Ga naar inhoud


Over voetbal gesproken


grunnsat

Aanbevolen berichten

Afgelopen zondag won Ajax de landstitel. Nou interesseert voetbal mij in het geheel niet, maar ik had toch gehoopt dat FC Twente zou winnen. En waarom? Omdat ze in Enschede dan een heel leuk feestje gingen bouwen, en zelfs nu ze verloren hebben deden ze dat nog. Zo hoort het, leuk en gezellig, zo hoort sport te zijn.

 

Zou Ajax winnen dan kon je op de vingers van één hand uitrekenen wat er zou gaan gebeuren. En dat gebeurde ook. Het Ajax schorriemorrie begon te vechten, er zijn gewonden gevallen, en er is voor tonnen schade aan musea aangericht. Leuk zulke "supporters".

 

Gisteren won FC Porto de Europa League in Ierland. Zag je dat stadion? Geen tijgerkooien rondom het veld om te voorkomen dat het schorriemorrie het veld op komt of om de spelers te bekogelen met rotzooi. De spelers konden zo een duik in het publiek nemen. Leuk, dat is sport. Ook leuk om te zien als je niet van voetbal houdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar dat is overal.

Ik heb ook een seizoenskaart.

 

En eigenlijk is het altijd gezellig.

Een gezellig uitje met vrienden die zo nu en dan ook de kids meenemen.

 

Op de hele stadionvulling van 20.000 man gaat het altijd om enkele tientallen raddraaiers die de boel verzieken.

 

En vaak zijn die raddraaiers alleen bij het stadion en er niet eens binnen geweest.

Want voetbal interesseert dat volk niet, die komen alleen om rotzooi rond het gebeuren te trappen en hopen dat door de massa anoniem te kunnen doen.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NINjak
maar.... nee, laat maar ook, het is het niet waard!

Oja, toch nog wat. Ik ben een van die andere supporters die helemaal niet sloopt maar gooi "ons" niet op de hoop van die paar gekken!


Ik geloof je direct. Maar jammer genoeg zijn die hufters beeldbepalend voor de club, ook al is dat ten onrechte.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het simpel

Amsterdam 100.000 bezoekers 64 personen opgepakt waarvan er gisteren nog 24 vastzaten vanwege mishandeling en vernielingen, 160 gewonden, inzet van ME om zelfs de eigen spelers te ontzetten, rommel waar ze 3 dagen voor nodig hadden om het op te ruimen en voor enkele 100.000den aan schade voor een feestje van pak em beet 4 uurtjes.

 

Enschede geschat aantal bezoekers 30.000 hiervan zijn er 13 opgepakt met als zwaarste aanklacht afsteken van vuurwerk en het beledigen van agenten, aantal gewonden niet bekend, schade tot nu toe bekend 1 ruit bij een café en dat voor een feest van zo'n 6 uur.

En maandag? toen werd het feest nog eventjes dunnetjes over gedaan.

 

Zondag kon Ajax beter voetballen, maar feesten??? laat dat maar aan die Twentenaren over.

 

Wat mij echter het meeste is opgevallen is dat zodra er een wedstrijd van Ajax of PSV was dan werd die vrijwel altijd geheel uitgezonden of waren er uitgebreide samenvattingen. Dat terwijl van de koploper Twente er slechts korte samenvattingen waren of alleen de doelpunten te zien waren.

Is men in medialand ook partijdig, schuiven de grote clubs met geld om maar zichtbaar te zijn of is er wat anders aan de hand?

Want ook toen AZ kampioen werd zag je dit zelfde verschijnsel.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gewoon een kwestie van...GELD. Een wedstrijd van ajax, feyenoord of psv trekt gewoon meer kijkers ( dus meer reclame opbrengsten ) dan bijvoorbeeld fc twente. Het achterland van die clubs tellen gewoon meer inwoners. Vergeet niet dat we het hier gewoon met bedrijven te doen hebben ( die als product voetbal hebben ).

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens hier wordt beweerd dat die misstanden in Amsterdam gewoon door het bier komen.

Hier wordt natuurlijk het echte bier gedronken van die meesterbrouwer uit Enschede waar ze het bier niet in een standaard fles wilden stoppen.

Tja als ze dat daar niet hebben dan kan ik me voorstellen dat ze een beetje sjaggie worden :D

 

Trouwens nog gezien dat het feestje in Amsterdam toch nog een Twents staartje heeft gekregen?

 

Toen Stekelenburg die schaal liet vallen welke bus reed er toen overheen?

Juist ja een Oad bus uit......... :D :D :D

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een zijstapje m.b.t. van Stekelenburg.

 

Ik heb niemand iets horen zeggen over het feit dat van Stekelenburg blij mag zijn dat hij het overleefd heeft. Er staat 600V gelijkspanning op de bovenleiding, hij mag blij zijn dat hij niet geëlektrocuteerd werd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft een bus dan geen rubberen banden?

Een vogel gaat toch ook niet dood als hij op een hoogspanningsleiding gaat zitten.

Volgens mij had hij rustig aan die leiding kunnen gaan hangen zolang hij maar niet de grond of een andere kabel aanraakt.

Denk dat het snijgevaar groter was geweest als hij zelf met zo'n snelheid tegen die kabel was gekomen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel eens gezien hoe monteurs vanuit een helicopter aan life hoogspanningskabels werken? Dan leggen ze eerst een speciale verbinding aan tussen de helicopter en de kabel, en pas daarna kan die monteur aan het werk. Om die bus op hetzelfde potentiaal als de bovenleiding te krijgen gaat er ook even een flinke stroom lopen, meer dan genoeg om iemand te doden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die bus reed niet zo hard. En ze kwamen met de schaal tegen de kabels aan.

 

Zoveel gevaar was er dus niet.

 

 

Dat gedoe met de supporters is ook te verklaren.

 

Twente heeft veel minder supporters dan Ajax. Ajax komt dan ook uit de grootste stad van Nederland. Als je per 10.000 inwoners 1 raddraaier hebt en 5 meelopers heb je er al snel veel meer bij Ajax dan bij Twente.

 

Daarbij zullen ze elkaar constant proberen af te troeven. En als je 5 man hebt wie elkaar proberen af te troeven kom je niet zo ver als wanneer je er 100 hebt.

 

Kijk maar eens naar de echt grote clubs en een jaar of 10 geleden wat er toen allemaal daar gebeurde (Italie, Turkije, Engeland, Spanje etc). Dan is wat er in NL gebeurt nog maar een eitje.

 

Het enige verschil met hier en daar is is dat men in NL geen gemeenschaps geld wil gebruiken om het kei hard aan te pakken. Iets wat daar wel gebeurt.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 4 jaren lang een seizoenkaart gehad van de FC in het Oosterpark, maar daar was je (ik overdrijf het niet) bij tijden je leven niet zeker.

Ik heb bekerwedstrijden meegemaakt dat we als thuispubliek volledig omringd waren door ME, en dat je nog niet wist waar je aan toe was.

Ik heb later ook een seizoenkaart gehad in de Euroborg, en het was een genot om een voetbalwedstrijd te kunnen kijken enkel en alleen omdat je op geen moment met de supporters van de tegenpartij van doen had.

Die worden op een apart parkeerterrein "afgeleverd", zitten in een afgesloten vak en je hebt gelukkig nul komma nul contact meer.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het blijft verregaand belachelijk dat het nodig is om zulke maatregelen te nemen voor een sportwedstrijd. Wie herinnert zich nog het Heizeldrama waarbij 39 doden vielen toen de "supporters" elkaar te lijf gingen (de Engelsen waren de hoofdschuldigen)?

 

Ik heb wel eens gedacht dat je voor zo'n wedstrijd aan het beste de supporters naar een groot afgesloten weiland buiten de stad kunt brengen. Leg een groot aantal knuppels en staven klaar, laat de heren zich lekker uitleven, en wat na afloop blijft liggen kan meteen naar het destructiebedrijf om er beendermeel van te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt supporters en je hebt tuig.

En dat zijn verschillende dingen die je goed moet scheiden.

 

De meeste zijn supporters die helemaal niet op rotzooi of ME zitten te wachten.

 

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...