Ga naar inhoud


wie kan kan mijn visiso bigsat afstellen (Zwolle)


rw1

Aanbevolen berichten


Wel leuker, maar dan moet je er ook bij kunnen komen.....

Heb de schotel van de gevel gehaald om van 4 naar 8 koppen te gaan, echter op een paal in de tuin te veel last van bomen, dat lukte dus niet (heb nu alleen astra 2 en een beetje astra 3). Moet weer aan de gevel en dan kan ik er niet bij om de koppen te stellen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de schotel op de grond afstelen ,en de lnb's op de goede plaats zetten

en dan een plek op zoeken waar je vrij uit zicht hebt ,als alles goed werkt

de schotel weer op hangen ,als jij er niet bij kunt hoe moet een ander er

dan bij komen.

 

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rw1
Wel leuker, maar dan moet je er ook bij kunnen komen.....
Heb de schotel van de gevel gehaald om van 4 naar 8 koppen te gaan, echter op een paal in de tuin te veel last van bomen, dat lukte dus niet (heb nu alleen astra 2 en een beetje astra 3). Moet weer aan de gevel en dan kan ik er niet bij om de koppen te stellen....


Zoals Satencom al aangeeft schotel op bijvoorbeeld een tegelvoet met buis plaatsen schotel uitrichten. je ophangbeugel waterpas aan de muur en schotel mbv een of meer personen ophangen en alle LNBS even controleren.
Hoe hoog komt de schotel te hangen? kun je er met een ladder of steiger bij?

Mvg Wiljo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schotel staat nu op een buis op de grond, maar nu staan er te veel bomen voor. De beugel aan de muur zit op ongeveer 4 meter hoogte en met de 4 koppen werkte het goed. Daar geen last van begroeing.....

Omdat ik geen ladder heb om zo hoog te komen vroeg ik om een bedrijf (het lijkt mij dat die wel de spullen hebben om een schotel op te hangen).

 

Het nu besloten om de schotel mee te nemen naar spanje en daar op het dakterras te zetten.

Over een paar maanden kijk ik wel weer verder......

 

Bedankt voor alle reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk er wel aan dat je hier in Spanje met je bigsat niet alles kan ontvangen zoals je in NL...

 

 

Ik ken evt wel iemand in de buurt van zwolle die misschien wat voor je kan betekenen..

 

DISCLAIMER:

All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ferr
Denk er wel aan dat je hier in Spanje met je bigsat niet alles kan ontvangen zoals je in NL...


Daarbij zijn de afstelhoeken in Spanje heel anders dan hier. De LNB's komen verder van elkaar af, aangezien je veel dichter bij de evenaar zit. Ook de elavatie van de schotel is anders, schotel kijkt veel meer omhoog dan hier. Ook de kantelhoek is anders, wij bevinden in nederland tussen 7 en 5 graden oosterlengte. In Spanje is dat 8 west en de 2 oost.

Dat wil zeggen, je kunt de schotel nabij Zwolle compleet laten afstellen, maar in Spanje moet je weer helemaal opnieuw gaan beginnen.

Met vriendelijke groet, paardengek



Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...