Lutz Geplaatst: 23 mei 2011 Geplaatst: 23 mei 2011 Waarom heet de Clarke Tech ET9000 ineens Xtrend ET9000? Ik kan er niet veel erover vinden behalve dat de naam veranderd. Weet iemand waarom? De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...
Frissie Geplaatst: 23 mei 2011 Geplaatst: 23 mei 2011 Clarke Tech en Xtrend betrekken dezelfde ontvanger bij dezelfde fabriek in Korea. Het zijn fysiek dezelfde boxen, verschil is een ander logo
Beheerder Michel Geplaatst: 23 mei 2011 Beheerder Geplaatst: 23 mei 2011 Er is wel verschil en dat is het bedrijf dat er (in Nederland) achter zit. Het bedrijf achter Xtrend heeft nu niet bepaald een goede naam voor het duurzaam en langdurig verstrekken van support en aftersales. Diverse receivers die ze in het verleden hebben geleverd, worden niet meer ondersteund. Dat is niet mijn mening, maar de praktijkervaring van velen als je wat rond leest. Ik zou om die reden altijd voor een Clarke Tech gaan. Daar zit ten minste iets achter. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
RogerDR Geplaatst: 23 mei 2011 Geplaatst: 23 mei 2011 @ Michel. Als het om dezelfde ontvanger gaat, dan zal de ondersteuning (theoretisch) ook door Clarke Tech kunnen mocht Xtrend er de brui aangeven. Of zie ik dat te simpel? Roger.
Gast catw Geplaatst: 23 mei 2011 Geplaatst: 23 mei 2011 Het merkplaatje met Xtrend kan je zo verwijderen en dan staat er Clarke Tech, even met spiritus de lijmresten weghalen.
Beheerder Michel Geplaatst: 23 mei 2011 Beheerder Geplaatst: 23 mei 2011 Origineel bericht van: RogerDR @ Michel. Als het om dezelfde ontvanger gaat, dan zal de ondersteuning (theoretisch) ook door Clarke Tech kunnen mocht Xtrend er de brui aangeven. Of zie ik dat te simpel? Roger. Ik denk dat je dat inderdaad te simpel ziet aangezien de twee concurrenten zijn. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
schimpie Geplaatst: 24 mei 2011 Geplaatst: 24 mei 2011 Persoonlijk vind ik de merknaam niet zo belangrijk. Volgens het Nederlands recht ga je eerst naar je eigen leverancier en als dit een vertrouwd adres is wordt het heus wel opgelost. De ET5000 zie ik zelfs eigelijk alleen maar als Xtrend en (bijna???) niet meer als Clarcke Tech. En als ik het zo begrijp komen ze echt wel van dezelfde band. ---- Schimpie ---- IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28 [VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV [Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV
MagicOnline Geplaatst: 24 mei 2011 Geplaatst: 24 mei 2011 De meeste mensen zetten er toch wel PLi op, dus met de image support zit het wel goed Voor de rest zijn beide merken identiek op het naamplaatje na. Gewoon de goedkoopste kopen dus, kan je al snel een paar tientjes schelen op een ET9000. CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
Beheerder Michel Geplaatst: 24 mei 2011 Beheerder Geplaatst: 24 mei 2011 De winkelier zal de receiver toch naar de distributeur of importeur moeten sturen. Zelf kan die winkel in de meeste gevallen niets. Dan is een importeur/distributeur met een beetje support apparaat toch wel belangrijk. Dat soort zaken moet je niet bagitaliseren. Die zijn echt wel belangrijk. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
schimpie Geplaatst: 24 mei 2011 Geplaatst: 24 mei 2011 Ik dacht vroeger ook zo, totdat ik het volgende meemaakte: Ik kocht ooit een videocamera van een bekend oosters merk (begint met Sam, eindigt met ung). Een Hi8 camera. Na een paar maanden was hij stuk. Door de winkelier opgestuurd naar de importeur. Ik kreeg hem na een paar weken keurig gerepareerd retour van.... de technische dienst van Sony. De vervangen onderdelen van het fabrikaat Sony. Camera was technisch gelijk aan de vergelijkbare Sony, maar ik had wel veel minder betaald. Zelfs garantie werd dus door Sony afgewikkeld. Het zou mij dus niets verwonderen als de garantie van Xtrend en Clarcke Tech ook door dezelfde firma wordt gedaan. ---- Schimpie ---- IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28 [VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV [Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV
RogerDR Geplaatst: 24 mei 2011 Geplaatst: 24 mei 2011 In dat geval zou voor mij de prijs doorslaggevend zijn bij de aanschaf. Roger.
Gast 1664 Geplaatst: 24 mei 2011 Geplaatst: 24 mei 2011 Je zou inderdaad een verschil mogen verwachten tussen de garantie afhandeling van een identiek apparaat wat onder verschillende labels te koop is. Meestal is het apparaat met de 'betere' garantieafhandeling dan ook wat duurder in aanschaf. Bij de CT en XT kan ik er echter geen peil op trekken. Beide merken worden vaak door dezelfde winkel verkocht, maar welk merk duurder is lijkt een dagelijkse loterij.
Beheerder Michel Geplaatst: 24 mei 2011 Beheerder Geplaatst: 24 mei 2011 Origineel bericht van: schimpie Ik dacht vroeger ook zo, totdat ik het volgende meemaakte: Ik kocht ooit een videocamera van een bekend oosters merk (begint met Sam, eindigt met ung). Een Hi8 camera. Na een paar maanden was hij stuk. Door de winkelier opgestuurd naar de importeur. Ik kreeg hem na een paar weken keurig gerepareerd retour van.... de technische dienst van Sony. De vervangen onderdelen van het fabrikaat Sony. Camera was technisch gelijk aan de vergelijkbare Sony, maar ik had wel veel minder betaald. Zelfs garantie werd dus door Sony afgewikkeld. Het zou mij dus niets verwonderen als de garantie van Xtrend en Clarcke Tech ook door dezelfde firma wordt gedaan. Zo werkt het (in dit geval) dus niet. Beide merken zijn 'plakmerken'. Zowel Xtrend als 'Clarke Tech' zijn zelf niet de producent van dit product. Voorbeeld: De Koreaanse/Chinese producent van een product heeft een overeenkomst met de afnemer (groothandel/OEM merk). Die koopt bijvoorbeeld 1000 stuks met een eigen merkje en krijgt op die 1000 stuks bijvoorbeeld 1% RMA reserve. Van die 1% moet de afnemer dus garantie afhandelen. Die doet dat in eigen beheer en kan onderdelen afnemen bij de producent in China/Korea. Het zou er uit zien als iedere box terug moest naar Korea/China. Het verzenden is al duurder dan de kostprijs van een nieuwe box. Je bent dus in Nederland wel degelijk afhankelijk van de support van de distributeur/importeur. Xtrend wordt in Nederland geimporteerd en gedistribueerd door Walter en kompaan. Clarke Tech geïmporteerd in Duitsland door een bekende en gerenommeerde importeur en in Nederland gedistribueerd o.a. door een zeer gerenommeerde groothandel uit Eindhoven met een zeer goede eigen reparatiedienst. Mag jij raden in wie ik meer vertrouwen heb terwijl de producten identiek zijn. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
armin Geplaatst: 24 mei 2011 Geplaatst: 24 mei 2011 Volgens het Nederlandse consumentenrecht blijft de verkoper verantwoordelijk voor een goede afhandeling. Lukt het niet bij de distributeur dan moet hij voor een andere oplossing zorgen. Het is daarom nog belangrijker dat je een goede winkel uitzoekt waar je de ontvanger koopt. Formuler F1, 2x SAT, 1x Cable, OpenPLI 4, SiteCom NAS 4TB Mutant HD1200, OpenPLI 4Wave Frontier T90, 8x Smart Quad LNB, 2x SatConn 10/1 Switch, 2x Maximum 4/1 Switch0,1W, 13.0E, 16.0E, 19,2E, 23.5E, 28.2E, 39.0E en 42.0E
Beheerder Michel Geplaatst: 24 mei 2011 Beheerder Geplaatst: 24 mei 2011 Mee eens. Daar zit ook behoorlijk kwaliteitsverschil in. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen