Thomas2000 Geplaatst: 18 mei 2011 Geplaatst: 18 mei 2011 Hoi ik heb een excel vraag. Ik heb een excelbestand met een lijst met nummers. Achter die nummers staat een datum (soms ook meerdere vakjes met data achter elkaar) (die data vinden allemaal in het verleden plaats). Nu wil ik onderaan de lijst een kort lijstje hebben met de nummers en de data die in de komende week, precies 3 weken geleden plaats vonden. Ik ben al een tijdje op internet aan het zoeken maar heb zelfs geen idee welke formule naam ik moet gebruiken. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
winwiz Geplaatst: 18 mei 2011 Geplaatst: 18 mei 2011 Ik denk dat een voorbeeldje met wat je nu hebt de vraag een stuk duidelijker maakt. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Thomas2000 Geplaatst: 18 mei 2011 Auteur Geplaatst: 18 mei 2011 Dat is misschien wel beter ja. De nummers staan dus onder elkaar en daar achter de datum/data. Ik heb er nu 2 ingevuld. Het kan wel zo zijn dat nummer 1 bijv alle 4 de data heeft ingevuld en 2 maar eentje. De data lopen wel altijd op van links naar rechts. Nu wil ik dus in een kort lijstje, evt rechts van de grote lijst, de nummers vermeld hebben waarvan de datum in de komende week precies 3 weken geleden plaatsvond. Het liefst naast het nummer in het korte lijstje ook de datum waar het om gaat. Ik hoop dat het zo beter duidelijk is. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Sjattuh Geplaatst: 18 mei 2011 Geplaatst: 18 mei 2011 Ik zou om te beginnen het per regel doen. Bijvoorbeeld een X per regel aan de rechterkant als er een datum voorkomt in 1 van de 4 kolommen welke 21 (tot 28 dagen) geleden terug in de tijd ligt. Hiermee hou je de boel wat overzichtelijker anders krijg je echt een idioot lange code in 1 vakje. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen