DJJo14 Geplaatst: 18 mei 2011 Geplaatst: 18 mei 2011 hoi Ik ben bezig eem mythtv backhand op te zetten. ik was begonnen met experimenteren met een goed koop dvb-t usb-stick, deze had ik geleend. deze werkte goed. Ik had vervolgens zelf er 2 gekocht. deze werken puur minder. terwijl de print bijna volledig het zelfde zijn. Ik heb ook geprobeerd de antenne gelijk op de print te solderen, dit zonder veel succes. kennen jullie een goede antenne? of kennen jullie andere tips? zijn de auto dvb-t goed in voor in huis? Ik had ook een smartgo gekocht, deze heb ik nog niet aan de praat. Ik heb er voor als moeite me om SASC-NG met x64 bit te installeren. Weet iemand een hou to hier voor? en waarom is hier geen .deb paket voor. Is dit illegaal? Ik ben aan het testen op een ubuntu x64 11.04 (omdat ik geen extra drivers voor hoeft te installeren). Maar ik wil hem later op mijn server installeren ubuntu x64 10.04. (zonder grafische vormgeving) Ik had deze al gevonden maar hier staat voor de rest niet veel uit gelegt.
Lamko Geplaatst: 18 mei 2011 Geplaatst: 18 mei 2011 Hiermee moet je wel een heel eind komen : http://dolot.kipdola.com/wiki/Install_SASC-NG Ik heb zelf een kpn buitenantenne en die werkt goed met een synergy stick. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
DJJo14 Geplaatst: 18 mei 2011 Auteur Geplaatst: 18 mei 2011 waar kan ik de ./configure --dvb-dir=/path/to/driver vinden
DJJo14 Geplaatst: 23 mei 2011 Auteur Geplaatst: 23 mei 2011 Ik krijg namelijk dit Code: /usr/local/src/sc/contrib/sasc-ng# make modulecd dvbloopback/module && make make[1]: Map '/usr/local/src/sc/contrib/sasc-ng/dvbloopback/module' wordt binnengegaanecho "Skipping Modver "Skipping Modver ./config_dvb.pl "BUILD_DIR=/lib/modules/2.6.38-9-generic/build" "EXTRA_CFLAGS=-Idrivers/media/dvb/dvb-core/ -I/usr/local/src/sc/contrib/sasc-ng/dvbloopback/module"Found dvbdev.h from 2.6.22 or latermake -C /lib/modules/2.6.38-9-generic/build M=/usr/local/src/sc/contrib/sasc-ng/dvbloopback/module modulesmake[2]: Map '/usr/src/linux-headers-2.6.38-9-generic' wordt binnengegaan CC [M] /usr/local/src/sc/contrib/sasc-ng/dvbloopback/module/dvb_loopback.o/usr/local/src/sc/contrib/sasc-ng/dvbloopback/module/dvb_loopback.c: In function ‘dvblb_ioctl’:/usr/local/src/sc/contrib/sasc-ng/dvbloopback/module/dvb_loopback.c:727:26: warning: passing argument 5 of ‘dvblb_usercopy’ from incompatible pointer type/usr/local/src/sc/contrib/sasc-ng/dvbloopback/module/dvb_loopback.c:121:12: note: expected ‘int (*)(struct inode *, struct file *, unsigned int, void *)’ but argument is of type ‘int (*)(struct file *, unsigned int, void *)’/usr/local/src/sc/contrib/sasc-ng/dvbloopback/module/dvb_loopback.c: At top level:/usr/local/src/sc/contrib/sasc-ng/dvbloopback/module/dvb_loopback.c:981:2: error: unknown field ‘ioctl’ specified in initializer/usr/local/src/sc/contrib/sasc-ng/dvbloopback/module/dvb_loopback.c:981:2: warning: initialization from incompatible pointer type/usr/local/src/sc/contrib/sasc-ng/dvbloopback/module/dvb_loopback.c:990:2: warning: initialization from incompatible pointer type/usr/local/src/sc/contrib/sasc-ng/dvbloopback/module/dvb_loopback.c:1001:2: error: unknown field ‘ioctl’ specified in initializer/usr/local/src/sc/contrib/sasc-ng/dvbloopback/module/dvb_loopback.c:1001:2: warning: initialization from incompatible pointer type/usr/local/src/sc/contrib/sasc-ng/dvbloopback/module/dvb_loopback.c:1010:2: warning: initialization from incompatible pointer typemake[3]: *** [/usr/local/src/sc/contrib/sasc-ng/dvbloopback/module/dvb_loopback.o] Fout 1make[2]: *** [_module_/usr/local/src/sc/contrib/sasc-ng/dvbloopback/module] Fout 2make[2]: Map '/usr/src/linux-headers-2.6.38-9-generic' wordt verlatenmake[1]: *** [all] Fout 2make[1]: Map '/usr/local/src/sc/contrib/sasc-ng/dvbloopback/module' wordt verlatenmake: *** [module] Fout 2 zijn er mensen die sasc-ng aan de praat hebben gekregen met x64?
Lamko Geplaatst: 23 mei 2011 Geplaatst: 23 mei 2011 Hier loopt ook al een draadje over, daar staat alles uitgelegd. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
cedric14 Geplaatst: 23 mei 2011 Geplaatst: 23 mei 2011 Origineel bericht van: Lamko Hier loopt ook al een draadje over, daar staat alles uitgelegd. Even voor de volledigheid, dat is dit draadje:http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...en_#Post1967886 En hier staat het in wiki vorm:https://wiki.archlinux.org/index.php/Digitenne_%28Nederlands%29 Ik kon het even niet laten om met eigen werk te pronken, sorry :-) Groetjes, Cedric
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen