satlinkies2 Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Zit al een tijd te emmeren, maar het lukt me niet om de "Triax MFD41D 4in1" te configureren op mijn Vu+ Solo. Instelling Vu+Solo: Eenvoudig LNB's: 19,2E 23,5E 28,2E Alleen 19,2E geeft beeld. Heb dus ook alle variaties gedaan (op LNB2 en op LNB3 en op LNB4 gezet), maar 19,2E is de enige die beeld geeft. Als ik iedere LNB enkel doe (zonder "Triax MFD41D 4in1" ertussen, maar rechtstreeks), dan geven ze allemaal netjes beeld! Heb voor die tijd Vu+Solo al bij de Sat winkel geprobeerd in die opstelling, en die gaf netjes overal beeld. Volgens het lijstje zou deze diseqc moeten werken. Wie helpt!
Frissie Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Wat ik weet is dat een aantal versie's terug de vu solo image problemen had met diseqc. Welke image heb je er in zitten ? Verder - Kabeltjes checken - Switch checken (probeer de 19 op alle poorten) Op de triax kan je kijken dat de led brand. - Sluit de lnb's op een logische manier aan : 13 - poort 1 19 - poort 2 23 - poort 3 28 - poort 4 Zo ver mijn tips
satlinkies2 Geplaatst: 25 mei 2011 Auteur Geplaatst: 25 mei 2011 - VTI 2.6 (gisteren avond nog laatste updates binnen gehaald) - Opstelling gedaan als geadviseerd - Als ik naar de ledjes kijk, zie ik hem netjes schakelen - 19 werkt op alle poorten geen beeld op 13, 23 en 28 :-(
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Je moet wel kiezen voor "Eenvoudig DiSEqC A/B/C/D" Dan instellen b.v. de 19.2 op A 23.5 op B 28,2 op C en natuurlijk ook de kabels overeenkomstig aansluiten op de switch. edit: ik zie dat je nu ook de 13 noemt dus wordt het 13.0 op A 19.2 op B 23.5 op C en 28.2 op D
satlinkies2 Geplaatst: 25 mei 2011 Auteur Geplaatst: 25 mei 2011 @Pedro Newbie, Ik heb het aangesloten en geconfigureerd zoals jij beschrijft Wat de 13 betreft ik had nog een enkele LNB over, dus die erbij gezet. Verder heb ik 3x quatro LNB's Heb het op de Vu+DUO ook maar even geconfigureerd, maar zie wel signaal op de Vu+DUO, maar de lampjes op de "Triax MFD41D 4in1" gaan niet branden. en daar heb ik op geen enkele zender beeld! Ook niet 19 Zucht :-( Vu+DUO PLI 2.0
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Ik neem aan/hoop dat je quad LNB's hebt en geen quatro. Quatro LNB's zijn bedoeld voor multiswitches en niet voor gewone switches. Als je achter je schotel staat is de meest linkse de 13.0 lnb en die kabel moet gaan naar poort 1 of A op de switch. 19.2 is de 2e van links en komt op nr. 2 of B van de switch etc. Het is een kwestie van de kabeltjes goed volgen en op het juiste poortje aansluiten en deze volgorde ook in de ontvanger aan te houden. De LNB's geven allemaal los een goed beeld dus via de switch moet het ook lukken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen