Ga naar inhoud


[ET9000] Xtrend vindt zenders Astra 3 niet - SID not in PAT


Bingo

Aanbevolen berichten

 

Hallo,

 

Vorige week heb ik een nieuwe XTrend ET9000 gekocht en deze aangesloten op een bestaande Summit monoblok twin LNB gemonteerd op een 80cm schotel.

Met de tuner instellingen op "eenvoudig DiSEqC A/B/C/D" moet ik een satelliet (vb. Astra 1) op poort B en de andere (Astra 3) op poort D instellen om deze te vinden (op de andere poorten is er geen signaal).

Met de aansluiting op de poorten B en D is er een sterk signaal en worden de zenders van beide satellieten ingelezen. De zenders van TV-Vlaanderen worden met een fastscan ingelezen.

Op de zenders van de satelliet (vb. Astra 1) aangesloten op poort B is er beeld, maar op de zenders van de andere satelliet (Astra 3), verschijnt het bericht "zender niet gevonden! (SID not in PAT)" , is er geen beeld en worden enkel de gegevens van de zender en de (veranderende) signaalsterkte getoond.

 

Met een nieuwe Vizyon VZ-D22 duo twin LNB is de situatie identiek.

Vele herconfiguraties (via fabrieksinstellingen) en fastscans van de TV-Vlaanderen zenders hebben het probleem niet kunnen oplossen.

Beide tuners geven hetzelfde probleem.

 

Op mijn oude SD ontvanger, een Echostar DSB-880 2CI en beide LNB's moet ik dezelfde instellingen gebruiken en heb ik beeld, zowel op de zenders van Astra 1 en 3.

 

Wie kent de oplossing om dit probleem op te lossen?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Bingo

aangesloten op een bestaande Summit monoblok twin LNB gemonteerd op een 80cm schotel.


Dit is dus
diseqc A: Hotbird 13,0e
diseqc B: Astra 19.2e

Origineel bericht van: Bingo

Met een nieuwe Vizyon VZ-D22 duo twin LNB is de situatie identiek.


Heb je de schotelbord opnieuw geplaatst of is het ook een nieuwe bord?
Instellingen zijn als volgt voor de vizyon duo twin LNB:
diseqc A: Astra 19.2e
diseqc B: Astra 23.5e

Heb je op de Echostar DSB-880 2CI met beide LNB's zowel beeld op bvn als omroepbrabant??

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen,

 

 

Bedankt voor de snelle reacties.

 

Er staat OpenPLi op, gisteravond nog de laatste upgrade geinstalleerd.

 

Het zijn 2 nieuwe twin LNB's Astra 1 en 3 (4,3°) gemonteerd op een bestaande schotel en opnieuw uitgericht (daarvoor gebruikt met een Astra 1/Hotbird monoblock LNB).

 

Met de ingebruikname van deze nieuwe LNB's moet ik DiSEqC A/B/C/D gebruiken om signaal te hebben op poorten B en D.

De kop van Astra 1 zit geklemd in de schotelarm.

Kan ik iets verkeerd gedaan hebben met het verandering van de LNB's en het opnieuw uitrichten van de schotel?

 

Met de tuner op "eenvoudig DiSEqC A/B" bijvoorbeeld met astra 1 op A en astra 3 op B worden alleen de zenders van astra 3 gevonden.

 

Op de Echostar DSB-880 2CI met beide LNB's heb ik zowel beeld op bvn als omroepbrabant met gebruik van de poorten B en D. Met mijn eerste LNB Astra 1/Hotbird werkte mijn Echostar wel met DiSEqC A/B.

 

Met de 2 nieuwe LNB's (Summit en Vizyon) is er op de poorten A en B geen signaal op beide ontvangers (op eenvoudig DiSEqC A/B/C/D).

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen,

 

Gelieve geen rekening te houden met mijn bovenstaand bericht, er staan fouten in. Waarschijnlijk een beetje te vroeg vanmorgen blush

 

Er staat OpenPLi op, vanavond nog de laatste upgrade geinstalleerd.

 

Het zijn 2 nieuwe twin LNB's Astra 1 en 3 (4,3°) gemonteerd op een bestaande schotel en opnieuw uitgericht (daarvoor gebruikt met een Astra 1/Hotbird monoblock LNB).

 

Met de ingebruikname van deze nieuwe LNB's moet ik DiSEqC A/B/C/D gebruiken om signaal te hebben op Astra 1 op de poorten B en D.

De kop van Astra 1 zit geklemd in de schotelarm.

Kan ik iets verkeerd gedaan hebben met het verandering van de LNB's en het opnieuw uitrichten van de schotel?

 

Met de tuner op "eenvoudig DiSEqC A/B" worden alleen de zenders van astra 1 gevonden indien aangesloten op poort B.

 

Op de Echostar DSB-880 2CI met beide LNB's heb ik zowel beeld op bvn als omroepbrabant met gebruik van Astra 1 op poorten B en D. Met mijn eerste LNB Astra 1/Hotbird werkte mijn Echostar wel met DiSEqC A/B op beide satellieten.

 

Met de 2 nieuwe LNB's (Summit en Vizyon) is er op de poorten A en B geen signaal op beide ontvangers (op eenvoudig DiSEqC A/B/C/D).

 

Sorry voor de vergissingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bingo

Met de tuner op "eenvoudig DiSEqC A/B" worden alleen de zenders van astra 1 gevonden indien aangesloten op poort B.

Ik heb de indruk dat er informatie mist en nog steeds onjuist is.
Je hebt, denk ik, één Duo (in plaats van twee twin) LNB met twee of vier uitgangen aangesloten op-wat en hoe?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste 1664,

 

Met de tuner op "eenvoudig DiSEqC A/B" worden alleen de zenders van astra 1 gevonden indien aangesloten op poort B, dus op de A poort is er geen signaal.

 

De 2 nieuwe zijn duo twin LNB's, dus een duoblock (Astra1/Astra 3) met 2 uitgangen voor 2 tuners.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de indruk dat je astra 1 ontvangt met de kop die niet in de beugel zit, de kop voor astra 3 dus.

Zet je ontvanger op een zender van astra 1 en houdt daarna je hand voor de kop van astra 3.

Als het beeld weggaat moet je de schotel opnieuw uitrichten.

Groetjes

Danny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mteam,

 

Ik heb je test gedaan en je vermoeden is juist. Hartelijk bedankt!

De kop voor Astra 3 ontvangt wel degelijk de zenders van de Astra 1.

Nu heb ik de kop van de Astra 3 in de beugel van de arm geklemd en probeer de schotel opnieuw uit te richten maar ben er, na het herlezen van de beginners FAQ, (nog) niet in geslaagd om de zenders van de satellieten door de juiste kop te laten ontvangen.

De kop voor Astra 3 blijft altijd de zenders van Astra 1 ontvangen.

 

Kan iemand mij zeggen hoe het probleem het gemakkelijkst kan verholpen worden en de schotel correct uitgericht? Ik beschik niet over een satfinder.

 

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo iedereen,

 

Ik ben er gisteren, na veel geklooi en gesukkel uiteindelijk in geslaagd om mijn configuratie in orde te krijgen.

De kop van de Astra 3 van de monoblock Vizyon LNB is nu in de beugel van de arm geklemd en de schotel werd opnieuw uitgericht.

De ET9000 instellingen staan op eenvoudig DiSEqC A/B - Astra 1 op poort A en Astra 3 op poort B.

DreamboxE2SatFinder op een laptop geïnstalleerd na herinstallatie van WinXP (installatieCD, servicepacks 2 en 3 met alle updates) omdat de WiFi ontvangst niet meer werkte.

Het volgende probleem was dat ofwel de zenders van de Astra 1 of Astra 3 door de tuner konden worden ingelezen, niet alle zenders van beide satellieten tegelijkertijd (het TVVlaanderen boeket kon niet ingelezen worden).

Het spijtige is dat de DreamboxE2SatFinder alleen werkt met de ingelezen zenders en niet met de signaalzoeker van de ET9000 (met de signaalzoeker kan je de satelliet en de frequenties veranderen).

Ik heb dan ook de ontvanger en de TV moeten verplaatsen om de ontvangststerkte van de signaalzoeker op de TV te kunnen zien.

De schotel met veel moeite zo kunnen uitrichten dat alle zenders van beide Astra's en TVVlaanderen ingelezen worden (inderdaad echt millimeter werk!).

De zenders van Astra 1 en 3 worden nu door de juiste kop ontvangen en de signaalsterkte bedraagt nu tussen de 14 à 16 dB, afhankelijk van de zender.

 

Hartelijke dank voor jullie reacties waardoor ik het probleem uiteindelijk heb kunnen oplossen! smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

:D gefeliciteerd, wel omslachtig bij jou maar gelukt !

je kunt ook gewoon een kant en klare settingslijst erin zetten met dreamboxedit en dan zou je per dreamboxE2satfinder.exe wel naar missende zender kunnen zappen opdat je de schotel kunt fijn - fine-tunen

veel plezier

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...