Ga naar inhoud

Welke LNB

Aanbevolen berichten

Gast woonbouw
Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik heb een 110cm schotel draaibaar maar wegens omstandigheden moet ik een andere LNB kopen. Ik wil een LNB waar veel kanalen mee kan ontvangen zoals analoog en digitaal. Heb maar 1 ontvanger en systeem is draaibaar d.m.v. een Moteck V-Box II DiSEqC Positioner. Wie o wie kan me goed advies geven?

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Analoog???

Waarom heb je eigenlijk een nieuwe LNB nodig? Ik kan je aanraden een LNB van Alps te kopen, zijn niet eens duur.

Gast woonbouw
Geplaatst:

ik heb een analoge/digitale tuner. Maar mijn LNB is gevallen toen ik mijn installatie op een andere plek ging maken. Nu dus kapot dus moet een andere hebben waarmee ook hd te bekijken is etc.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Met elke LNB kun je ook HD kijken, dus dat maakt niet uit.

Geplaatst:

Je LNB bepaalt niet hoeveel kanalen je ontvangt, dat is je ontvanger.

Maar als je boel al draaibaar is, en naar het schijnt werkt het,

waarom dan een nieuwe LNB?

Die ik nu gebruik is al zo'n 14 jaar oud.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tha Great Mac
Met elke LNB kun je ook HD kijken, dus dat maakt niet uit.

Het gaat niet om HD maar om analoog en digitaal.

Woonbouw:
Je moet daar een universele twin lnb voor nemen, deze heeft 2 aansluitingen.
Een aansluiting naar de analoge en een naar de digitale ontvanger.
Binnen afzienbare tijd gaat analoog eruit en is er alleen nog digitaal dus analoog kun je beter niet meer aan beginnen.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: leo1949
Het gaat niet om HD maar om analoog en digitaal.

Dat was één van de vragen in het draadje
Gast woonbouw
Geplaatst:

maar is er niet een type waarbij je bij een beetje signaal al goede ontvangst hebt en geen ruis..

Geplaatst:

@woonbouw

Als jij schrijft: ”Ik heb maar 1 ontvanger”.

Dit kan een ouderwetse analoge tuner zijn of een hedentendaagse digitale tuner zijn. Ik ga er van uit dat het een digitale tuner is waarmee je de Nederlandse zenders op bijv. de Astra 1 kunt ontvangen. Je schrijft echter wel dat je zowel de Analoge als de Digitale kanalen wilt kunnen ontvangen. Dit kan ik niet helemaal rijmen.

Maar er van uitgaande dat je een digitale tuner hebt het volgende:

Jij schrijft: Ik heb een 110cm schotel draaibaar maar wegens omstandigheden moet ik een andere LNB kopen. Ik wil een LNB waar veel kanalen mee kan ontvangen.

Dan bedoel je waarschijnlijk meer zenders dan die te ontvangen zijn als op de Hotbird, en de 3 Astra’s waar het bij de meeste satellietkijkers wel bij ophoudt. Dat lijkt me ook best wel logisch als je een draaibare schotel van 110cm hebt.

De twee beste lnb’s die er bestaan zijn;

- de professionele MTI High Gain Low noise White LNB, kost ongeveer 29 euro

- en de Inverto Black Ultra Single LNB, kost ongeveer 20 euro

Gast woonbouw
Geplaatst:

En een C-Band LNBF Eagle Aspen T-1200 LNB dan?? IS dat geschikt?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Satkijker
@woonbouw
Als jij schrijft: ”Ik heb maar 1 ontvanger”.
Dit kan een ouderwetse analoge tuner zijn of een hedentendaagse digitale tuner zijn. Ik ga er van uit dat het een digitale tuner is

Volgens eerdere posting van woonbouw : Ik ben ook in het bezit van een echostar 3600 met een schoteldiameter 110cm en een rotor.

en die is analoog en digitaal

@ woonbouw , je bent een beetje karig met informatie , welke satellieten wil je zien ?
De lnb die je voorstelt is voor C-band , dat is voor een andere soort frequentie als de reguliere KU-band .
Met 110 cm zul je niet veel C-band kanalen ontvangen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

• 4 maanden later...
Geplaatst: (aangepast)

Hallo allemaal,

Misschien een oude topic om op te reageren maar wil t forum niet vervuilen :) Mijn vraag is of ik wat meer signaal winst kan krijgen met de Inverto Ultra voor

de satellieten die aan de uiteinde van de lnbarm op mijn multifocus hangen(28e of 7e) ? Met astra 2 valt het nog mee ongeveer 75-85 % maar met eutelsat max 70% en de meeste transponders rond de 60 of lager zelfs :(

Heb als middel lnb 19e ingesteld en de rest gewoon zoals t eerder beschreven is op deze forum. Of kan ik beter de 7e ietsje meer naar midden schuiven en zo de schotel afstellen ?

groetz ido

aangepast door ido

DM 800HDse , EMP DiSEqC S8/1, Maximum Multfocus E85 (7.13.19.23.28e) Alps*

Geplaatst: (aangepast)

Beste woonbouw

Ik ben toch heel benieuwd wat jij voor een lnb had die je kapot hebt laten vallen en die volgens jou geschikt was voor analoog en digitaal.

aangepast door Satkijker
Geplaatst:

Ik haak maar even aan bij dit forum. Ik kom over de grens in Duitsland een merk B.E.S.T. tegen. Dit merk schijnt als beste LNB uit verschillende tests te komen. Ik kom dit merk echter niet in NL tegen. Of heeft dat merk hier, in NL, een andere naam?

Ik ben namelijk op zoek naar twee nieuwe quad-LNB's (mogelijk dus de "Best HQDL 404 Plus Quad LNB 0.1dB") voor mijn Visiosat Bisatellite schotel voor de 19.2 en 23.5. Ik heb er nu twee Invacom single-LNB's op. Maar in de quad-uitvoering is Invacom mij te duur. En wellicht zijn de Invacom quad-LNB's aan de achterkant (waar de connectors zitten) ook te breed om voor 19.2 en 23.5 naast elkaar te zitten.

Mvg,

Andries

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen