Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is er iets aan de hand met NED1 HD? Van het ene op het andere moment is ie bij mij gecodeerd. NED2 en 3 HD doen het prima, en ook alle SD zenders.

Ontvanger: Rebox 9000 met Octagon firmware

Geplaatst:

Yep, blijkbaar zit er codering op (ik zie een sleutel). Maar hij is wel gewoon zichtbaar.

Origineel bericht van: saTjong
Is er iets aan de hand met NED1 HD? Van het ene op het andere moment is ie bij mij gecodeerd. NED2 en 3 HD doen het prima, en ook alle SD zenders.

Ontvanger: Rebox 9000 met Octagon firmware

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

Zucht... blush

Uiteraard, bij de kabelboer is Ned1 wel ongecodeerd, maar blijkbaar niet bij CDS.

Origineel bericht van: DeBeek
Opeens ??

Dat zijn Ned 1.2.3 HD en SD al heel lang hoor, zeg maar gerust vanaf het begin...

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

Mag ik uit jullie antwoorden concluderen dat jullie op dit moment geen problemen hebben met de ontvangst van NED1 HD? Bij mij is de ontvangst van alle HD-kanalen van het HD-pakket goed, behalve NED1 HD. Die geeft de melding Gecodeerd kanaal terwijl mijn smartcard toch echt werkt.

Geplaatst:
Origineel bericht van: saTjong
Mag ik uit jullie antwoorden concluderen dat jullie op dit moment geen problemen hebben met de ontvangst van NED1 HD? Bij mij is de ontvangst van alle HD-kanalen van het HD-pakket goed, behalve NED1 HD. Die geeft de melding Gecodeerd kanaal terwijl mijn smartcard toch echt werkt.
Er zal mogelijk toch iets met je kaartlezer (softcam?) aan de hand zijn.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Lekker duidelijk allemaal hier..

Maar goed het probleem is opgelost.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

• 2 weken later...
Geplaatst:

Toch heb ik er nog af en toe last van dat NED1 gecodeerd is en de rest niet, zonder duidelijke aanleiding. Als ik dan de ontvanger uit en aan zet is alles weer goed. Dus toch een ontvangerprobleem... Herkent iemand dit? (Rebox/Octagon ontvanger)

• Moderator
Geplaatst:

Ook ik zag plotseling gisteravond een bevriezend beeld op Nederland 1 HD, gevolgd ddor de mededeling in het scherm "Gecodeerd programma".

En dat was op een Rebox 8000.

Ik kan alleen niet vaststellen of het een Canaal Digitaal fout was, of een probleem van de ontvanger.

Na een minuut werkte de weergave weer normaal.

Ik ben geneigd te geloven, dat het een CD coderings probleem was, alhoewel er al eens eerder een CD/Rebox specifiek probleem was, waarbij elke avond op hetzelfde tijdstip de ontvanger kort een decoderingsprobleem had, welke aan de Canaaldigitaal kant gerepareerd is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Het kan aan je MCas liggen. Het was bij mij opgelost toen de MCas plugin geherinstalleerd wordt. Je kan proberen de MCas plugin te verwijderen, vervolgens opnieuw installeren.. meteen goed instellen.. en niet meer aanzitten.. Ik moet zeggen dat ik mijn soorgelijk probleem niet meer gehad had, toen ik opnieuw geinstalleerd had.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Geplaatst:
Origineel bericht van: Satkijker
Zelfs met een SmartWi ertussen geen enkel probleem met de ClarkeTech 5000HD

Bij het snel zappen tussen de HD-zenders durft die soms wel eens 'gecodeerd kanaal' geven (heb dit met 2 verschillende CT-5000's)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen