Ga naar inhoud


welk type auto dynamo?


clemens2

Aanbevolen berichten

Jammer dat er nog geen foto van de "dynamo" is .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


a>[/img]

Hierbij de dynamo.

ik heb hem aangesloten maar helaas geen spanning hoger dan de accu spanning.

Helaas gaat de afbeelding niet goed dus zal me eerst daar in verdiepen.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een wisselstroom dynamo , bovenin de foto zie je de spannings regelaar tevens koolborstelhouder .

Zijn de borstels (rare naam eigenlijk voor koolstaven) nog lang genoeg om de sleepringen te raken ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, bekrachtigig heet dat. Gelijkstroom is vrijwel verdwenen maar had grote voordelen zoals regelbaar toerental voordat freq.regelingen inkwamen. Goedkope auto race-baantjes tot immense aandrijvingen in de zware industrie. Slecht voor pace-makers zeiden ze.

 

@ Brombeer, staat negens dat het inderdaad een roemruchte Allis Chalmers (Steigerend paardje) is anders dan mijn suggestie om z'n befaamde magneetontsteking en geen echte akkubehoefte. Geeft nog licht zonder akku idem.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij doet het weer. Ik heb dus ook even een kabel tussen de plus van de accu en het kleinste aansluiting gemaakt en gelijk begon de dynamo 13,4 volt af te geven.

De accu lag er nog en is niet goed genoeg meer om mijn tractor te starten maar wel goed genoeg om te testen of de dynamo weer werkt.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: clemens2
Hij doet het weer. Ik heb dus ook even een kabel tussen de plus van de accu en het kleinste aansluiting gemaakt en gelijk begon de dynamo 13,4 volt af te geven.
De accu lag er nog en is niet goed genoeg meer om mijn tractor te starten maar wel goed genoeg om te testen of de dynamo weer werkt.


Wanneer je het contact aanzet, brandt het acculampje dan wel?
De bekrachtiging gaat namelijk vanaf geschakelde + van contactslot via het acculampje naar de kleine aansluiting en via de rotor naar massa.

Hier vind je meer info en hoe te testen:

Bosch wisselstroomdynamo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor zo aangesloten en het werkt.

Alleen ik moet nu steeds als ik hem aanzet even sluiting maken tussen de plus en dit kleine kontakt.

Op dat moment laad de accu en gaat mijn lampje ook uit.

Iets wat ik wel heb veranderd is dat ik de oorspronkelijke lampje heb verwisseld voor een power LED.

Ik heb hier nog wel een weerstand van 330 ohm over heen gezet maar ik vermoed dat deze nog te groot is.

Een lampje zal schat ik 150 tot 200 mA zijn. Dit is dan bijna 100 ohm, zo snel ik langs een elektronica zaak rij zal ik een andere weerstand kopen. En dan weer proberen.

Het is duidelijk dat opknappen van deze oldtimers kost geld maar ook tijd.

Ik heb ook nog een ander waar ik net de rekening voor een nieuwe koppeling van heb betaald.Ik moest van mijn vrouw in het vervolg maar zelf sparen voor deze hobby (ze bedoeld dus beetje bij klussen).Maar dat is ze over een maand wel weer vergeten :D

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...