Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De Engelsen hebben al alternatieve footprints opgesteld aan de hand van ontvangstrapporten en dan blijkt het in de praktijk wel mee te vallen. Er is ook sprake van een microbeam voor Gibraltar die niet zichtbaar is op de officiële footprint maar wel degelijk aanwezig is aangezien je daar Astra 2D kan ontvangen met een 1m schotel. Stockholm ligt ook ver buiten de footprint maar met een wok van 1m heb je daar prima ontvangst. Rome is een ander verhaal want onder de 3m lukt het niet.

• 3 maanden later...

Geplaatst:

Beste alleyoop

Ik ken die alternatieve footprints maar ik ken in Zuid Spanje ook een aantal Engelsen met zo’n hele grote schotel. De praktijk is dat met die footprints en de bijbehorende schoteldiameter de BBC-zenders voor 75% van de tijd te ontvangen zijn, dus ook heel regelmatig niet. Het alternatief is nog een grotere schotel kopen maar die dingen zijn stervens duur.

Beste dd

Ik zou voor een Triax 110 gaan. Deze is 105cm hoog en 100cm breed, dus eigenlijk een 1meter schotel. Zet daar een Inverto Black Ultra lnb’s op en je hebt prima ontvangst. Neem dan ook meteen goede coax zoals de Belden H125 of de Coca 799.

Of je dit in Frankrijk kunt kopen weet ik niet maar dat zou bij een goede satellietshop toch wel moeten lukken.

Geplaatst:

Wel enkele late replies op een topic van einde mei :D

Afgelopen vakantie heb ik zelfs in de buurt van Montpellier CH4HD kunnen kijken met de kleinste telg van de Triax-familie. Moest ik daar continu wonen dan zou ik natuurlijk een grotere schotel kiezen maar in een volgeladen wagen past nou éénmaal geen megawok. In de departementen rond de Rhone-vallei waar de Mistral het snelste waait (>120km/u) zou ik trouwens eerder een dikke glasvezel-Visiosat voorstellen dan een Triax-110.

Binnenkort kan alles natuurlijk in negatieve- of postitieve zin veranderen want dan komt de Astra-1N on-line op 28,2 oost.

Geplaatst:

Hou er wel rekening mee dat jullie nu spreken over de Astra 2D. Deze wordt binnenkort vervangen door de 1N en ontvangst in de randgebieden wordt dan nog moeilijker. Op diverse sites is hier al voor gewaarschuwd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Satkijker
...Ik zou voor een Triax 110 gaan. Deze is 105cm hoog en 100cm breed, dus eigenlijk een 1meter schotel. Zet daar een Inverto Black Ultra lnb’s op en je hebt prima ontvangst. Neem dan ook meteen goede coax zoals de Belden H125 of de Coca 799.

Of je dit in Frankrijk kunt kopen weet ik niet maar dat zou bij een goede satellietshop toch wel moeten lukken.

frankrijk is de heimat van Visiosat. De Visiosat 120 cm is een héél fraaie schotel (zeg maar de channelmaster 120 van vandaag).

Erik

BigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox;  Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen