fransken Geplaatst: 21 mei 2011 Geplaatst: 21 mei 2011 niet iedereen heeft een nas/linux/win computer. en een bv een win computer staat niet altijd aan maar ik draai hier zelf op een ds508 met een dm8000 (alleen jammer geen gigabit aansluiting) zonder problemen films via het netwerk XT9200 / 5000 , XP1000 OPENPLI 4.0VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1ufSYNOLOGY DS1512 3TB REDS
Frissie Geplaatst: 21 mei 2011 Geplaatst: 21 mei 2011 Origineel bericht van: fransken niet iedereen heeft een nas/linux/win computer. en een bv een win computer staat niet altijd aan Niet als kritiek, maar als overweging/extra optie voorgesteld
Zuppelan Geplaatst: 28 mei 2011 Geplaatst: 28 mei 2011 Wellicht herkent de ET9000-kernel geen GPT-tabellen. Ik zou daarom zonder partitietabel werken; ik zie zowieso geen nut om de schijf in stukjes op te delen. Log op je apparaat in en gebruik het volgende recept: mkfs.ext3 -b 4096 /dev/sda echo "/dev/sda /mnt/hdd ext3 defaults 0 0" >> /etc/fstab Reboot je machientje je schijf is klaar voor gebruik.
Gast MiLo Geplaatst: 5 juni 2011 Geplaatst: 5 juni 2011 3TB is te groot voor de partitietabel. Ik zou het volgende aanraden om te proberen: mkfs.ext3 -T largefile -O sparse_super -O dir_index -m0 /dev/sda Niks aan fstab ofzo doen, en rebooten hoeft waarschijnlijk ook niet eens.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen