Ga naar inhoud


[Overig] Openbox s9 hd pvr, geen beeld met CD kaart


Gast poelen

Aanbevolen berichten

hallo iedereen,

er stond al een heel verhaal op het forum over deze box. Nu heb ik dit apparaat net aangeschaft. Ik ben niet zo'n technicus, dus ik dacht zenders zoeken, cd kaartje (originele, rode) erin en klaar is kees. Nu is het geval dus dat de zenders op scrambled blijven staan. de fta zenders doen het uiteraard wel. Ik heb het kaartje al om gedraaid, en de mhz gewisseld, maar allemaal geen resultaat. Nu weet ik het dus niet meer. Ook al de nieuwste firmware van internet afgehaald... Ik heb het kaartje in de kaartlezer van de ontvanger. In het andere verhaal over deze ontvanger las ik dat je iets met cccam moest doen, maar ik weet daar niets van. Ook ben ik niet van plan om te sharen, want ik heb al 3 van die cd kaartjes thuis....

graag een oplossing, anders kan ik de openbox beter weer op marktplaats zetten...

 

alvast bedankt,

 

ivo poelen

Link naar reactie
Delen op andere sites


hallo smurf,

 

ik heb de regel toegevoegd en het werkt zo ver ik kan zien. Nu ben ik alleen benieuwd waarom ik deze regel moet invoeren? waar staan die getallen voor?

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja is voor de CD Kaart, de Seca kaart wel te verstaan, de irdeto kaart heeft het niet nodig die werkt gewoon.

 

De regel verteld de onvanger dat cd nagra CAID 1817 eigenlijk Seca (0100) is, iets in die trend. Sinds een paar weken is die ID ook aan het signaal van CD toegevoegd, sinds die tijd hebben enkele ontvangers daar een beetje moeite mee. (niet alleen de openbox)

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

 

ja ik heb een canaldigitaal kaart (seca3)

de firmware heb ik vd site vd fabrikant van 19/5/11

lijkt mij goed, tenminste ik heb geen klachten...

Heb het eerder genoemde antwoord van smurf toegepast, en het werkt bij mij....

 

mvg ivo poelen