Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik gebruik deze vlakke schotel al zo'n 3 jaar. Ben zeer tevreden. In combinatie met mijn Dreambox 7020 krijg ik een ontvangstpercentage voor de meeste zenders op Astra 1 van maximaal 84%. Kan dit hoger??? Bij droog weer wel te verstaan.

Alleen als de schotel nat wordt verdwijnt het signaal zeer snel. Is dit normaal? Als er iemand is met wat tips in deze.... Groetjes, Piet

Geplaatst:
Origineel bericht van: piver
Ik gebruik deze vlakke schotel al zo'n 3 jaar. Ben zeer tevreden. In combinatie met mijn Dreambox 7020 krijg ik een ontvangstpercentage voor de meeste zenders op Astra 1 van maximaal 84%. Kan dit hoger??? Bij droog weer wel te verstaan.
Alleen als de schotel nat wordt verdwijnt het signaal zeer snel. Is dit normaal? Als er iemand is met wat tips in deze.... Groetjes, Piet

Ik weet niet hoe de vlakke schotels reageren op regen, ik heb een Visiosat bisat en ik haal tegen de 80% ontvangssterkte en bij stevige regen valt het signaal nog niet weg.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Geplaatst:
Origineel bericht van: Golfdiesel

Ik weet niet hoe de vlakke schotels reageren op regen, ik heb een Visiosat bisat en ik haal tegen de 80% ontvangssterkte en bij stevige regen valt het signaal nog niet weg.

Hangt ervan af naar welke transponder je kijkt. De gewone bisat is best wel weersgevoelig, vooral bij HD.
Uitval zwakkere transponders Astra2 bij regenachtig weer kon ik niet vermijden.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

84% is natuurlijk niet slecht

dat die neovia echter bij nattigheid signaal verliest is wel slecht

heb je al eens het oppervlak met een waterafstotende spray behandeld? (dergelijke producten als die je ook voor de auto voorruit kunt krijgen)

het kan zijn dat door koude regen op het oppervlak inwendige condensatie optreedt...

ciao

Pabadam

Yonderboi

Geplaatst:

Bedankt voor de tip.

Kan natuurlijk altijd proberen om 'm waterafstotend te maken.

Alhoewel, als het zo'n weer blijft als de laatste maanden zal ie niet erg nat worden.

En inderdaad is 84% niet zo slecht.

Houdoe,

Piet

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Simpelste manier is wellicht autowas gebruiken.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tha Great Mac
Simpelste manier is wellicht autowas gebruiken.

Wel kleurloze natuurlijk... eek

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Eduard07,

kleur of niet, heeft niet veel met de kwestie van doen!

de was is geen belemmering voor de hoogfrequente signalen van satelliet.

zelfs een plastik draagtas met logo's en opschrift belemmert je signaal nagenoeg niet (meet maar)

ciao

Pabadam

Yonderboi

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
Eduard07,
kleur of niet, heeft niet veel met de kwestie van doen!
de was is geen belemmering voor de hoogfrequente signalen van satelliet.
zelfs een plastik draagtas met logo's en opschrift belemmert je signaal nagenoeg niet (meet maar)

ciao

Behalve - en dat bedoelde ik - dat je wellicht je schotel onbedoeld een kleur gaat geven. wink

Geplaatst:

Kameleon-effect is misschien wel slim bij een schotelverbod. laugh

Geplaatst:

laat ik nou toevallig een Daihatsu (Cuore) rijden.

een zilvergrijze wel te verstaan.

een plastic zak over de schotel trekken maakt inderdaad voor het signaal niet zo veel uit.

in ieder geval bedankt voor jullie suggesties.

ik denk dat ik er wel iets mee kan.

groetjes,

Piet

Geplaatst:

kijk 'm ook nog eens goed na of er gaatjes/ scheurtjes inzitten

zoals ik al schreef inwendige condensatie indien er vochtige lucht in zit die bij kou condenseerd.

succes

Pabadam

Yonderboi

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Hallo, daar ben ik weer.

Onlangs liep bij een tuincentrum door de winkel, en zag vlak voor de kassa een zgn. klikosticker. Met het motief erop van een klimop, dacht ik, hè dat is misschien iets voor mijn vlakke schotel.

Valt nu bijna niet meer op en wat nog beter is, het signaal valt niet meer weg tijdens een regenbui.

Dus heb ik de oplossing toch nog zelf gevonden.

Misschien heeft een van jullie iets aan dit verhaal.

Groetjes,

Piet

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen