Ga naar inhoud

Vaak geen signaal op Astra 19,5 en geen TV Oost ed. op Astra 23,5

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allen,

Sinds begin deze maand had ik geen beeld meer op de RTL kanalen op mijn Echostar PVR 5020. Na het raadplegen van dit vorig bleek dat ik mijn Matrix Cam revolutions moest vervangen. Nu heb ik een officiële Canal Digitaal cam gekocht. Nu heb ik wel weer beeld op de RTL kanalen, maar vaak geeft hij de melding 'geen signaal' weer. Wanneer de echostar weer opnieuw opstart krijg ik wel weer beeld. Verder worden de regionale kanalen (TV Oost ed.) op Astra 23,5 niet gevonden.

Heeft iemand een idee hoe dit kan?

BVD

Geplaatst:

Heb je de DiSEqC Switch instellen wel goed te staan

19,2 1van 4

23,5 2van 4

weet niet of je een duo-lnb hebt, als je 2 losse lnb's en een Switch hebt, dan zouden de

instellingen anders kunnen zijn.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie! De regionale kanalen zijn nu wel beschikbaar. Weet nog niet of het 'geen signaal' hiermee ook opgelost is.

Geplaatst:

Dat is toch vaak een DiSEqC Switch probleem, hij schakelt niet snel genoeg

of hij blijft hangen ,maar het kan nu ook op gelost zijn.

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

probeer anders gewoon eens om te schakelen met FTA zenders.....

In mijn Echostar werkte de officiële CAM van CDS niet goed, bleef veel haperen.

Schakelt hij wel vlot door met FTA zenders, ligt het aan de CAM.

Schakelt hij ook niet door met de FTA zenders, ligt het ergens anders aan, en zoals al vermeld, het meest waarschijnlijke de DiSecq switch.

Anders ook proberen rechtstreeks, dus zonder switch.....kun je direct de LNB ook uitsluiten.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

Geplaatst:
Origineel bericht van: joker55
probeer anders gewoon eens om te schakelen met FTA zenders.....

In mijn Echostar werkte de officiële CAM van CDS niet goed, bleef veel haperen.
Schakelt hij wel vlot door met FTA zenders, ligt het aan de CAM.
Schakelt hij ook niet door met de FTA zenders, ligt het ergens anders aan, en zoals al vermeld, het meest waarschijnlijke de DiSecq switch.
Anders ook proberen rechtstreeks, dus zonder switch.....kun je direct de LNB ook uitsluiten.

Bij de FTA zenders schakelt hij wel wat vlotter dan bij de gecodeerde zenders.

Vanochtend stond overigens bij de codeerde zenders 'gecodeerd signaal'. Kreeg alleen weer beeld door Echostar opnieuw op te starten.

Kan dit aan de CAM liggen? Of kan dit ook een andere oorzaak hebben? Mocht het aan de CAM liggen, is er dan ook een andere CAM beschikbaar voor de Echostar waarmee de problemen opgelost worden?
Geplaatst:

Dit is een zeer bekent probleem ,met een Canal Digitaal module, topfield heeft dit probleem ook

je maakt een grote kans om dit op lossen, met een aston module

Geplaatst:

Precies, ook de HUMAX heeft grote moeite met de CDS CAM.

Ik gebruik nu een ASTON 1.07, met 223 firmware, en deze schakelt vlot, en zonder moeite naar de gecodeerde zenders, ook de HD's.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

Geplaatst:

Bedankt voor de tips! Zal eens kijken waar ik een Aston module kan kopen.

• 2 weken later...
Geplaatst:
Origineel bericht van: bedas
Hallo allen,

Sinds begin deze maand had ik geen beeld meer op de RTL kanalen op mijn Echostar PVR 5020. Na het raadplegen van dit vorig bleek dat ik mijn Matrix Cam revolutions moest vervangen. Nu heb ik een officiële Canal Digitaal cam gekocht. Nu heb ik wel weer beeld op de RTL kanalen, maar vaak geeft hij de melding 'geen signaal' weer. Wanneer de echostar weer opnieuw opstart krijg ik wel weer beeld. Verder worden de regionale kanalen (TV Oost ed.) op Astra 23,5 niet gevonden.

BVD

Ja ik heb er ook regelmatig last van ook vanavond weer het begon op SBS6 op gegeven moment bevroor het beeld eerst dacht ik nog aan een storing.
maar ben even aan het zappen geweest maar bijna nergens geen beeld.
snap er niks meer van.

Maak regelmatig "NIEUWE"vrienden,maar houd de"OUDE"in er "AUREA full HD LCD 42INCH (philips)

Marantz MM8003 power Amplifier.

marantz AV8003 pre tuner.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Hans verbiest
Origineel bericht van: bedas
Hallo allen,

BVD

Ja ik heb er ook regelmatig last van ook vanavond weer het begon op SBS6 op gegeven moment bevroor het beeld eerst dacht ik nog aan een storing.
maar ben even aan het zappen geweest maar bijna nergens geen beeld.
snap er niks meer van.

Beste mensen het is opgelost heb weer beeld.
had even de Sat.tuner uitgeschakeld(2min.)
ben op dit gebied maar een leek en daar schaam ik mij helemaal niet voor.
zeg maar zo, aldoende leert men.

Maak regelmatig "NIEUWE"vrienden,maar houd de"OUDE"in er "AUREA full HD LCD 42INCH (philips)

Marantz MM8003 power Amplifier.

marantz AV8003 pre tuner.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen