb een metalen plaatje. Stap 3: Je stelt de ontvanger in op astra 23,5 ( meen dat het schotel 2 is ) en scant weer in willekeurige volgorde. Plaats een metalen plaatje op astra 19,2 ( voor de zekerheid ) . Stap 4: Sorteer nu op volgorde zoals je ze wilt. SUCCES Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
Sprietje Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 Beste mensen CanalDigitaal is met de toepassing van de duo-lnb ook niet er duidelijk. Ze hebben twee verschillende beschrijvingen op hun site staan. Ik zal dit uitleggen: CanalDigitaal heeft een aantal jaren geleden zelf de aanzet gegeven om de klanten over te halen om naar de Astra 3 over te huizen. De huur van de transponders op de Astra 3 is aanmerkelijk goedkoper dan de huur van de transponders op de Astra 1. En om de abonnementprijs niet uit de hand te laten lopen voor een klein landje als Nederland met relatief weinig abonnees, heeft CanalDigitaal hiervoor gekozen. Daarom wil CanalDigitaal zoveel mogelijk zenders naar de Astra 3 overhuizen. Je ziet dit ook met de regelmaat van de klok gebeuren. Waarschijnlijk zullen over een paar jaar alle Nederlandse zenders op de Astra 3 zitten. Om dat voor bestaande klanten met de minste moeite te laten gebeuren, hebben ze de CanalDigitaal duo-lnb laten ontwikkelen speciaal voor de Triax 64cm schotel want dat was altijd de slogan van hun, je kunt met een kleine schotel veel meer zenders ontvangen dan wat er op de kabel te ontvangen is. En om dat voor de klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken, hebben ze een instructie die er dus van uit gaat, dat je de bestaande single-lnb van de Astra 1 weg neemt en vervangt door de duo-lnb. Hierbij hoef je zelfs de schotel niet opnieuw uit te richten, iets wat veel klanten niet durven of kunnen. Maar ideaal is deze instructie helemaal niet. De signalen van de Astra 3 zijn zwakker dan die van de Astra 1. Daar komt nog bovenop, dat met de gebruikte codering en de 8PSK-modulatie, de signalen van de Astra 3 beduidend moeilijker te ontvangen zijn dan bijv. de ongecodeerde signalen van de Duitse zenders in QPSK-modulatie. Daarom is het absoluut noodzakelijk dat de lnb van de Astra 3 in het brandpunt van de schotel staat om het maximale signaal op te vangen. De vrijhangende lnb voor de Astra 1 vangt genoeg sterk signaal op om daar prima beeld mee te hebben.
stronger Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 mooi en duidelijk uitgelegt. plus zet sattracker 4 erop en je ontvanger is weer up to date en je kan alle zenders ontvangen op hd na natuurlijk hahahah
cookie monster Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 Origineel bericht van: Satkijker soer schreef eerder al: ik heb een DUO LNB. en een decoder (ontvanger) Nokia 9302s oepzzzz Origineel bericht van: soer inderdaad ik heb een NOKIA 9302s Zie Afbeelding. http://nds1.nokia.com/home_products/files/users_guide/9302S_users_guide_nl.pdf C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Gast soer Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 wat is en hoe kan ik precies sattracker4 eropzetten op zon oude decoder? mvg yarnick soer
Sprietje Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 @stronger Bedankt voor het compliment dat ik het mooi en duidelijk heb uitgelegd. Dat is ook nodig want @soer is een nieuwkomer en die kent nog niet alle ins en outs van schoteltelevisie. Zelf veel forumleden weten niet eens dat er twee verschillende beschrijvingen zijn, vandaar dat ik er ook wat tijd aan besteed om het duidelijk uit te leggen. Daarom is het een beetje jammer dat je dan met een berichtje komt van: “plus zet sattracker 4 erop en je ontvanger is weer up to date en je kan alle zenders ontvangen op hd na natuurlijk hahahah” Daar snapt een nieuwkomer maar waarschijnlijk ook veel andere forumleden dus niets van.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen