Reneetjuh Geplaatst: 22 mei 2011 Geplaatst: 22 mei 2011 Goedemiddag, Ik heb thuis een NAS server waar ik een paar films op heb gezet. Met mijn 3 dreamboxen thuis log ik allemaal in via CIFS op deze NAS en kan ik dus deze films afspelen. Nu zou ik ook graag op de camping willen inloggen op deze NAS? Welke poort moet ik dan in de router forwarden naar de NAS server om van buitenaf ook toegang te krijgen met CIFS op deze NAS server? En is dit wel veilig (de NAS is natuurlijk wel beveiligd met user en pass). De snelheden moeten geen probleem zijn want mijn upload is 10MB. Gr. Reneetjuh Dreambox 7000s, Nokia Dbox 2, Nokia MM9500, Magic Module, Mastera IV, Moteck 2100 srg, Schotel 80cm draaiende van 43 west naar 72.0 oost...
Tonskidutch Geplaatst: 22 mei 2011 Geplaatst: 22 mei 2011 en wat is de download op de camping? als die 10MegaByte/sec levert ga ik volgend jaar camperen. ik geloof er niet in... pas als je up down in de buurt komt van feitelijke waarden a 30MegaByte up : down OP BEIDE LOCATIES zal het kunnen gaan werken via WAN. maar los daarvan, alle servers in between van die twee locaties, moeten zoiets ook toestaan. de poort zal getunneld moeten worden anders wordt je meteen gehackt door die honderdduizenden hobbyhackers die ter lering ende vermaak van hun zelve elke poort onderzoeken die ze aantreffen dus inside:outside en outside:inside moet een niveau van de veilige ssh-dropbear hebben (hetgeen in andere topics terug te vinden is) maar je kunt ook de demilitarized zone instellen een in WAN geplaatst datamedium of pC / server een "kopie" van je eigen "beschermde" omgeving de demilitarized zone kan men mee klooien en zelfs wissen of missbruiken van buiten af maar het is immers niet het origineel dus de interne LAN van dat datamedium blijft onberoerd. weet niet of we er voor jouw doel mee moeten beginnen en verder verklaren. ciao Busy Line Rose Murphy
dagg Geplaatst: 22 mei 2011 Geplaatst: 22 mei 2011 Even wat over de notatie van die verdraaide internet snelheden. 1 MB = 1 megabyte. Geadverteerd wordt met bijv 20 MB (niet per seconde ook...), maar dat is 20 megabits per seconde, en dat is per saldo 2 megabyte per seconde. SD-kanalen kun je -als zowel up- en download het kunnen- doen met 10 megabits per seconde (mbps), maar vaak is die geadverteerde uploadsnelheid thuis bij lange na niet die waarde, dus gaat het niet. Bij mij weer wel met glasvezel, 50 mbps up+down, maar dan kan ik nog steeds geen hd streamen omdat op locatie waar ik wil kijken de download snelheid het niet aankan. .: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :..: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.
Reneetjuh Geplaatst: 22 mei 2011 Auteur Geplaatst: 22 mei 2011 Klopt, ik dacht even te gemakkelijk... 10Mb up is maar 1MB up... Nah jah, snelheden worden wel steeds hoger dus misschien iets voor de toekomst... Toch vraag ik me dan nog steeds af welke poort CIFS gebruikt met een dream op NAS. Ik lees veel 445 of 139... Bedankt voor de antwoorden... Dreambox 7000s, Nokia Dbox 2, Nokia MM9500, Magic Module, Mastera IV, Moteck 2100 srg, Schotel 80cm draaiende van 43 west naar 72.0 oost...
Tonskidutch Geplaatst: 23 mei 2011 Geplaatst: 23 mei 2011 dagg, juist sorry (hardnekkige notatiefout ) ciao Busy Line Rose Murphy
Gast MiLo Geplaatst: 23 mei 2011 Geplaatst: 23 mei 2011 Origineel bericht van: Reneetjuh ...En is dit wel veilig (de NAS is natuurlijk wel beveiligd met user en pass)... Nee, da's niet veilig (genoeg). Open CIFS poorten op het internet werken als een magneet op hackers en ander duister volk. Neem gewoon een harddiskje mee op vakantie...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen