bigtwin Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 Ik heb een dm8000 met een recente Open PLi en een Samsung 46D7000 van een paar dagen oud. Hiervoor had ik een Panasonic P50VT20 plasma, daarmee zag ik een echo in het beeld bij snelle bewegingen. Daar er over deze tv meer problemen met snelle bewegingen bekend zijn, heb ik deze problemen aan deze tv gerelateerd. Nu heb ik het nieuwe model Samsung 46D7000. Het beeld bleek in de showroom al veel scherper, en is dat thuis ook. Ik weet niet of het door het scherpere beeld komt, maar nu valt me erg nadrukkelijk (en storend) op dat er duidelijke echo's in het beeld zitten bij snelle bewegingen. Als ik de DM rechtstreeks op de tv aansluit, is dat net zo erg als wanneer ik het beeld via mijn Marantz SR6005 surround receiver laat upscalen naar 1080p. Is iemand bekend met dit of een vergelijkbaar probleem en de eventuele oplossing, of hoort dit bij de compressie en interlaced uizending via satelliet? ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Gast MiLo Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 Ligt aan de beeldoptimizers van de Samsung. Ik had er ook last van, uitzetten van dat 100Hz gedoe (dat zal op jouw model wel weer anders heten) lostte het probleem op. 1080i50 gewoon als 1080i50 naar de TV sturen, en ook zo laten weergeven.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen