Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Momenteel heb ik in de huiskamer een VU+ duo staan - met een canal digitaal basis HD abonnement. Ik had hiervoor een Topfield 5000CI.

Ik zou graag ook op de slaapkamer tv willen kunnen kijken, en vind het niet prettig dit te doen via de laptop.

Wat is de beste (ook betaalbaarste) optie?

1.

een goede CI module kopen die werkt met de topfield + een 2e kaart aanschaffen bij Canal digitaal. en deze aansluiten op een kabel op de quad LNB die er op mijn schotel zit?

2.

een goedkope aanbieding zoeken van canal digitaal met ontvanger + kaart.

3.

een goedkope dreambox kopen en die linken met de VU+

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Ik zou voor een dreambox of een Vu+ Solo gaan als ik jou was. Je kunt bv. een gebruikte dreambox scoren in het tweedehands forum hier, ben je helemaal voordelig uit.

Ligt er natuurlijk wel aan of je hecht aan HD kwaliteit in je 'hobbykamer' smile

Geplaatst:

Er staat momenteel een oude gewone tv - dus die kan helemaal geen HD aan. Dus op zich is dat niet een drama.

Met een dreamboxje - heb je dan ook nog een 2e kaart van canal digitaal nodig?

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Je kunt eventueel je kaartje tussen je Vu+ en een dreambox delen middels CCCam.

Geplaatst:

had al zo een vermoeden dat een dreamboxje het beste alternatief was - gewoon omdat aan die topfield die ik heb nog behoorlijk wat kosten zitten - wil je die gebruiken met canal digitaal (want de module van canal digitaal moet ie niet)

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Inderdaad en omdat je niet geheel 'vreemd' bent qua linux ontvangers, is het een uitstekend alternatief.

Geplaatst:

zal even zoeken zijn - maar tot nu toe lukt het met met de VU+ aardig - en speel daar pas sinds december mee.

Moet die topfield maar eens gaan verkopen voor een paar tientjes - ben ik daar ook weer vanaf.

eens kijken wat dan een goede dreambox zou kunnen zijn. simpel & goedkoop lijkt me de beste optie dan. HD zou leuk zijn - maar is het nodig - ja misschien in de toekomst - maar dan betaal je je ook weer gelijk blauw..

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Als je een gewone dreambox wilt, die worden wel eens aangeboden hier in het tweedehands forum. Een 500S is dan bv. een optie.

Aanvulling: Let op, dat er een S achter staat (Satelliet)... C staat voor Cable en T voor Terrestrial (digitenne).

Geplaatst:

Als je nog even geduld hebt dan kan de Azbox MiniMe ook een leuk alternatief zijn.

De prijsstelling van die box schijnt ergens rond de €150 te komen.

Die draait op Neutrino en zal ongetwijfeld ook als CCcam client kunnen fungeren.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen