Ga naar inhoud


ontvangst problemen in Israel


Gast margriet

Aanbevolen berichten

Gast margriet

Ik heb sinds gistermiddag geen ontvangst meer van RTL in Israel.Wat is daar de reden van en hoe kan ik dit oplossen.

 

margriet

Link naar reactie
Delen op andere sites


RTL duitsland of nederland...?

 

in israel krijg je geloof ik geen nederlandse versie daar je niet in de footprint van astra 19,2 en/of 23,5 gelocaliseerd bent.

er geweest zijnde dus gezien, krijg je die paar duitse zenders wel.

 

RTL Television Germany General TV Cabo Nagravision 3 611 7012 7013 ger 817 7012 2011-05-17 + <<< die is gisteren veranderd

 

ciao

 

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
RTL duitsland of nederland...?

in israel krijg je geloof ik geen nederlandse versie daar je niet in de footprint van astra 19,2

ciao

Dat lukt wel hoor, in het zuiden van Marokko vlakbij Taroudant kon ik ook de Nederlandse zenders ontvangen
met een primefocus van 2 meter kwamen ze binnen 85% signaal en 90% kwaliteit.

De schotel stond wel op een plat dak dus dat scheelt ook een beetje. laugh

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet natuurlijk wel een flinke schotel hebben, maar in de praktijk is de marge echt groter dan de footprint aangeeft.

Taroudant ligt ook dik buiten de Astra footprint maar ik had geen ontvangstproblemen.

Wat dacht je van Nilesat die bestemd is voor noord Afrika en midden oosten, er zijn zat mensen in nederland die hem hier ontvangen

 

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat margriet vergeten is dat ze een vraag op dit forum gesteld heeft want ze heeft al 8 dagen niet meer gereageerd of het probleem is al over.

 

Maar hoezo zou je in Israel de RTL-zenders niet kunnen ontvangen. Volgens de footprint van de Astra 3 kun je alle Nederlandse zenders daar met een schotel van 150cm ontvangen. Ze heeft toch niet aangegeven dat het om de SD versie gaat op de Astra 1.

De beam die wij gebruiken voor de Nederlandse zenders is de ASTRA 3B Pan-European wide beam (PE2) waarvan dit de footprint is:

http://www.ses-astra.com/medialib/conten..._downlink_M.jpg

 

En waarschijnlijk zijn de Nederlandse zenders ook wel met een 120cm schotel te ontvangen als je een MTI High Gain Low noise White LNB of een Inverto Black Ultra Single LNB gebruikt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@leo1949

Wat zit je toch een hoop onzin bij elkaar te schrijven:

 

Ten eerste ligt Taroudant in Marokko meer dan 4000km luchtbreed van Israel af. Dus dit is totaal niet revelant op het probleem dat gesteld werd.

 

Ten tweede schrijf je: “Taroudant ligt ook dik buiten de Astra footprint maar ik had geen ontvangstproblemen.” Taroudant ligt maar net buiten de footprint want de footprint van de Astra 1H waar de Nederlandse zenders op zitten heeft een spotbeam voor de Canarische eilanden en daar val je net iets buiten, zie de footprint:

http://www.ses-astra.com/medialib/conten...tra_1G_1H_M.jpg

Met een goede schotel en een kwaliteits-lnb kun je de Nederlandse zenders met een 120cm schotel ontvangen. Jij hebt een 2 meter primefocus schotel, dus dat moet fluitje van een cent zijn. Maar bedenk wel dat er veel kwaliteitsverschil is onder de schotels en de lnb’s.

 

Ten derde schrijf je: “De schotel stond wel op een plat dak dus dat scheelt ook een beetje.” Hier moet ik nog het meest om lachen. De elevatie in Taroudant is 43,2 graden. Dat is dus behoorlijk steil omhoog. De afstand tot aan de satelliet is 37546km. Dacht je nu echt dat omdat de schotel op een plat dak staat, dus misschien 5 meter hoger, dat dat op die afstand iets uit maakt? Nee totaal niets.

 

Als dit nu allemaal door een nieuwkomer was geschreven, dan had ik er geen reactie op gegeven, maar voor iemand die al 4754 berichten op zijn naam heeft staan, verwacht ik toch betere praat. En als je van dit soort zaken weinig verstand hebt, kun je beter niets schrijven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...