Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

heb een 80 cm ( of 85 daar wil ik vanaf zijn) schotelantenne maar slaag er niet in om de engelse zenders van astra 2 te plukken nochtans kan ik alle andere zenders wel ontvangen maar de transponder reageert niet in de lagere frequentiegebieden kan iemand me helpen alvast mercie

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Vertel even iets meer over je spullen als je wilt. Heb je bv. meerdere LNB's op je schotel, wat voor ontvanger heb je etc.

Het kan eventueel best zijn dat je LNB stuk is en daardoor in de lagere gebieden niet meer functioneert, terwijl hij dat wel doet in de hogere.

Geplaatst:

Hallo @dd

Je schrijft dat je de engelse zenders van de Astra 2 niet kunt ontvangen met je 80cm schotel in Zuid-Frankrijk. Als het gaat om BBC1, 2, 3, 4 en ITV enz. dan verbaast het me niets want daar heb je een grotere schotel voor nodig, zie de footprint van de Astra 2D:

http://www.ses-astra.com/medialib/conten..._2D_north_M.jpg

Voor de Franse Riviera heb je een 120cm schotel nodig.

Geplaatst:

op dak staan 2 schotels telkens 80cm en telkens 1 lnb - de ene schotel heeft wel een lnb kop met 2 uitgangen - receivers zijn sagem ( tnt) en dan eentje waar ik naam niet meteen van weet maar die wel een lijst heeft met alle moglijke satellieten en waar je ook transponder kan toevoegen - ik heb de lnb's ook al es geswitch maardat heft niks opgeleverd - op astra 1 ontvang ik alles zonder problemen maar astra 2 is dus het probleem daar heb ik honderden zenders maar 10773 als freq doet niks en heeft geen signaal ook alle anderen in die buurt reageren niet daarentegen alle mogelijke turkse en andere zenders op 2 zijn geen probleem

Geplaatst:

weet je dat zeker van die 120 cm want ik ken er een aantal endie ontvangen de zenders wel met 80 cm parabool - volgens aantal sat zaken in belgie zou dat genoeg zijn ook zeggen ze he :-)

Geplaatst:

Geef eens wat namen van die "turkse en andere zenders"

Zouden dat wellicht ook "arabische zenders" kunnen zijn?

Daar kun je ook eenvoudig de Badr satellietgroep ontvangen die op 26 graden oost nét naast de Britse zenders op 28.2 staat. En daar is die lage frequentie niet in gebruik...

Geplaatst:

@dd

Weet je wel zeker dat jullie het dan over dezelfde Astra 2 hebben want je hebt verschillende Astra's 2

Kijk op deze site: http://www.lyngsat.com/europe.html

Kijk dan bij 28,2 graden oost. Dan zie je dat daar zitten de Eurobird 1, Astra 2A, Astra 2B en de Astra 2D. Alleen op de Astra 2D zitten de BBC-zenders en de ITV-zenders, op die andere zitten wel engelse zenders maar niet de BBC enz.

Op 2A bijv. zitten alleen gecodeerde zenders. Klik in de Beam-kolom bijv. eens op 2A-South, dan zie je dat je die wel met gemak in zuid Frankrijk kunt ontvangen. Probeer dat ook maar eens met de Eurobird 1 en de overige Astra’s 2. Dus vraag ik me af of die andere mensen het over de BBC hebben.

Als je al een 80cm schotel hebt staan en je wilt eigenlijk niet groter, dan kun je ook een topklasse lnb gebruiken.

De twee beste lnb’s die er bestaan zijn;

- de professionele MTI High Gain Low noise White LNB, kost ongeveer 29 euro

- en de Inverto Black Ultra Single LNB, kost ongeveer 20 euro

Hiermee gaat het wel lukken.

Geplaatst:

Uit Nice komen ook wel ontvangstrapporten met 80 cm. Maar onbekend is wát voor 80 cm schotel en welke lnb. Met heel goede kwaliteit spullen zal het dan nét kunnen.

De 80 cm schotels+lnb die in Frankrijk gratis weggegeven werden met een analoog setje van 30 Euro zijn weliswaar voldoende voor die enorm sterke analoge zenders, maar die schotelkwaliteit voldoet beter in een urinoir.

( van wie was de term 'pisbakkenstaal'? :D )

Geplaatst:

Met deze setup kon ik vorig jaar Astra 2D kijken in de buurt van Valence (was wel een andere boom)

Dit jaar wordt het echter een Triax 54 omdat die kan gebruikt worden met duo-LNB

alleyoop-france.jpg

Geplaatst:

Je ziet ook hoe stijl de theoretische footprint afvalt. Valence zit nog in het 80 cm gebied, terwijl voor Nice 1,20 meter wordt aanbevolen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen