piver Geplaatst: 23 mei 2011 Geplaatst: 23 mei 2011 Ik gebruik deze vlakke schotel al zo'n 3 jaar. Ben zeer tevreden. In combinatie met mijn Dreambox 7020 krijg ik een ontvangstpercentage voor de meeste zenders op Astra 1 van maximaal 84%. Kan dit hoger??? Bij droog weer wel te verstaan. Alleen als de schotel nat wordt verdwijnt het signaal zeer snel. Is dit normaal? Als er iemand is met wat tips in deze.... Groetjes, Piet
Golfdiesel Geplaatst: 24 mei 2011 Geplaatst: 24 mei 2011 Origineel bericht van: piver Ik gebruik deze vlakke schotel al zo'n 3 jaar. Ben zeer tevreden. In combinatie met mijn Dreambox 7020 krijg ik een ontvangstpercentage voor de meeste zenders op Astra 1 van maximaal 84%. Kan dit hoger??? Bij droog weer wel te verstaan. Alleen als de schotel nat wordt verdwijnt het signaal zeer snel. Is dit normaal? Als er iemand is met wat tips in deze.... Groetjes, Piet Ik weet niet hoe de vlakke schotels reageren op regen, ik heb een Visiosat bisat en ik haal tegen de 80% ontvangssterkte en bij stevige regen valt het signaal nog niet weg. Xtrend ET9500 - OpenPLi powered
Eduard07 Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Origineel bericht van: Golfdiesel Ik weet niet hoe de vlakke schotels reageren op regen, ik heb een Visiosat bisat en ik haal tegen de 80% ontvangssterkte en bij stevige regen valt het signaal nog niet weg. Hangt ervan af naar welke transponder je kijkt. De gewone bisat is best wel weersgevoelig, vooral bij HD. Uitval zwakkere transponders Astra2 bij regenachtig weer kon ik niet vermijden. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Tonskidutch Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 84% is natuurlijk niet slecht dat die neovia echter bij nattigheid signaal verliest is wel slecht heb je al eens het oppervlak met een waterafstotende spray behandeld? (dergelijke producten als die je ook voor de auto voorruit kunt krijgen) het kan zijn dat door koude regen op het oppervlak inwendige condensatie optreedt... ciao Pabadam Yonderboi
piver Geplaatst: 1 juni 2011 Auteur Geplaatst: 1 juni 2011 Bedankt voor de tip. Kan natuurlijk altijd proberen om 'm waterafstotend te maken. Alhoewel, als het zo'n weer blijft als de laatste maanden zal ie niet erg nat worden. En inderdaad is 84% niet zo slecht. Houdoe, Piet
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 4 juni 2011 Geplaatst: 4 juni 2011 Simpelste manier is wellicht autowas gebruiken.
Eduard07 Geplaatst: 4 juni 2011 Geplaatst: 4 juni 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac Simpelste manier is wellicht autowas gebruiken. Wel kleurloze natuurlijk... Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Tonskidutch Geplaatst: 5 juni 2011 Geplaatst: 5 juni 2011 Eduard07, kleur of niet, heeft niet veel met de kwestie van doen! de was is geen belemmering voor de hoogfrequente signalen van satelliet. zelfs een plastik draagtas met logo's en opschrift belemmert je signaal nagenoeg niet (meet maar) ciao Pabadam Yonderboi
Eduard07 Geplaatst: 5 juni 2011 Geplaatst: 5 juni 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch Eduard07, kleur of niet, heeft niet veel met de kwestie van doen! de was is geen belemmering voor de hoogfrequente signalen van satelliet. zelfs een plastik draagtas met logo's en opschrift belemmert je signaal nagenoeg niet (meet maar) ciao Behalve - en dat bedoelde ik - dat je wellicht je schotel onbedoeld een kleur gaat geven. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Tonskidutch Geplaatst: 5 juni 2011 Geplaatst: 5 juni 2011 ja ja, ook dat zou kunnen, daihatsu paars Pabadam Yonderboi
Eduard07 Geplaatst: 5 juni 2011 Geplaatst: 5 juni 2011 Kameleon-effect is misschien wel slim bij een schotelverbod. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
piver Geplaatst: 6 juni 2011 Auteur Geplaatst: 6 juni 2011 laat ik nou toevallig een Daihatsu (Cuore) rijden. een zilvergrijze wel te verstaan. een plastic zak over de schotel trekken maakt inderdaad voor het signaal niet zo veel uit. in ieder geval bedankt voor jullie suggesties. ik denk dat ik er wel iets mee kan. groetjes, Piet
Tonskidutch Geplaatst: 7 juni 2011 Geplaatst: 7 juni 2011 kijk 'm ook nog eens goed na of er gaatjes/ scheurtjes inzitten zoals ik al schreef inwendige condensatie indien er vochtige lucht in zit die bij kou condenseerd. succes Pabadam Yonderboi
piver Geplaatst: 9 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2011 Hallo, daar ben ik weer. Onlangs liep bij een tuincentrum door de winkel, en zag vlak voor de kassa een zgn. klikosticker. Met het motief erop van een klimop, dacht ik, hè dat is misschien iets voor mijn vlakke schotel. Valt nu bijna niet meer op en wat nog beter is, het signaal valt niet meer weg tijdens een regenbui. Dus heb ik de oplossing toch nog zelf gevonden. Misschien heeft een van jullie iets aan dit verhaal. Groetjes, Piet
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen