Gast djbosanac Geplaatst: 21 mei 2011 Geplaatst: 21 mei 2011 Hallo,, Ik probeer nu al een dag een image te installeren op zo'n dreambox. Ik gebruik dreamUP om een image-erop te gooien. Maar het lukt maar niet. Ik connect me db aan dreamup druk op flash, kies een image uit. Gemini 4.70 500S, is maar 6MB, andere waren veel te groot. Als die dan moet gaan flashen, hij gaat even wel, maar elke kreeg krijg ik een melding van Aborted by User, exiting. Wat doe ik nu verkeerd? ik snap het allemaal niet meer. Ik gebruik een AK7233 kabel, en geen RS232 kabel is dat de reden?
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 21 mei 2011 Geplaatst: 21 mei 2011 Ik zou het eerst even proberen met een nullmodemkabel - RS232.
Gast djbosanac Geplaatst: 21 mei 2011 Geplaatst: 21 mei 2011 weet je toevallig hoe het werkt om via dreamup (Use network te doen?) welke ip enz heb je nodig..
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 21 mei 2011 Geplaatst: 21 mei 2011 Volgens mij kun je het alleen met een netwerkkabel doen als er al een image op draait. Anders weet je niet of de netwerkaansluiting is geactiveerd en ook niet welk ip-adres wordt gehanteerd. Kortom, RS232 null-modem gebruiken, zeker bij de eerste keer.
Gast Bats Geplaatst: 21 mei 2011 Geplaatst: 21 mei 2011 Je wou toch alleen de nieuwste cccam, niet jouw 2.09? Dus dan staat er een image op en kun je de ip opzoeken bij network.
Henksat Geplaatst: 21 mei 2011 Geplaatst: 21 mei 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac Volgens mij kun je het alleen met een netwerkkabel doen als er al een image op draait. Image naar /tmp kopieren, hernoemen naar root.cramfs, en dan manual install via het menu en kies dan de manual upload. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Beheerder Michel Geplaatst: 21 mei 2011 Beheerder Geplaatst: 21 mei 2011 Bij een DM500S werkt het alleen met een nullmodem kabel of met een nullmodem+netwerk kabel. Alleen netwerkt gaat niet. Hang er een rs232 nullmodem kabel aan en als je zo ver bent horen we het wel. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Gast djbosanac Geplaatst: 21 mei 2011 Geplaatst: 21 mei 2011 Origineel bericht van: Michel Bij een DM500S werkt het alleen met een nullmodem kabel of met een nullmodem+netwerk kabel. Alleen netwerkt gaat niet. Hang er een rs232 nullmodem kabel aan en als je zo ver bent horen we het wel. Mvg, Michel Bedankt voor de informatie, en de hulp erna. Ik wil dit gaan gebruiken: DM500* (link) PLi® Jade Final - for the Dreambox DM500 (Old Framebuffer) [Old-Framebuffer: only needed if you have a greenish OSD when using the normal DM500 software, if in doubt use the standard DM500 software. This is the updated build of 3 October] Licentie: GPL O/S: Tuxbox - Enigma1 Versie: Jade Final Ik heb inderdaad dus een groenachtige scherm. Uhm kan ik hierna de meest recente The Gemini Project 4.70 gebruiken, of is die Jade Final al genoeg? Dit kan allemaal geen kwaad toch, ik toen ik dit allemaal ging proberen, maar er telkens een fout kwam. ?
Gast Bats Geplaatst: 21 mei 2011 Geplaatst: 21 mei 2011 De laatste Jade heb je er nog in staan? Heeft inderdaad groen menu en On Screen Display. Met een ccam 2.09? Kijk eens bij netwerk instellen of hoe heette het toen?
Gast djbosanac Geplaatst: 21 mei 2011 Geplaatst: 21 mei 2011 Ik weet niet welke ik erin heb staan. Ik heb een van de eerste clone boxes. Dus nog eentje met een groene scherm. Ging dus even kijken hoe en wat en kwam eruit, dat ik die ik net liet zien moet gebruiken? Nu is mijn vraag, als ik weer ee nieuwe kabel heb, en die jade heb geinstalleerd, kan ik erna een nieuwere update zoals de nieuwe gemini erop zetten ja of nee, of geeft dat problemen met zich mee?
Gast Bats Geplaatst: 21 mei 2011 Geplaatst: 21 mei 2011 De 500 heeft niet veel geheugen en de MaxVar van (open)pli is er voor gemaakt. Kan je wel nog daarna wat kleine plugins downloaden.
Beheerder Michel Geplaatst: 21 mei 2011 Beheerder Geplaatst: 21 mei 2011 Je hebt al eerder een waarschuwing gekregen vanwege discussie over clones. De volgende keer sta je wel permanent buiten. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten