Loui (K) Geplaatst: 18 mei 2011 Geplaatst: 18 mei 2011 Ik heb een samsung HD Led tv, dee is gekoppeld via een utp kabel met het internet,maar nu kan ik hem nietvinden als ik b.v.b mijn laptop als mediaplayer wil gebruiken.De TV heeft verbinding dat werkt wel maar hij wordt nergens herkent in het netwerk. hoe los ik dit op? alles zit tussen 192.168.1.1 tot 192.168.1.25
Tonskidutch Geplaatst: 18 mei 2011 Geplaatst: 18 mei 2011 ik dacht dat je uPnP moet aanschakelen in de router dan vindt de samsung alles via dnla ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Loui (K) Geplaatst: 18 mei 2011 Auteur Geplaatst: 18 mei 2011 Staat aan n via ipscan wordt de tv ook gezien maar niet op mijn laptop of andersom mijn laptop op TV.
Tonskidutch Geplaatst: 18 mei 2011 Geplaatst: 18 mei 2011 aha en kun je de tv ook wel zien in de router welk ip-adres kun je hem aanpingen misschien heeft je laptop wel een hulpje nodig; toevoegen aan betrouwbaar netwerk. ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
rlckring Geplaatst: 18 mei 2011 Geplaatst: 18 mei 2011 D'r draaien geen services zoals Samba, FTP, HTTP, NFS, Telnet etc op je Samsung televisie. Vandaar dat je niets vind. je kunt hem wel pingen maar dat is alles ook.. Je Samsung televisie zelf luisterd naar DLNA en UPNP services. Dus als je dit soort services heb draaien op je laptop of op een andere computer of nas in je netwerk, dan komen de de computer namen in de bronnen lijst te staan op je televisie. Je kan dan bladeren via je TV op je laptop en niet andersom..
Tonskidutch Geplaatst: 18 mei 2011 Geplaatst: 18 mei 2011 daar heb je gelijk in rlckring, ik was even in de valkuil gestapt, via de laptop naar tv kijken andersom moet het werken maar de tweak die met samygo mogelijk was TOT bepaalde samsung firmware updates, maakte wel mogelijk heen en weer, hetgeen ik uit die samygo support en instructies begreep. ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
sevensheaven Geplaatst: 18 mei 2011 Geplaatst: 18 mei 2011 instaleer gewoon het programma allshare van samsung op je laptop,dan lukt het wel..en zet DLNA aan op je tv..in setting/netwerk. mvg stef Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen