Sigma Geplaatst: 23 mei 2011 Geplaatst: 23 mei 2011 Nee hoor maar maak dan eens een image die goed werkt! waar alles wat in andere images werkt ook in OpenPli werkt. Nogmaals even voor de duidelijkheid ik heb echt niks tegen OpenPli. Maar wordt hier een beetje moe van dat alles hier om OpenPli draait. Het lijkt er op dat er niks beters is dan OpenPli. Nou dan is er nog een lange weg te gaan! Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Gast MiLo Geplaatst: 23 mei 2011 Geplaatst: 23 mei 2011 Origineel bericht van: CB1 ...Maar dat zal vandaag wel weer opgelost zijn. Morgen pas.http://openpli.git.sourceforge.net/git/gitweb.cgi?p=openpli/openembedded;a=commit;h=1f11778080b64340b46dec662e5ccd4b166a91a1
fransken Geplaatst: 23 mei 2011 Geplaatst: 23 mei 2011 Origineel bericht van: Sigma Nee hoor maar maak dan eens een image die goed werkt! waar alles wat in andere images werkt ook in OpenPli werkt. Nogmaals even voor de duidelijkheid ik heb echt niks tegen OpenPli. Maar wordt hier een beetje moe van dat alles hier om OpenPli draait. Het lijkt er op dat er niks beters is dan OpenPli. Nou dan is er nog een lange weg te gaan! openpli wordt gemaakt door hoofdzakelijk nederlanders dat is de reden en die zijn onder andere hier actief en op het pli forum (en op meer plaatsen) als je een probleem hebt wordt dat normaal gesproken vrij snel opgelost ,je hebt hier en op het openpli forum nogal korte lijntjes naar het pli team openpli is open en dat is newnigma niet ik heb veel respect en bewondering voor het open pli team voor al het werk en tijd die ze in hun hobby steken XT9200 / 5000 , XP1000 OPENPLI 4.0VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1ufSYNOLOGY DS1512 3TB REDS
Patman Geplaatst: 23 mei 2011 Geplaatst: 23 mei 2011 Origineel bericht van: fransken openpli wordt gemaakt door hoofdzakelijk nederlanders dat is de reden en die zijn onder andere hier actief en op het pli forum (en op meer plaatsen) als je een probleem hebt wordt dat normaal gesproken vrij snel opgelost ,je hebt hier en op het openpli forum nogal korte lijntjes naar het pli team openpli is open en dat is newnigma niet ik heb veel respect en bewondering voor het open pli team voor al het werk en tijd die ze in hun hobby steken En zo is het maar net: HULDE En zoals reeds gemeld, morgen alweer opgelost!! DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD
CB1 Geplaatst: 23 mei 2011 Geplaatst: 23 mei 2011 Zo is dat. Ze zijn ook zeker bezig mijn probleem op te lossen met mijn externe hdd. Op de een of andere manier wil pli die niet goed inlezen (mount wel) en andere img wel. Daarom hulde aan hun dat ze er zo druk mee zijn. Geweldig gewoon. Gr Cb1
Golfdiesel Geplaatst: 23 mei 2011 Geplaatst: 23 mei 2011 Origineel bericht van: Patman Origineel bericht van: fransken openpli wordt gemaakt door hoofdzakelijk nederlanders dat is de reden en die zijn onder andere hier actief en op het pli forum (en op meer plaatsen) als je een probleem hebt wordt dat normaal gesproken vrij snel opgelost ,je hebt hier en op het openpli forum nogal korte lijntjes naar het pli team openpli is open en dat is newnigma niet ik heb veel respect en bewondering voor het open pli team voor al het werk en tijd die ze in hun hobby steken En zo is het maar net: HULDE En zoals reeds gemeld, morgen alweer opgelost!! Het feit dat OpenPLi helemaal open is verdient respect. Newnigma heeft alle eigen toevoegingen helemaal afgesloten (lijkt me overigens wel lastig vol te houden ivm GPL en dergelijke). Xtrend ET9500 - OpenPLi powered
hemertje Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Origineel bericht van: Sigma Nee hoor maar maak dan eens een image die goed werkt! waar alles wat in andere images werkt ook in OpenPli werkt. Nogmaals even voor de duidelijkheid ik heb echt niks tegen OpenPli. Maar wordt hier een beetje moe van dat alles hier om OpenPli draait. Het lijkt er op dat er niks beters is dan OpenPli. Nou dan is er nog een lange weg te gaan! als we zo'n 200% werkende image volgende week gereed zouden hebben had jij niets meer te klagen en te posten hier, dus daar gaat dan je hobby, dus dat doen we voorlopig maar ff niet maar zoals anderen al opmerken, het zou ons en de gemeenschap een hoop helpen wanneer we elkaars verbeteringen en bugfixes zouden kunnen gebruiken wanneer de andere imagebouwers hun sources zouden delen zoals het Pli team dat doet dus als jij nou eens tegen hun in gaat met deze boodschap zal misschien je wens van hierboven eens uitkomen, tenslotte is onze prive vrije tijd ook gelimiteerd naast onze professionele levens om bugvrije images te bouwen naast alle extra gewenste features die aan ons gevraagd worden te realiseren. DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Gast Pinomans Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Ik moet uit ervaring je toch tegenspreken over PLI helaas. Een 2 weken geleden een prima PLI versie gestalleerd met een aantal vaste plugins zoals cc cam, Mytube, epgsearch, wetter, webcam enz...werkte prima en GEEN enkel groen scherm gehad.. toch kwam weer dat rare probleem in het OLED display terug waarvan wordt vermoed dat het iets met de TT te maken zou hebben. Online update gedaan om het hopelijk op te lossen..box werd instabieler, groene schermen verschenen, mytube liep regelmatig vast.. kortom stabilteit was een stuk slechter. Naar Newnigma gegaan en de genoemde plugins er weer alsnog bijgezet...geen problemen meer en geen GSOD meer PLI is op zich niet slecht maar als je door online updates meer problemen krijgt als daarvoor is het geen verbetering..het is dus niet getest of voldoende getest. PS als in de opties de functie zit "laat knipperende klok zien tijdens opname", laat die functie dan ook gewoon werken en intact...bij een oude Gemini en nu weer bij Newnigma werkt het nl. gewoon wel..
hemertje Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Origineel bericht van: Pinomans Ik moet uit ervaring je toch tegenspreken over PLI helaas. Een 2 weken geleden een prima PLI versie gestalleerd met een aantal vaste plugins zoals cc cam, Mytube, epgsearch, wetter, webcam enz...werkte prima en GEEN enkel groen scherm gehad.. toch kwam weer dat rare probleem in het OLED display terug waarvan wordt vermoed dat het iets met de TT te maken zou hebben. Online update gedaan om het hopelijk op te lossen..box werd instabieler, groene schermen verschenen, mytube liep regelmatig vast.. kortom stabilteit was een stuk slechter. Naar Newnigma gegaan en de genoemde plugins er weer alsnog bijgezet...geen problemen meer en geen GSOD meer PLI is op zich niet slecht maar als je door online updates meer problemen krijgt als daarvoor is het geen verbetering..het is dus niet getest of voldoende getest. PS als in de opties de functie zit "laat knipperende klok zien tijdens opname", laat die functie dan ook gewoon werken en intact...bij een oude Gemini en nu weer bij Newnigma werkt het nl. gewoon wel.. ik zeg nergens dat in de PLi images geen bugs zitten, dus tegenspreken hoeft niet. verder heb ik geen idee wat je met dat rare probleem in de OLED bedoelt, welke box heb je uberhaubt? een groen scherm wil zeggen dat je op je box ook een crashlog hebt staan, als je die dan vervolgens aan ons kenbaar maakt dan kunnen we ernaar kijken wat het probleem is en of we die zelf kunnen oplossen. doordat er actief ontwikkeld wordt aan de PLi images kan het zijn dat daardoor "oudere" plugins omvallen waardoor deze problemen door de pluginbouwers opgelost moeten worden omdat dat zij achterblijven of hun code voor hun eigen prive houden en we dus daar zelf niets aan kunnen wijzigen. dat is inherent aan een beta image draaien die dagelijks wijzigt op diverse zaken, we gaan er dan ook mede vanuit dat jij als beta gebruiker deze problemen op een adequate wijze aan ons meld zodat we daarop (gelijk) kunnen inspelen PS de functie "laat knipperende klok zien tijdens opname" is volgens jou dus ergens omgevallen? tot nu toe hadden we daar geen enkele nota van. je kan zelf een log maken om ons aan te geven waar het fout gaat: start een tetnet scherm op je PC en login op de box type "init 4" om enigma te stoppen type "enigma2" om je box handmatig te starten alle handelingen die je nu doet zie je op je scherm verschijnen en dus ook een mogelijke foutmelding DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
fcr052 Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 er is iets wat ik mij van 't hart moet schrijven, of het nu in dit of in een ander draadje hoort vind ik eigenlijk niet zo spannend. er wordt in mijn ogen veel commentaar gegeven op de open PLi in dit forum, ik vind dit ten zeerste onterecht. hier wordt een giga hoeveelheid werk verzet door een groepje freaks waarvan wij allemaal gratis, ja let wel gratis profiteren. ik ben sinds kort in het bezit van een iPad2, alles maar dan ook alles wat ik daarbij wil hebben moet ik kopen. kan mij hier iemand aangeven dat hij iets moest betalen voor wat hij hier aan software kon krijgen. laten we ophouden met klagen en het team dankbaar zijn voor wat zij voor ons doen. het moest eens gezegd worden. o ja, de groeten uit zuid-Limbabwe ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E
Gast Pinomans Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Hemertje, je reactie is terecht en daar zal ik proberen op te antwoorden: Ik heb een DM8000, zover ik weet de laatste uitvoering. Het scherm probleem waar ik op doel zal ik proberen kort te onmschrijven. Na de install is alles op het DM schermpje prima, je ziet zendernaam of klok etc. alles okay. Na een aantal dagen komt er een soort "blok"" te staan die over de toonbare gegevens heen staat.vergelijk het met, je maakt een scan van een document en leg daar een blanco papier voor een deel overheen om de scan voor een deel onleesbaar te maken.Lastig te omschrijven, meer als irritant is het niet..box wertke verder prima.Van dit is al eens eerder iets door gebruikers over gemeld. Je redenatie over oudere plugins die omvallen als PLI updates erop komen kan ik volgen maar ik ben het niet met eens. Je legd de schuld bij de plugins, terwijl bij een pli image vna bv een week eerder er geen probleem is. Bij een update verwacht ik die problemen dan ook niet. De online update laat nl niet toe om er keuzes in te maken, alles wordt bijgewerkt maar de instabiliteit neemt dan toe. Laat dat online updaten dna niet toe, het voordeel weegt niet op tegen dit nadeel. Of maak in pli een eigne update functie die zelf bepaald wat je bijwerkt en/of negeert. Optie voor de toekomst of in PLI V3? De niet knipperende klok tijdens opname in PLI is al een tijdje bij mij bekend. Bij PLI zie je tijdens een opname als de box in standby mode staat en de klok in het groot laat zien onder de klok heel klein het woordje "opname" en knippert niet
Henksat Geplaatst: 26 mei 2011 Geplaatst: 26 mei 2011 Origineel bericht van: Pinomans Je redenatie over oudere plugins die omvallen als PLI updates erop komen kan ik volgen maar ik ben het niet met eens. Je legd de schuld bij de plugins, terwijl bij een pli image vna bv een week eerder er geen probleem is. Bij een update verwacht ik die problemen dan ook niet. De online update laat nl niet toe om er keuzes in te maken, alles wordt bijgewerkt maar de instabiliteit neemt dan toe. Laat dat online updaten dna niet toe, het voordeel weegt niet op tegen dit nadeel. Of maak in pli een eigne update functie die zelf bepaald wat je bijwerkt en/of negeert. Optie voor de toekomst of in PLI V3? Hier wil ik toch even op inhaken, niet omdat ik me als PLi Member voel aangevallen, wel omdat hier dingen staan welke onstaan door onwetendheid en gebrek aan kennis van de bewuste materie. Wijzigingen in de daily updates, door ons gemaakt of overgenomen vanuit de DMM branch, hebben nu eenmaal invloed op plugins. Plugins die hier gevoelig voor zijn komen meestal van externe makers, plugins van DMM zelf zijn meestal snel bijgewerkt indien noodzakelijk. En zo kan het weleens gebeuren dat een plugin ná een update niet meer werkt, en dan ligt de schuld toch echt bij de achterlopende plugin. Maar je bent daarom ook niet verplicht dagelijks te updaten, dat is bedoeld voor de hobbyist die begrijpt hoe het werkt, die kennis van zaken heeft, goede crashlogs kan aanleveren waaraan wij kunnen zien wat de oorzaak is. Mocht een oorzaak oplosbaar zijn doen wij dat ook, en als het niet kan omdat het toch in de plugin zit staan wij ook machteloos daar wij de sources van betreffende plugin niet hebben. Over een niet goed werkend display kan ik niks over zeggen, omdat mijn 8000 in een kast staat en is voorzien van een extern infrarood oog voor de bediening. Verder heb ik nagenoeg nooit een groen scherm of een vastloper, terwijl mijn box toch veel te verduren krijgt, dagelijks geupdate wordt en regelmatig zwaar aan de tand gevoeld wordt. En dat online updaten, niemand zeg dat je dat moet doen, als alles werkt blijf dan lekker overal van af, dan ervaar je ook geen problemen. Zo werken andere imagemakers immers ook, die brengen om de zoveel maanden een redelijke stabiele versie uit maar kennen geen daily updates. Dus nogmaals, wil je graag hobbyen en je gebruikt de daily updates, kom dan ook met goede input en crashlogs naar de pli-site en laat ons horen waar het mis gaat, dan is de kans het grootst dat er aan een oplossing gewerkt gaat worden. Lopen roepen van dit werkt niet, dat gaat niet goed, daar kunnen wij niks mee. Bedenk ook dat veel groene schermen worden veroorzaakt door de skin (ook een plugin), daarom adviseren wij de Magic HD skin, of een variant daarvan, te gebruiken, dit is de enige skin die door ons wordt onderhouden indien dat nodig is. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast MiLo Geplaatst: 26 mei 2011 Geplaatst: 26 mei 2011 Origineel bericht van: Pinomans PS als in de opties de functie zit "laat knipperende klok zien tijdens opname", laat die functie dan ook gewoon werken en intact... Goede opmerking, ik zal die optie uit het menu verwijderen.
Littlesat Geplaatst: 26 mei 2011 Geplaatst: 26 mei 2011 Citaat: en dan ligt de schuld toch echt bij de achterlopende plugin. En vaak is zo'n (3rd party) plugin ook nog closed source... dus de bron is niet bekend en regelmatig zitten ze dan ook nog in orginele code te patchen (wat eigenlijk uit den boze is)... Tja dan is helemaal het hek van de dam en dan kunnen we er echt niets aan doen.... Er zijn nu eenmaal plugin makers die alles geheim willen houden ;-) Citaat: Dus nogmaals, wil je graag hobbyen en je gebruikt de daily updates, kom dan ook met goede input en crashlogs naar de pli-site en laat ons horen waar het mis gaat, dan is de kans het grootst dat er aan een oplossing gewerkt gaat worden. Dit draadje is er o.a. een voorbeeld van: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1995372/all/DM8000HD_Hoe_speel_je_mkv_best Citaat: De niet knipperende klok tijdens opname in PLI is al een tijdje bij mij bekend. Bij ons nu pas... bedankt voor het doorgeven... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen