Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Op mijn beide decoders lukt het ineens niet meer om naar mijn NAS te mounten. Eigenlijk niets veranderd en het heeft tijden goed gewerkt, maar ik krijg het nu niet meer werkend.

Ik gebruik als mount gegevens: <ip adres box>/<share>

Qua rechten staat op de Synology alles OK, vanuit Windows kan ik zonder problemen connecteren. Ook heb ik verder niet echt iets aan veranderd, maar op beide decoders is het ergens een keer gestopt. Ik weet persoonlijk niet precies waarom. Verder hebben de decoders een vast ip adres en verder werkt IP technisch alles OK. Is er toevallig in de .94 firmware iets veranderd met hoe je en NAS moet mounten? Ik gebruik een Synology met de laatste firmware, misschien is hier iets in veranderd wink

Iemand anders ook deze problemen toevallig?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Geplaatst:
Citaat:
Is er toevallig in de .94 firmware iets veranderd met hoe je en NAS moet mounten?

impliceert dat er wel wat veranderd is, namelijk de firmware!

dus dan kan een en ander opnieuw in te stellen zijn
waar beginnen we.
je zult wel zoals gebruikelijk NIETS hebben opgeschreven of als backup hebben opgeslagen?

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
Citaat:
Is er toevallig in de .94 firmware iets veranderd met hoe je en NAS moet mounten?

impliceert dat er wel wat veranderd is, namelijk de firmware!

dus dan kan een en ander opnieuw in te stellen zijn
waar beginnen we.
je zult wel zoals gebruikelijk NIETS hebben opgeschreven of als backup hebben opgeslagen?

ciao

Uiteraard niets opgeschreven wink Maar eigenlijk normaal gesproken geen problemen gehad met mijn NAS koppeling. Samenvattend: De rebox gebruikt de V94 firmware. Mijn Synology draait momenteel DSM 3.1.
Op mijn Synology een share aangemaakt die heet "Rebox". Vervolgens een User aangemaakt met wachtwoord en rechten gegeven op deze share. Vanuit Windows en FTP kan ik de share zonder problemen benaderen met dit useraccount en kan ik bestanden plaatsen, verder geen probleem.

Op mijn Rebox de Mount gegevens ingesteld als 192.168.x.x/Rebox met de juiste inlognaam en wachtwoord. En als ik vervolgens OK wil klikken dan gaat dit dus niet. Geen idee waarom, maar dit ging vroeger OK..
Zowel de Rebox als de Synology zitten in hetzelfde subnet. Vanaf mijn PC kan ik de Synology als de Rebox goed bereiken. Verder hebben al mijn devices een vast IP adres.

Het heeft dus altijd gewerkt, maar nu dus niet meer ... Ik ben even benieuwd ofdat andere gebruikers geen problemen hebben met hun NAS mount?

Geplaatst:

Nog wat verder getest. Share aangemaakt op mijn PC, ook deze share mounten vanaf de decoder wilt niet ;( Dus voor zover ik het kan zien, ligt het dus niet aan mijn Synology

Ik ben benieuwd of er niemand anders een NAS gebruikt i.c.m. zijn Rebox en hier de laatste firmware op heeft staan ?

Geplaatst:

De afgelopen week wat uurtjes er aan gespendeerd te hebben was het niet gelukt om een van mijn twee decoders werkend te krijgen samen met mijn Synology NAS frown

Vandaag wou ik er nog even naar kijken, ik was er nog niet begonnen ... En Voilà.. werken. Niets veranderd en meteen werken, snap het niet wink

Maargoed, het werkt weer. Ik kan zeggen dat de beschrijving op de site van Rebox dus nog steeds klopt wink Wat het nu uiteindelijk was, kan ik dus niet vertellen..

Geplaatst:

Blij te lezen dat het opgelost is. Mocht je toch ooit achterhalen wat er precies aan de oorzaak lag, laat dan nog iets weten. Er zitten vermoedelijk wel meer synology gebruikers hier smile

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Geplaatst:
Origineel bericht van: De_Perre
Blij te lezen dat het opgelost is. Mocht je toch ooit achterhalen wat er precies aan de oorzaak lag, laat dan nog iets weten. Er zitten vermoedelijk wel meer synology gebruikers hier smile

Inderdaad wazig, het werkte begin van deze week niet op beide decoders. Nu wel, zonder iets te wijzigen. Als je dan nu kijkt naar het gezamelijke component van beide decoders; dan zijn dit switch en de Synology zelf.
Op de Synology zelf geen configuratie aanpassingen uitgevoerd, dus van de week werkte het niet. nu wel.. ook niet iets herstart ofzo. Dus kan ik alleen nog de switch verzinnen, maargoed ik kon alles gewoon pingen en alle shares waren probleemloos benaderbaar. Maargoed, vandaar dus dat ik het niet weet smile

Geplaatst:

ja je bent blij dat het weer werkt, maar als daar geen oorzaak voor gevonden wordt kan het natuurlijk ook nog eens voorkomen dat de verbinding weg valt (zo te zeggen spontaan).

hetgeen eigenlijk niet spontaan kan, spontaan als we de onderhuidse protocollen kennen.

bij dhcp kan het zijn dat de ipadressen gewijzigd zijn wegens opstarten van een andere NIC

dus de reebox niet met hetzelfde ipadres tracht te verbinden hetgeen wellicht niet mag

start je een paar dagen later een der apparaten op, is de "leastime" misschien verlopen voor die ip adres en wordt de oorspronkelijke weer overgenomen > dus mag die weer op de synology..

let wel dat zou het kunnen zijn HOEFT niet.

maar ook het automount principe welke een timeout kan genereren kan zo'n effekt met zich brengen.

dus met andere woorden je zult er toch nog even naar moeten speuren om herhaling te verhelpen, door andere instellingen te gebruiken.

ciao

Second Life

Mungo Parker

Gast marsknaap
Geplaatst:

Hallo,

Ik zit met hetzelfde probleem. Na een firmware update van mijn 2 RE-4000HD ontvangers kan ik mijn synology nas niet meer mounten. Ook na het terug zetten van de oude firmware kon ik de nas niet mounten en na het installeren van de nieuwste Octagon firmware lukt het ook niet.

Verder zijn er geen aanpassingen gedaan in het netwerk.

Heel vreemd allemaal, en ik zou heel graag een oplossing voor dit probleem willen. Op andere fora en Google heb ik niets kunnen vinden!

Groet,

Marcel

Geplaatst:
Origineel bericht van: marsknaap
Hallo,

Ik zit met hetzelfde probleem. Na een firmware update van mijn 2 RE-4000HD ontvangers kan ik mijn synology nas niet meer mounten. Ook na het terug zetten van de oude firmware kon ik de nas niet mounten en na het installeren van de nieuwste Octagon firmware lukt het ook niet.

Verder zijn er geen aanpassingen gedaan in het netwerk.

Heel vreemd allemaal, en ik zou heel graag een oplossing voor dit probleem willen. Op andere fora en Google heb ik niets kunnen vinden!

Groet,
Marcel

Ik ben er nooit precies achter gekomen, maar probeer eerst eens alle netwerkcomponenten een keer uit en aan te zetten (dus stroom eraf): Nas/Switches & rebox. Als dat geen veranderingen geeft; probeer dan eens het volgende: Sla je huidige zenderlijst op met Polaredit. Doe vervolgens eens een "Reset Service Data", dan wordt de huidige zenderlijst verwijderd (en de mount gegevens zitten in de zenderlijst). Alle overige instellingen van de Rebox gaan niet verloren. Voeg handmatig een paar zenders toe en probeer eens te mounten (of probeer meteen te mounten). Als dit lukt, dan kan je de huidige zenderlijst eroverheen zetten en dan kijken of je dan van dit "probleem" af bent..

In elk geval werkt het bij mij nog steeds OK...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen