Ga naar inhoud

[ET9000] Waarom heet Clarke Tech ineens Xtrend?

Aanbevolen berichten

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

• Beheerder
Geplaatst:

Voor de Enigma II receivers gelden andere kanalen.

Probeer in halfweg maar eens een pallet ET9000's te kopen.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik moet zeggen ik ben het niet vaak met Michel eens maar deze keer wel.

De eerst genoemde partij heeft een hele rij "merken" al gehad waarvan sommigen nu nog op een update wachten.

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo

Geplaatst:

Het moeilijke van dit soort informatie is dat het voor een buitenstaander niet te controleren is.

Als je zelf niet in die handel zit dan kan je dit niet op waarde beoordelen.

Ik heb het idee dat een selecte groep hier wel in die handel zit en elkaar kent en daardoor bepaalde zaken beter kunnen beoordelen.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Geplaatst:
Origineel bericht van: Michel
Voor de Enigma II receivers gelden andere kanalen.

Probeer in halfweg maar eens een pallet ET9000's te kopen.

Mvg,

Michel

Je kunt beide modellen krijgen in halfweg zowel de c-tech als de x-trend.
een pallet lijkt me ook geen probleem aangezien dit een groothandel is.

2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.

• Beheerder
Geplaatst:

Ik heb de beste man in halfweg een tijdje geleden persoonlijk gebeld i.v.m. de review en die vertelde duidelijk geen distributeur of importeur te zijn van de Clarke Tech ET9000, wel van de andere (niet enigma II) modellen.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

michel heeft gelijk.

volgens mijn is xtrend ook een benelux iets ??

gelukkig geen xtrend/ct meer hahaha te veel nazorg !!

Dreambox 8000hd NUMMER 1 ,bIg bIsAt , en elk ander dreambox op de plank !!!

Proffrottie

• Beheerder
Geplaatst:

Nee, Xtrend is een heel klein handelsbedrijfje uit Hongkong. Op dat bedrijf staat ook de merknaam registratie.

De producent van het apparaat is (net als bij Clarke Tech) een ander bedrijf.

Het zijn beide 'plakmerken' die zelf nauwelijks of geen ontwikkeling doen, maar dat uitbesteden aan een groter bedrijf.

Bij Xtrend en Clarke Tech wordt hooguit een verpakking ontwikkeld wink

Mvg,

Michel

Geplaatst:
Origineel bericht van: Michel
Nee, Xtrend is een heel klein handelsbedrijfje uit Hongkong. Op dat bedrijf staat ook de merknaam registratie.

De producent van het apparaat is (net als bij Clarke Tech) een ander bedrijf.

Het zijn beide 'plakmerken' die zelf nauwelijks of geen ontwikkeling doen, maar dat uitbesteden aan een groter bedrijf.

Bij Xtrend en Clarke Tech wordt hooguit een verpakking ontwikkeld wink

Mvg,

Michel

Hoe gek ook, dit kan en mag natuurlijk (plakmerk), als je maar de juiste ondersteuning aan importeurs en dealers geeft.
Zelf vindt ik dat er altijd wel wat aan ieder merk is op te merken.
Zo ook clarke-tech, Xtrend, maar ook dream of sab.
Het ene merk is beter in de support als de andere.

Verder hangt support van vele factoren af.
Eerst verantwoordelijke is natuurlijk de dealer, hierna de importeur en hierna de fabrikant.
Geplaatst:

Daarom zegt de merknaam tegenwoordig soms erg weinig.

We zien steeds vaker dat er van alles door elkaar heen loopt.

Ik bespeur in deze discussie toch een beetje een ondertoon die een vingertje opsteekt naar XT en CT. Belanrijker is dat meerdere fabrikanten laten zien dat het Linux-platform geheel open ligt (VU+, XT, CT, AZ). Dat deze fabrikanten hele redelijke ontvangers op de markt zetten voor een redelijke prijs. En dat ze ook nog eens als warme broodjes verkocht worden.

Over de service moeten we maar eens afwachten wat er gebeurd als iemand van ons er ééntje ter reparatie aanbied bij zijn winkel. Dan kunnen we met recht een oordeel vellen. Tot die tijd is het afwachten, al heb ik alle vertouwen in mijn vaste sat-winkel.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Geplaatst:

Het is alleen jammer dat de ene een kopie van de ander is en de derde weer een hele goedkope/uitgeklede/beknibelde copy van de kopie. :D

o ja , ik geef je een opdracht mee . Probeer maar eens een xt ter reperatie aan te bieden en probeer dan maar eens iemand aan de telefoon te krijgen !!!

Dreambox 8000hd NUMMER 1 ,bIg bIsAt , en elk ander dreambox op de plank !!!

Proffrottie

• Beheerder
Geplaatst:

Dat bedoel ik dus.

Dat is daar wat minder terwijl er zonder namen te noemen ook bedrijven (distributeurs/importeurs) zijn die met aftersales wel serieus omgaan.

Bij dit product is dat alleen nog veel belangrijker, maar dat heeft dan weer een andere reden.

Mvg,

Michel

Geplaatst:

Citaat:
Het is alleen jammer dat de ene een kopie van de ander is en de derde weer een hele goedkope/uitgeklede/beknibelde copy van de kopie.

Ik snap wat je bedoelt maar dat klopt niet helemaal.

Alle ontvangers die nu worden uitgebracht met de Broadcom (all in one) processoren zijn grotendeels identiek van binnen. Net zoals bij mainboards of videokaarten voor computers stammen ze allemaal af van de referentie ontwerpen van de fabrikant van de processor, Broadcom.

De uiteindelijke fabrikant laat dan bepaalde zaken vallen in zijn uiteindelijke ontwerp, of voegt een kleinigheid toe.

Het verschil zit hem ook niet in de software (op low level niveau), de drivers zijn allemaal gebaseerd op informatie die door de fabrikant van de processor is verstrekt. De fabrikant van Xtrend / CT copieeert dus het hardwarematige referentie ontwerp van Broadcom en gebruikt de informatie van Broadcom voor het schrijven van de driversoftware, maar dat doet Dream Multimedia net zo goed.

Als voorbeeld wil ik de Dreamboxen 500HD en 800SE HD even aanhalen.

De 500HD is een referentie ontwerp waar duidelijk is geschrapt in de hardware, de 800SE HD is een micro display bij verzonnen (en nog wat reut), maar ze stammen beide van hetzelfde referentie ontwerp af.

groeten,

Peter.

ps. kleine edit, drukte te vroeg op vesturen knopje..

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Software is in handen van PLI dus dit zal wel goed komen.

Hardware weet ik wel en kan ik over mee praten.

Xtrend ET 9000 en ET 5000 geeft moederborden,voedingen enz. voor reparatie

Reparatie terwijl de klant wacht zullen we maar zeggen.

Clarke tech geeft geen Hardware en moet terug worden gestuurd (Reparatie tijd ongeveer 1tot 1.5 maand)

Op beiden krijgen we wel 14 dagen directe omruil garantie.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen