Ga naar inhoud


[Overig] Openbox s9 hd pvr, geen beeld met CD kaart


Gast poelen

Aanbevolen berichten

hallo iedereen,

er stond al een heel verhaal op het forum over deze box. Nu heb ik dit apparaat net aangeschaft. Ik ben niet zo'n technicus, dus ik dacht zenders zoeken, cd kaartje (originele, rode) erin en klaar is kees. Nu is het geval dus dat de zenders op scrambled blijven staan. de fta zenders doen het uiteraard wel. Ik heb het kaartje al om gedraaid, en de mhz gewisseld, maar allemaal geen resultaat. Nu weet ik het dus niet meer. Ook al de nieuwste firmware van internet afgehaald... Ik heb het kaartje in de kaartlezer van de ontvanger. In het andere verhaal over deze ontvanger las ik dat je iets met cccam moest doen, maar ik weet daar niets van. Ook ben ik niet van plan om te sharen, want ik heb al 3 van die cd kaartjes thuis....

graag een oplossing, anders kan ik de openbox beter weer op marktplaats zetten...

 

alvast bedankt,

 

ivo poelen

Link naar reactie
Delen op andere sites


hallo smurf,

 

ik heb de regel toegevoegd en het werkt zo ver ik kan zien. Nu ben ik alleen benieuwd waarom ik deze regel moet invoeren? waar staan die getallen voor?

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja is voor de CD Kaart, de Seca kaart wel te verstaan, de irdeto kaart heeft het niet nodig die werkt gewoon.

 

De regel verteld de onvanger dat cd nagra CAID 1817 eigenlijk Seca (0100) is, iets in die trend. Sinds een paar weken is die ID ook aan het signaal van CD toegevoegd, sinds die tijd hebben enkele ontvangers daar een beetje moeite mee. (niet alleen de openbox)

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

 

ja ik heb een canaldigitaal kaart (seca3)

de firmware heb ik vd site vd fabrikant van 19/5/11

lijkt mij goed, tenminste ik heb geen klachten...

Heb het eerder genoemde antwoord van smurf toegepast, en het werkt bij mij....

 

mvg ivo poelen

 

ps, tot nu toe is het enigste nadeel dat bij sommige zenders die ik niet mag zien, dat de ontvanger gaat rebooten, en daar kom je niet gauw meer uit, zonder de kaart eruit te halen. Heeft iemand hier ook een oplossing voor?

 

HDS2_OPENBX_S9_Europe.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, en tegen dat rebooten was nu juist de nieuwe firmware voor bedoelt.

 

Mag ik van jou die link van de fabrikant, eventueel via pm.

 

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...