Gast AceT Geplaatst: 23 mei 2011 Geplaatst: 23 mei 2011 Na vele jaren kwam ik hier weer eens uit na een zoektocht..... Nu m'n Dreambox 7000 toch echt minder aan het worden is, maar weer eens opnieuw op zoek gegaan.. ik zit met de volgende spec in m'n hoofd: - blu ray speler (iig minimaal DvD) - foto's (de vakantiefoto's..) - mp3's (CD-kast digitaliseren) - DVB-S2 (ter vervanging van de Dreambox) - opname mogelijkheid - programma-gids - redelijke interne harde schijf - coax of optische uitgang (t.b.v. 5.1 DTS versterker) Ik heb zitten denken aan een (compacte PC): http://www.geen commerciële link en vond vanavond/vannacht de Panasonic DMR-BS885: http://www.geen commerciële link Qua kosten vermoed ik dat beide in de zelfde orde van grootte gaan komen. Maar wat is de betere keuze? Ik vond het op zich erg fijn dat ik met de Dreambox van alles kon doen, heb ik die vrijheid met de Panasonic? Ik lees ook best veel over de matige stabiliteit van een PC die gebruikt wordt als mediacenter, waarna vrij snel wordt verwezen naar een Linux oplossing. Ik vraag me af of ik die tijd er wel in wil steken, dan is een kant en klare "Panasonic oplossing' wellicht wat "tijdvriendelijker". Graag jullie mening.
Psychosammie Geplaatst: 24 mei 2011 Geplaatst: 24 mei 2011 Een barebone kan maar als je daar de minimale benodigdheden in stopt kom je op een dikke 900 euries uit. Da's veel te duur! Bovendien toont de site verouderde onderdelen. De 2e optie is een recorder. Je kan natuurlijk geen recorder met een HTPC vergelijken. Met een HTPC kan je nog veel meer doen dan alleen TV kijken en opnemen. Een HTPC is de leukste optie maar dan moet je wel een beetje van hobbyen houden. Instabiliteit van HTPC is onzin. Je kan onder Windows prima een HTPC bouwen, net zoals dat met Linux kan. Aan jou de keuze. Het instabiele zit vaak in gedonder met cardsharen, streamen en softcams. Ik zou zeggen, bouw zelf een HTPC. Gelijk een leuke hobby. Verdiep je eens in de materie bij Tweakers. Andere opties zijn misschien wel de kastjes van ZOTAC. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Terradon Geplaatst: 24 mei 2011 Geplaatst: 24 mei 2011 Origineel bericht van: Psychosammie Een HTPC is de leukste optie maar dan moet je wel een beetje van hobbyen houden. Instabiliteit van HTPC is onzin. Je kan onder Windows prima een HTPC bouwen, net zoals dat met Linux kan. Aan jou de keuze. Het instabiele zit vaak in gedonder met cardsharen, streamen en softcams. Ik zou zeggen, bouw zelf een HTPC. Gelijk een leuke hobby. Verdiep je eens in de materie bij Tweakers. Hoi, Ik sluit mij hier volledig bij aan , het is erg leuk er zelf eentje te bouwen en als je zoals ik heb gedaan er eentje bouwt met een hd dualtuner met common interface kaart kun je gewoon sat of kabel (een combinatie van beiden) kijken opnemen ed zoals je gewend of een combinatie van beiden bent van je gewone ontvanger en natuurlijk alle extra's die een mediacenter bied. Later kun je dan als je er behoefte toe hebt gaan klooien met software als oscam ccam ed..... Groetjes............
Psychosammie Geplaatst: 24 mei 2011 Geplaatst: 24 mei 2011 Weet jij een goede dual tuner geschikt voor Ziggo? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
grunnsat Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Waarom kijken jullie niet bij Reelbox? Daar kun je al die tuners in kwijt, en zo'n apparaat is ook aanzienlijk energie zuiniger dan al die zelfgebouwde dingen.
Psychosammie Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 1. Omdat een Reelbox al snel 900 euries kost; 2. Omdat het veel leuker is er zelf een te maken; 3. Omdat ik kabel heb; 4. Omdat het Linux is; 5. Omdat een HTPC veel meer mogelijkheden biedt. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Terradon Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Origineel bericht van: Psychosammie Weet jij een goede dual tuner geschikt voor Ziggo? Google maar eens op Digital Divices heb de sat uitvoering en ben daar dik tevreden mee je kunt tot 8 tuners aan elkaar knopen bij DD en de configuratie kabel/sat is daarbij mogelijk. Origineel bericht van: grunnsat Waarom kijken jullie niet bij Reelbox? Daar kun je al die tuners in kwijt, en zo'n apparaat is ook aanzienlijk energie zuiniger dan al die zelfgebouwde dingen. Ik heb wel een Reelbox de oude wel eens waar maar vind een mediacenter vele malen leuker om mee te hobbyen. Groetjes.............
Psychosammie Geplaatst: 27 mei 2011 Geplaatst: 27 mei 2011 Citaat: Digital Divices Die ken ik wel maar het wordt allemaal rete duur als er ook nog eens een CAM module en een CAM bij moet. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Terradon Geplaatst: 27 mei 2011 Geplaatst: 27 mei 2011 Origineel bericht van: Psychosammie Citaat: Digital Divices Die ken ik wel maar het wordt allemaal rete duur als er ook nog eens een CAM module en een CAM bij moet. Hoi, Tja wat is duur....hobby kost geld zeg ik altijd als ik een achterband voor mijn motor moet halen heb ik ook tranen in mijn beurs staan laat staan een setje maar zonder doet die weinig ....maar zie voor de kabel een single tuner staan met ci geïntrigeerd voor 150 en als je een dual tuner wil die uitbreidbaar is naar meerderen en een ci kaart dan heb je het over rond de 240 euro...en de bijbehorende module met kaart krijg je toch van je provider??? Groetjes...................
Psychosammie Geplaatst: 27 mei 2011 Geplaatst: 27 mei 2011 Je krijgt niets van Ziggo. Wel kan je modules en kaarten kopen. Maar dat CI+ is een groot risico. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Terradon Geplaatst: 28 mei 2011 Geplaatst: 28 mei 2011 Origineel bericht van: Psychosammie Maar dat CI+ is een groot risico. Daar moet je idd erg mee uitkijken, ten eerste worden ze nog maar sporadisch ondersteund door de hardware...en dan moet je nog maar eens afwachten welke fratsen je provider wel en niet gaat gebruiken ....... Groetjes.......
grunnsat Geplaatst: 28 mei 2011 Geplaatst: 28 mei 2011 De Alphacrypt Classic CAM doet het nog steeds hoor, nergens voor nodig om een CI+ CAM te kopen.
Terradon Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 Origineel bericht van: grunnsat De Alphacrypt Classic CAM doet het nog steeds hoor, nergens voor nodig om een CI+ CAM te kopen. Hoi, Ik ben niet echt volledig op de hoogte met dat kabelgebeuren, maar kreeg al wel van UPC bericht dat ik een CI+ zou kunnen huren voor 4 euro in de maand.....nou heb ik wel een mediabox maar gebruik dat ding echt niet...ik heb upc puur voor het snelle internet ........maar ik ga er van uit dat ook Ziggo en de ander kabelaars gebruik zullen gaan maken van de CI+ norm omdat ze dan heerlijk hun klanten kort kunnen houden....en dat de Alphacrypt nu nog werkt is denk een bonus........ Groetjes................
Psychosammie Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 Yep, daar ben ik ook bang voor. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Terradon Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 Hoi, Maar er is ook al wel weer voor sommige ontvangers een oplossing, Op mijn Vantage hd 8000 sat heb ik al eens (te leen) een Duitse HD+ kaart gehad van een kennis en die werkte goed met emu software....en uit Duitsland komen wel meer van die mooie receivers Groetjes..............
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen