Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

bij m'n ouwe dm500 zette ik het ts filmbestand om

met project x en brandde een dvd met tempgenc.

dan had ik de film afspeelbaar op elke dvdspeler

Nu heb ik een dm500hd en had graag hetzelfde

gedaan voor een HD film. deze bestanden zijn vaak kleiner dan 4,7 gig. kan dit dan ook via hoger genoemde methode?

m'n dvd speler kan wellicht geen hd afspelen, ofwel??

graag wat uitleg...

Geplaatst:

voor HD opnames

ts.doctor

Filler-NALUs eruit wegfilteren.

dan past het mischien op dvd.

maar wordt wl erg veel kleiner als bestand

opnemen en telkens branden is ook een beetje achterhaald gezien de prijs van een HDD:xTB.

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:
Origineel bericht van: lucdec2

m'n dvd speler kan wellicht geen hd afspelen, ofwel??

graag wat uitleg...

Correct. De DVD standaard kent alleen maar SDTV in MPEG2. Voor HDTV zou je BluRay moeten nemen.
  • 4 weken later...
Geplaatst:

Wat ik net ook antwoordde in een ander topic:

Ik heb zelf het programma: Blu-ray to DVD Pro, v 1.3 aangeschaft, en in combinatie met het progje HD Blu-ray Ripper v 3.11 doet het wat ik wil. Makkelijk copiën maken van blu-ray DVD's voor eigen gebruik, aangezien ik geen Blu-Ray brander en schijfjes heb.

De schijfjes zijn dan ook alleen te bespelen in een bluray speler, ivm HD kwaliteit.

Citaat:
Blu-ray to DVD is een leuk programma om films, afkomstig van een Blu-ray DVD (een image of reeds geripte film) te splitsen, zodanig dat deze gebrand kan worden op een normale DVD, met behoud van de kwaliteit.

De grootte van de stukjes kan zelfs normal ingesteld worden, zodat je het kan branden op 9 Gb DVD's, 4.6 Gb en zelfs op een normale CD. Een beetje Blu-ray film van ongeveer 13 GB brandt je dan weg op 4 single DVD's. Alles is in te stellen gedurende het proces, je kan een of meerdere geluidssporen of ondertitels verwijderen, menuus meenemen, of ook verwijderen....etc etc.

Je kan voor het branden ook een soort menuutje erbij zetten wat op elke DVD weer terugkomt.

Wel natuurlijk speel je voor disc jockey als je BluRay film iets is van rond de 25 Gb....zoals de nieuwste Batman film...(6-7 normale DVD's.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen