Yen Geplaatst: 26 mei 2011 Auteur Geplaatst: 26 mei 2011 Ik heb de opstelling eens ingegeven in het Visiosat configuratie programma en dat gaf geen problemen en de LNBs liggen minstens 4,5° uit elkaar. Nu ik erover nadenk, de LNB die ik voorstelde is wel heel breed...
minplus Geplaatst: 26 mei 2011 Geplaatst: 26 mei 2011 De LNB's zitten tegen elkaar, de houders niet bij m'n big bisat (en de zooi werkt perfect). 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Sprietje Geplaatst: 26 mei 2011 Geplaatst: 26 mei 2011 @Yen Je hebt in deze korte tijd dat je op dit forum zit misschien wel gemerkt dat het uitgebreidere schotelgebeuren ook zo zijn problemen en beperkingen kent. Dat was ook de reden dat ik je in het begin al vroeg of je wel een beginnende schotelaar was met zoveel ambities. Inmiddels bent je al flink wat wijzer geworden. Je keuze voor de lnb’s was gevallen op vier Inverto Black Ultra Quattro HGLN 40mm LNBs. Dat zijn hele goede lnb’s maar ze kunnen waarschijnlijk voor de Astra 19,2 en de Astra 23.5 graden niet dicht genoeg bij elkaar staan. Omdat de Astra 19,2 aanzienlijk sterker is dan de Astra 23,5 graden, heeft het de voorkeur om de lnb van de Astra 19,2 graden te vervangen door een Alps met een smalle feedhorn. De Alps presteert beduidend minder dan de Inverto Black Ultra Quattro maar dat kan voor de Astra 19,2 graden dus helemaal geen kwaad. Waar Tha Great Mac al voor waarschuwde, dat er met een Alps dan geen probleem zal zijn met de feedhorn, maar misschien wel met de bevestigingsklemmen waardoor ze misschien net niet dicht genoeg naar elkaar toe kunnen. Je hebt het dan over 4,5 graden maar het verschil tussen 23,5 en 19,2 is maar 4,3 graden
Yen Geplaatst: 27 mei 2011 Auteur Geplaatst: 27 mei 2011 Het is allemaal een beetje tricky. De afstand tussen de LNBs en multiswitch is rond de 40m, daarom dat ik liefst goede LNBs koop... denken jullie dat deze afstand te lang is? Volgens het Visiosat configuratie programma liggen de LNBs voor de Astra 1 en 3 iets meer dan 4,6 graden uit elkaar op de rail waar de LNBs moeten op komen.
Yen Geplaatst: 30 mei 2011 Auteur Geplaatst: 30 mei 2011 Ik ga de bekabeling in twee fases doen. Eerst de buitenbekabeling zodat we de grond kunnen gelijk maken en daarna de binnenbekabeling. Gewoon een mannelijk en vrouwelijke F-connector met elkaar verbinden zal wel niet teveel problemen of demping geven? Verschillende types van coax zal ook wel niet teveel problemen geven?
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 Wat je dan nodig hebt zijn F-connector koppelstukjes, werkt prima. Hier ook de buitenkabel tot in de meterkast en dan de binnenkabel met die koppelingen aangesloten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen