RayhTec Geplaatst: 27 mei 2011 Geplaatst: 27 mei 2011 je hebt zo te lezen de originele firmware in je decoder staan. Om het risico zo klein mogelijk te houden zou ik eerst de eerste 7 area's (dus alleen de dataflash niet het firmware gedeelte) en de eeprom eens flashen uit de link die Johan heeft gegeven. Als het goed is heb je dan de functie snelscan er inzitten. Wil je meer wilt dan moet je aan andere firmware gaan denken. Groeten,
backstage Geplaatst: 27 mei 2011 Geplaatst: 27 mei 2011 Komt ook nog eens bij dat de Philips 7141 niet eens meer via de dealers te koop zijn. De paar duizend die er straks nog geleverd worden gaan allemaal naar canaldigitaal voor hun klanten. Duurt niet lang meer dan komt er een nieuwe goedkekeurde ontvanger M7 op de markt. Mvg Mario
Belsat Geplaatst: 28 mei 2011 Geplaatst: 28 mei 2011 @Gait: Houd er wel rekening mee dat serieel flashen een paar uur kan duren. Ik dacht de eerste keer dat het niet werkte ;-) Ciao, Henk Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.
Gast gaituutalmelo Geplaatst: 3 juni 2011 Geplaatst: 3 juni 2011 Ik heb een lnb voor 19.2 en 23.5. Dus heb ik genoeg aan 999 kanaken? Heb trouwens gisteren een 2211 aangeschaft en die heeft wel de snel instal. functie. Origineel bericht van: Johan45 999 kanalen is meer dan genoeg voor een Philips SD decoder die op 1 satelliet (astra 19.2) staat uitgericht. De snelscanlijst van Canaldigitaal laad 2 satellieten in je decoder en dan zijn de 999 kanaal plaatsen nog niet eens volledig bezet. De sd kanalen worden alleen maar minder en niet meer. Uiteindelijk wordt sd vervangen door hd maar dat kan nog wel even duren. Flashen is overigens een andere benaming voor het schrijven van de firmware in je decoder.
Johan45 Geplaatst: 3 juni 2011 Geplaatst: 3 juni 2011 Je 7071 decoder kan exact hetzelfde als de 2211 decoder. Zelfde menu zelfde mogelijkheden en onmogelijkheden. Je moet alleen even de originele firmware met snelscan in je 7071 flashen... Je lnb voor Astra19.2 en Astra 23.5 werkt er prima mee. Vult u rustig aan !!!
Gast hakensteker Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 De ontvanger gewoon even van de net spanning afhalen. harde reset. Nu kan je de fast scan doen en staat alles weer normaal. Succes.
Johan45 Geplaatst: 22 juni 2011 Geplaatst: 22 juni 2011 Origineel bericht van: RayhTec je hebt zo te lezen de originele firmware in je decoder staan. Om het risico zo klein mogelijk te houden zou ik eerst de eerste 7 area's (dus alleen de dataflash niet het firmware gedeelte) en de eeprom eens flashen uit de link die Johan heeft gegeven. Als het goed is heb je dan de functie snelscan er inzitten. Groeten, Ik heb dit getest en het heeft inderdaad evn goed gewerkt. Met alleen de kanalenlijst flashen komt er in het menu ook de snelscan functie bij. Maar ..... vandaag haalde ik de decoder van de stroom af en was na opnieuw opstarten de kanalenlijst en de snelscan functie in het menu verdwenen.! Decoder start dus op in het menu zonder snelscan functie. Dat wordt weer opnieuw flashen dus dat schiet niet erg op. Vult u rustig aan !!!
RayhTec Geplaatst: 25 juni 2011 Geplaatst: 25 juni 2011 Dat is vreemd. Het flashen van de firmware zelf heeft n.l. geen enkele invloed op de functie fastscan. Die functie hebben ze gewoon als patch in de dataflash gezet. Groeten,
Johan45 Geplaatst: 25 juni 2011 Geplaatst: 25 juni 2011 Ik heb eens naar de kanalenlijst gekeken, als jij dat ook doet zal je het niet meer vreemd vinden. Segment1 is de TPT en segment5 is de back-up van de TPT. Als je nu de kanalenlijst gaat schrijven maakt de decoder nog eens een segment TPT en daardoor komt er een conflict met de eeprom en wordt de kanalenlijst niet meer gevonden. Dus is de snelscanfunctie ook verdwenen. Schrijf je de firmware echter compleet met de kanalenlijst wordt er geen nieuw (derde) segment TPT gemaakt door de decoder en blijft de eeprom de kanalenlijst zien. Vult u rustig aan !!!
denniseindh Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Leuk onderwerp de goede oude flips-doos Heb ik ook nog een vraagje: Ik heb net ook een DSX7071 onder het stof vandaan gehaald en aangesloten. Fastscan firm stond er nog in. Even nieuwe (fast)scan gedaan en hoppa meteen beeld met mijn oranje kaart. MAAR er is helemaal geen EPG en zender info. Werkt dat gewoonweg niet meer of moet ik nog iets speciaals doen? Bij voorbaat dank. Dennis
Hellum Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 dat werkt geloof ik gewoon niet meer (hier ook niet op een veel nieuwere DSR2221) het kan wel werken als je er raytec firmware opzet (of elke andere alternatieve firmware) MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Johan45 Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Ik heb hier een 6072/03A met RayhTec firmware en daar werkt de EPG en info nog wel op. Vult u rustig aan !!!
Johan45 Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 En nog even getest met een originele 7072/03A en daar werkt de EPG en info ook. Dus mijn conclusie is dat de EPG en info nog gewoon werken bij de oude SD decoders. Vult u rustig aan !!!
Hellum Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 fastscan lijst of gewone? vind het dan nogal vreemd dat het hier niet werkt. MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Johan45 Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 De originele decoder heeft de vastscan optie. De decoder met RayhTec firmware heeft natuurlijk mijn Johan45 kanalenlijst. Je moet er wel op letten dat datum en tijd goed staan. Als dit niet klopt raakt de info en de EPG totaal van slag. Vult u rustig aan !!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen